Forum Klubu ROVERki.pl :: [416] zbieżność niby ok a auto sciaga
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416] zbieżność niby ok a auto sciaga
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 15:38   [416] zbieżność niby ok a auto sciaga
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam,
Mam problem z ustawieniem zbieżności. 3 m-ce temu ustawiałem przód+ tyl w zakładzie z komputerem - i niby na kompie wszystko ok a kierownice musiałem skręcać w lewo żeby auto szlo do przodu. Opony miałem do wymiany wiec sie problemem bardzo nie przejąłem. Gdy je zdjąłem okazało się, ze obie przednie od wewnętrznej strony sa ścięte. Cale zawieszenie jest ok. Auto nie miało dzwona
Dziś pojechałem na reklamacje - wjazd, podlączenie i na kompie znów pokazuje ze jest ok.
Zrobiłem fotki ustawień i proszę o pomoc bo autem ciągnie na bok. W programie byl ustawiony rover 400 95-99r. Byl jeszcze do wyboru 400 tourer ale takiego chyba nie ma - on miał z tego co pamiętam inne dane podobnie jak R 45 tez miał podane w programie inne dane do ustawiania.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pią Lis 22, 2013 08:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 21, 2013 15:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 21:48   

masz cos zwalone w tylnym zawieszeniu, zbieznosc to nie wszystko, a u ciebie sa zle pochylenia

po prawej masz elegancko około 0,5 stopnia w negacie a po lewej zas trochę ponad 0 ale w pozytywie, przez to jak najbardziej może ciagnac w prawo


inna sprawa ze opony tez mogą mieć na to wpływ

masz cos dziabniete po lwej stronie z tylu, może cukierek, może gorny wahaczyk, może krzywy wahacz wzdluzny, może w dolnym poprzecznym wybite tuleje?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 22:53   

zawieszenie cale robiłem i sprawdzałem na szarpakach 3 m-ce temu zero luzu, nawet dziś gość patrzał czy jeszcze coś nie jest wybite. Co do tylnego lewego kola - 7 lat temu walnałem w rów i korzeń własnie tym kołem przez co trochę sie przekrzywiło, ale minimalnie. Od tego czasu parę razy zbieżność ustawiałam i zawsze było ok.
Moze ma ktoś wszystkie dane do ustawienia w r416 przód i tyl. Czy w r45 jest takie samo zawieszenie czy inne?

[ Dodano: Czw Lis 21, 2013 22:53 ]
jeszcze mi tak przychodzi do głowy ze może zamiast rovera 400 na kompie wybrać honde civic - z tego co pamiętam zawieszenie jest to samo wiec pewnie ustawienia tez będą takie same - zgadza się?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 17:29   

dawidd napisał/a:
]
jeszcze mi tak przychodzi do głowy ze może zamiast rovera 400 na kompie wybrać honde civic - z tego co pamiętam zawieszenie jest to samo wiec pewnie ustawienia tez będą takie same - zgadza się?


civic aerodeck 5d - jak najbardziej to samo

ale! - jakbys nie ustawil byleby było symetrycznie - auto powinno jechać do przodu

u ciebie zwalone jest pochylenie tego jednego kola i to może mieć wpływ - kolejna kwestia to taka ze nie widać jakie jest wyprzedzenie sworznia zwrotnicy z przodu - może tu jest pies pogrzebany?

poza tym może przedni wahacz bujac się pod obciążeniem ( przod tyl ) - sprawdz to
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 17:45   

co do pochylenia tylnego kola - tak jak pisalem mam tak od zawsze i nie bylo z tym nigdy problemu, a zbierznosc ustawiałem parę razy. Podjade jeszcze w poniedziałek - niech ustawi z civic aerodeck 5d i zobaczę, a jak nie to podjadę do innego który wcześniej robił i było ok. Co do zawieszenia - sprawdzam takie rzeczy na bieżąco i nie mam problemy z tulejami i co ciekawe sporo mam ich jeszcze oryginalnych z przebiegiem 330 tys i nie ma luzu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lis 23, 2013 00:05   

dobry jesteś, w moim pazdzierzu przy około 140 tys polowa się nadawala do wymiany, później wymieniłem jeszcze czesc, a teraz (220 tys ) z oryginalnych to mi zostały z tylu krótkie wahaczyki do zbieznosci i gorne wahaczyki poprzecze


auto cale zycie na polskich drogach ( kupione nowe w pl salonie )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lis 23, 2013 08:04   

u mnie od 160 tys na polskich drogach. Sam sie dziwie ze tyle wytrzymują, ostatnio na szarpaku sam dokładnie oglądałem co i jak - i wyjątkowo wytrzymałe to zawieszenie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 24, 2013 11:46   

flapjck1 napisał/a:
dobry jesteś, w moim pazdzierzu przy około 140 tys polowa się nadawala do wymiany, później wymieniłem jeszcze czesc, a teraz (220 tys ) z oryginalnych to mi zostały z tylu krótkie wahaczyki do zbieznosci i gorne wahaczyki poprzecze


auto cale zycie na polskich drogach ( kupione nowe w pl salonie )

U mnie 178tys km i 100% oryginał. Ok połowa km w niemczech resztę w polsce.
Ale szykują się z tyłu cukierki do wymiany na wiosnę.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 24, 2013 12:50   

Zamień miejscami koła i zobacz czy Ci nie bedzie w drugą strone sciągać. Ja tak miałem i to wina opon była. Na innym komplecie problem ustał.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lis 24, 2013 16:37   

zmieniałem już kola - nic nie pomoglo
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2.0TDI]niby takie same
bob3r Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Kwi 05, 2010 07:21
azer
Brak nowych postów [R45] Sprzęgło niby sprawne ale nawala
baltian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Cze 21, 2012 22:00
adams91
Brak nowych postów [R45 2.0 iDT 2000r.] zbieznosc kol
yagher Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Wrz 15, 2009 13:46
yagher
Brak nowych postów [R416] Zbiezność
nierownolegle osie przednie
areek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Mar 12, 2008 22:12
sTERYD
Brak nowych postów [R400] Zbieżność a tylna oś
Qbek_1992 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Cze 06, 2012 06:58
Gonia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink