Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 130 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 16:28 [R416 Si '97] nie odpala - błędy na kompie (czujnik temp.)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam,
Najpierw silnik zaczął nierówno pracować po uruchomieniu. Po upływie kilku godzin, kiedy chciałem wracać do domu, silnik nie chce zaskoczyć. Próbuje, ale nie udaje mu się i włącza się wentylator chłodnicy. Za 20-stym razem, jak potrzymam na wysokich obrotach, to zapala. Tydzień temu było to samo, mechanik skasował błąd na czujniku temperatury cieczy chłodzącej i chodził bez problemu do dzisiaj.
Teraz historia się powtórzyła. Na kompie wyszły 4 błędy:
1. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
2. Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
3. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
4. Potencjometr nastawnika przepustnicy.
Po skasowaniu samochód pracuje równo i bez problemów. Pewnie do czasu.
Doradźcie co robić, co wymienić? Mieliście już takie problemy?
Z góry dziękuje za pomoc.
Rover 416Si (400RT sedan) 1997r. silnik 111KM 16K4F
_________________ Born To Beer Free
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 16:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 130 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 20:15
sTERYD napisał/a:
skoro odpala wiatrak, to znaczy, że jest przerwa w obwodzie czujnika temperatury. Wyczyść wtyczkę na początek.
Według mnie, wiatrak odpala od razu dlatego bo czujnik daje (błędną) informacje, że temperatura jest za wysoka. I może dlatego silnik nie odpala, bo komp. nie pozwala uruchomić (według niego) zbyt gorącego silnika.
Jutro mam mieć nowy czujnik, zobaczę po wymianie czy coś pomogło.
Wtyczka była czyszczona tydzień temu, przewody też były sprawdzane.
Nie ma czegoś takiego jak komputer nie pozwala odpalać zbyt gorącego silnika. Po prostu taka funkcja nie występuje. Jeśli silnik jest mocno rozgrzany, to wentylator włączy się dopiero po uruchomieniu auta i będzie pracował chwilę nawet po wyjęciu kluczyka.
Silnik nie odpala jak myśli, że jest gorący, bo nie ma "ssania" i ma zbyt ubogą mieszankę przy niższej temperaturze. Możesz wtedy dodać troszkę gazu przy odpalaniu.
A może masz po prostu problem z masą
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Te czujniki są zasilane napięciem odniesienia +5V, masa jest w ECU. Sprawdż masę ECU a następnie napięcie zasilania czujników, musi być 4,97 - 5,03V. Sprawdż to na podłączonej wtyczce, agrafką od tyłu wtyczki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum