Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem przy hamowaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem przy hamowaniu
Autor Wiadomość
zaq 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 182
Skąd: Łódź



  Wysłany: Wto Mar 27, 2012 12:22   [R620] Problem przy hamowaniu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
Tak jak w temacie mam problem przy hamowaniu. Gdy zaczynam mocno hamować przy większej prędkości zaczyna mi drgać kierownica, nie jest to jakieś mocne drganie ale nie powinno go być! Gdy jadę wolniej nie ma tego problemy ale samochód hamuje jakby pulsacyjnie, czuje drganie na pedale hamulca a samochodem delikatnie buja tak jakby hamulec przerywał. Nie mam pojęcia co może być powodem. Ogólnie hamowanie jest dobre i mocne ale są właśnie takie mankamenty:( Dodam, że wymieniłem sworznie na wahaczach górne i dolne, a na stacji diagnostycznej nic nie zauważyli żeby był gdzieś jakiś luz:( Myślę o wymianie jeszcze tulei na wahaczach, gum na drążku reakcyjnym i stabilizatorze ale nie właśnie nie wiem czy jest sens bo może to nie pomoże i tylko wydam pieniądze:(! dodam jeszcze że miałem wymieniane tarcze przednie jakieś 15 tys km temu! Proszę o jakąś pomoc, może ktoś miał podobny problem! Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 27, 2012 12:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Wto Mar 27, 2012 12:33   

Jeśli problem występuje tylko podczas hamowania to stawiał bym na zwichrowane tarcze hamulcowe, ale zwróć również uwagę na opony, felgi oraz końcówki drążków kierowniczych.

Jeśli okaże się że do wymiany masz tarczę hamulcowe to kup takie na jakie cię stać gdyż w tym modelu żeby wyciągnąć tarcze najpierw wybić trzeba piastę więc do wymiany możesz mieć także łożysko. Więc nie opłaca się oszczędzać.

[ Dodano: Wto Mar 27, 2012 13:33 ]
Nie doczytałem że miałeś wymieniane tarcze hamulcowe - przyjrzyj się im moje brembo z polski zwichrowane zostały po 5 tyś
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 27, 2012 14:21   

kolego zaq, rozwiązaniem problemu na 99% są gumy znajdujące się w przedniej belce za zderzakiem (koszt gum około 35-40zł, są to 4 połówki) odpowiadają one za sztywność wzdłużną zawieszenia, od "piasty" idzie rura do przedniej belki pod zderzakiem, w momencie wybicia lub po prostu ze starości kiedy gumy parcieją powstają na nich drgania, podczas hamowania zawieszenie "pracuje" na nich przód tył i wtedy kierownica mocno buja i trzęsie autem, zupełnie ta jak gdyby tarcze były krzywe,

szukałem przyczyny bo tak samo wymieniałem tarcze na dość porządne i po 5tys zaczęło się to dziać, tarcze sprawdziłem proste, mój magik polecił mi właśnie tam szukać problemu, i bingo (gumy który wyjąłem były w bardzo dobrym stanie, myślałem że ich wymiana nic nie pomoże, a jednak nowe wyeliminowały problem w 80%)

dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora - po ich wymianie problem wyeliminowany został w 100%, one jednak też pracowały przy hamowaniu, jednak guma świeża inaczej się zachowuje

powodzenia
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Mar 27, 2012 16:38   

kruszan napisał/a:
kolego zaq, rozwiązaniem problemu na 99% są gumy znajdujące się w przedniej belce za zderzakiem (koszt gum około 35-40zł, są to 4 połówki) odpowiadają one za sztywność wzdłużną zawieszenia, od "piasty" idzie rura do przedniej belki pod zderzakiem, w momencie wybicia lub po prostu ze starości kiedy gumy parcieją powstają na nich drgania, podczas hamowania zawieszenie "pracuje" na nich przód tył i wtedy kierownica mocno buja i trzęsie autem, zupełnie ta jak gdyby tarcze były krzywe,
To jest drążek reakcyjny i służy on do regulacji wyprzedzenia kąta zwrotnicy.
Gdzie dostałeś same gumy?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
zaq 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 182
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Mar 27, 2012 17:34   

kruszan napisał/a:

szukałem przyczyny bo tak samo wymieniałem tarcze na dość porządne i po 5tys zaczęło się to dziać, tarcze sprawdziłem proste, mój magik polecił mi właśnie tam szukać problemu, i bingo (gumy który wyjąłem były w bardzo dobrym stanie, myślałem że ich wymiana nic nie pomoże, a jednak nowe wyeliminowały problem w 80%)

dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora - po ich wymianie problem wyeliminowany został w 100%, one jednak też pracowały przy hamowaniu, jednak guma świeża inaczej się zachowuje

powodzenia


Dziękuję za radę!, czyli wymienić gumy na drążku reakcyjnym i ewentualnie na stabilizatorze! Ok czyli zabieram się za szukanie gum od drążka reakcyjnego:) Mam nadzieję że problem się rozwiążę! Właśnie sobie przypomniałem, że jak wymieniałem sprzęgło w moim rowerku to wykręcałem jeden drążek bo przeszkadzał i może coś słabo skręciłem....:( no nic kupię nowe gumy i zobaczymy! pozdrawiam i jeszcze raz dzięki!

[ Dodano: Wto Mar 27, 2012 18:34 ]
marthinez napisał/a:
To jest drążek reakcyjny i służy on do regulacji wyprzedzenia kąta zwrotnicy.
Gdzie dostałeś same gumy?



Znalazłem na allegro ale troszkę drogie no ale cóż! Popytam jeszcze w sklepach!
http://moto.allegro.pl/ro...2225516925.html
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 27, 2012 21:43   

Ok, może się nazywa drążek redukcyjny, ale u mnie on się nie reguluje, tzn nie mam możliwości zmiany kąta zwrotnicy, jest jedna stała nie regulowana rurka. Choć słyszałem że były wersje z regulacją... nie wiem o co kaman...

gumy u mnie po 10zł w motoryzacyjnym, po rabacie miałem za 7zł. Mogę podesłać numery z opakowania bo mam w koszy jeszcze nie opróżniony.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
zaq 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 182
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 06:11   

kruszan napisał/a:
Ok, może się nazywa drążek redukcyjny, ale u mnie on się nie reguluje, tzn nie mam możliwości zmiany kąta zwrotnicy, jest jedna stała nie regulowana rurka. Choć słyszałem że były wersje z regulacją... nie wiem o co kaman...

gumy u mnie po 10zł w motoryzacyjnym, po rabacie miałem za 7zł. Mogę podesłać numery z opakowania bo mam w koszy jeszcze nie opróżniony.

No to prześlij te numery to może znajde w podobnej cenie!
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 06:23   

kruszan napisał/a:
Ok, może się nazywa drążek redukcyjny, ale u mnie on się nie reguluje, tzn nie mam możliwości zmiany kąta zwrotnicy, jest jedna stała nie regulowana rurka. Choć słyszałem że były wersje z regulacją... nie wiem o co kaman...
Reguluje się podkładkami grubości 3,2 mm.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Mar 28, 2012 22:31   

A no to może może, u mnie po 1 na stronę było.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 29, 2012 00:32   

Dokładnie, te drążki reguluje się za pomocą podkładek.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 29, 2012 06:51   

zaq, dzisiaj postaram się podesłać numery
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
zaq 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 182
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Mar 29, 2012 12:34   

kruszan napisał/a:
zaq, dzisiaj postaram się podesłać numery

Nie trzeba już kupiłem. YAMOTO komplet do drążków i stabilizatora za 100 więc jest OK. w weekend będę wymieniać więc napiszę czy problem ustąpił!
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 29, 2012 12:40   

A jakbyś mógł to podaj nr. tych YAMATO, bo może w sieci znajdzie się taniej, chodzi o te gumy do drążków reakcyjnych.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 29, 2012 14:51   

toś zaszalał, moje kosztowały 28zł o.0 :P
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
zaq 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 182
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Mar 29, 2012 17:43   

kruszan napisał/a:
toś zaszalał, moje kosztowały 28zł o.0 :P

kolego to jest komplet wszystkich gum i tulej wiec moim zdaniem nie drogo! Firma OYODO nie YAMATO jak wcześniej napisałem-mała pomyłka(ale jakość ta sama)

TULEJA DRĄŻKA REAKCYJNEGO PRZEDNIA 2 szt.X16,52 33,04zł numer 40Z4012A-OYO
TULEJA DRĄŻKA REAKCYJNEGO TYLNA 2 szt.X10.12 20,24zł numer 40Z4007C-OYO
ŁĄCZNIK STABILIZATORA PRZEDNI 2 szt.X28,36 56,72zł numer 60Z4002OYO

Dostałem jeszcze 10zl rabatu:)
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 29, 2012 18:18   

Ok, super a gdzie kupowałeś? :)

Na alledrogo znalazłem takie tuleje i to NOK

http://allegro.pl/honda-a...2211931810.html

http://allegro.pl/honda-a...2211929935.html
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
zaq 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 182
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 15:32   

zuber84cool napisał/a:
Ok, super a gdzie kupowałeś? :)

Na alledrogo znalazłem takie tuleje i to NOK

http://allegro.pl/honda-a...2211931810.html

http://allegro.pl/honda-a...2211929935.html

kupiłem na miejscu w Łodzi w 4cars

[ Dodano: Pią Mar 30, 2012 16:32 ]
kruszan napisał/a:
zaq, dzisiaj postaram się podesłać numery

kruszan podaj te numery tych gum co kupowałeś bo te co jak kupiłem są za duże:( w ogóle nie da się skręcić drążka po ich założeniu, a dodatkowo mają większą średnice od tych starych!
Jak je odwrócę stożkami do siebie to wchodzą ale raczej tak nie może być! według manuala powinny być stożkami od siebie i ta większą z przy nakrętce! Tuleje są od accorda 93-99.numery te co podałem wyżej!
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 18:07   

Ok, podam w najbliższym czasie tylko na działkę pojadę :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pon Maj 21, 2012 22:44   

Panowie i co z tymi tulejami drążka reakcyjnego do diesla gdzie można kupić i za ile, Musze je wymienić......

[ Dodano: Pon Maj 21, 2012 23:44 ]
kruszan napisał/a:
kolego zaq, rozwiązaniem problemu na 99% są gumy znajdujące się w przedniej belce za zderzakiem (koszt gum około 35-40zł, są to 4 połówki) odpowiadają one za sztywność wzdłużną zawieszenia, od "piasty" idzie rura do przedniej belki pod zderzakiem, w momencie wybicia lub po prostu ze starości kiedy gumy parcieją powstają na nich drgania, podczas hamowania zawieszenie "pracuje" na nich przód tył i wtedy kierownica mocno buja i trzęsie autem, zupełnie ta jak gdyby tarcze były krzywe,


a co w momencie kiedy jade autem i nie telepie kierownica a po kilkunastu km zaczyna telepac przy hamowaniu i co dziwne najbardziej odczuwalne jest to w przedziale 60- 80 km./ h a nie np przy 100km/h ?? tarcze przegrzane/krzywe ??
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Pon Gru 23, 2013 12:37   

No i jak? Zadziałało czy nie?

Ja po wymianie opon na zimówki też mam to samo. Gdy hamuję samochodem lekko buja do przodu i do tyłu. Z letnimi tego nie miałem, ale nie wiem czy jak znowu założę letnie to będzie to samo.

Już raz wymieniałem jakiś gumy u siebie z innym problemem, ale to nic nie dało wiec nie chcę robic dwa razy tego samego. jakieś pomysły?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Trzęsie przy hamowaniu
R1-Collection Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Mar 25, 2010 11:38
mi_sza1
Brak nowych postów [R620] Skręca w lewo przy hamowaniu
wilkxt Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Mar 17, 2012 20:20
93karol
Brak nowych postów [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!
Perez Rover serii 600, Honda Accord 14 Nie Lip 26, 2009 10:49
McGAJveR
Brak nowych postów [R620] Pisk przy hamowaniu, gorące tarcze
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Kwi 01, 2009 11:34
Wojtek
Brak nowych postów [R620 Ti] gaśnie przy hamowaniu i dojeżdżaniu do świateł
unreal69 Rover serii 600, Honda Accord 39 Nie Lip 20, 2014 22:14
unreal69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink