Wysłany: Pią Sty 31, 2014 21:16 [R45] Probelm z ukladem chlodzenia po wymianie UPG
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam,
Auto po wymianie UPG (rozrząd, pompa wody, planowanie, szlifowanie zaworów...itd). Zapalam na 5-8 min i silnik strasznie się grzeje od strony kolektora wydechowego. Sadziłem ze termostat wadliwy, wymieniłem i dalej to samo. Niepotrzebnie kupowałem bo sprawdziłem stary w garnku z gorąca woda - otwierał się bez problemu.
Przed wymiana UPG, po przejechaniu 20km w środku zimno - całkowity brak ogrzewania. Również gdy wyprzedzałem lub jechałem pod gore wskaźnik temp gwałtownie rósł i tak samo gwałtownie opadał. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z moim problemem ale pisze również o tym.
Olej zmieszał się z płynem chłodniczym, przepłukałem układ dwa razy wodą i dwa razy płynem chłodniczym i już prawie czysto było. Nie wiem czy brać pod uwagę zapchane węże itp...
Proszę o pomoc co może być nie tak skoro silnik gorący od strony kole wydech a płyn w zbiorniczku zimny.
Pozdrawiam
Tomek
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 31, 2014 21:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U nas w 45 to chyba się samo odpowietrza, hmm? Ja niedawno wymieniałem płyn to po prostu wlałem raz pod kreskę, pochodził trochę silnik i dolałem - całe odpowietrzanie. (mam diesla).
Moim zdaniem nie odpowietrza się "zaworkiem" ponieważ go nie ma (mój roVerek jest z 2004 r.) Odpowietrzałem tak : po wymianie rozrządu i zalaniu płynu uruchamiam silnik i czekam aż się włączy wentylator. Następnie uzupełniam płyn do wskazanego poziomu i tyle. Przypominam, że po koniec 2003 roku wprowadzono pewne modyfikacje w R 45 np.: skrzynia Forda IB5, brak nawiewu na tył... może więc sposób odpowietrzenia jest inny ... Na naszym forum na 100% gdzieś ... kiedyś ... czytałem, że w taki sposób odpowietrza się R45 1,4 (pewnie i 1,6).
Sprawdziłem teraz i zaworek jest, trochę się schował pod górnym wężem. Wiosną (mija 5 lat od wymiany) gdy będę wymieniał rozrząd dokonam odpowietrzenia zgodnie z instrukcją. Przez te lata nigdy nic się nie działo - więc chyba nie było tak źle.
Ostatnio zmieniony przez IROLA Wto Lut 04, 2014 21:34, w całości zmieniany 4 razy
mój 1.8 ma śrubkę do odpowietrzania. A czekać aż się wentylator włączy i zalewanie zimnym płynem pewnie mu na zdrowie nie pójdzie. Śruba znajduje sie na arterii wodnej( taka gruba metalowa rura) które leci nad połączenie silnika i skrzyni biegów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum