Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
Dziś wymieniałem świece i przewody zapłonowe.
Z przodu bez problemu łatwy dostęp.
Z tyłu za kolektorem wymiana bardziej na omacku
Też wymiana poszła. Wymieniałem każdą po kolei, żeby nie pomylis wtyczek.
Przy dokręcaniu środkowej cewki, w sumie zabieraniu się za ostatnią prawą zauważyłem kabelek z końcówką jak pod śrubkę.
Kabelek wychodzi z większej wiązki, swoją długością sięga w sumie do cewki sciany grodziowej i tylko.
Teraz nie wiem czy był on podpięty pod śrubę mocującą cewke???
Wymieniłem poskręcałęm, kabelek zostawiłem.
Po odpaleniu silnika gdy dotykam nim do scianki grodziowej (śrubki) iskrzyło się.. (Ma prąd?)
Odnoszę takie wrażenie że silnik jakoś nie tak pracuje!!!
NIe ma być on podpięty pod cewke, srubę mocującą??
Dziękuję za odpowiedzi
_________________ Pozdrawiam
Paweł
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 21, 2013 18:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Czw Lis 21, 2013 23:55
na włączonym zapłonie jak dotykałem to nic. Ale przy odpalonym silniku, to tak jakby kopło.
Jeśli nie był on przykrecony pod cewkę, to przypuszczam że wogóle nie był przykręcony.
Jeśli to masa to przykręcić ją do tej głowicy?
Piszesz , że silnik coś nie tak pracuje . Przykręć go do pokrywy i sprawdź czy jest różnica , jeżeli to jest kabel , który idzie z wiązki co do cewek i ma oczko pod śrubę to na pewno tam ma być , na pokrywie jest śrubka pod ten kabel .
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lis 22, 2013 12:20
czort napisał/a:
Teraz nie wiem czy był on podpięty pod śrubę mocującą cewke???
Tak , pod główke śruby mocującej cewkę 6 cylindra. To jest przewód masowy cewek tylnej głowicy. Z przodu też jest przy cewce 1 cylindra dla cewek przedniej głowicy.
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Pią Lis 22, 2013 20:28
Tak więc, dziekuję za odpowiedzi.
Posłuchałem sie SeniorA i przykręciłem pod cewkę.
Widocznie jak odkręcałem to musiał się zsunąć..
Natychmiastowa zmiana pracy silnika na ok..
Po wymianie świec i kabli, też zmiana widoczna..
Pozdrawiam
Z tym kabelkiem to nie do końca tak ma być , że pod cewkę oczywiście spełnia tą samą rolę co do pokrywy ale do pokrywy jest na stałe i przy następnym demontażu cewki zaś się zapomni o nim i będzie sobie wisiał .
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Nie Lis 24, 2013 14:06
rtoip69 napisał/a:
Z tym kabelkiem to nie do końca tak ma być , że pod cewkę oczywiście spełnia tą samą rolę co do pokrywy ale do pokrywy jest na stałe i przy następnym demontażu cewki zaś się zapomni o nim i będzie sobie wisiał .
W sumie może i racja,
że nie pod cewkę.
Znalazłem takie zdjęcie i ten kabelek jest przykręcony jak na zdjęciu,
Ale ja mam już pod cewkę i jest ok...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum