Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Mar 27, 2012 12:22 [R620] Problem przy hamowaniu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam,
Tak jak w temacie mam problem przy hamowaniu. Gdy zaczynam mocno hamować przy większej prędkości zaczyna mi drgać kierownica, nie jest to jakieś mocne drganie ale nie powinno go być! Gdy jadę wolniej nie ma tego problemy ale samochód hamuje jakby pulsacyjnie, czuje drganie na pedale hamulca a samochodem delikatnie buja tak jakby hamulec przerywał. Nie mam pojęcia co może być powodem. Ogólnie hamowanie jest dobre i mocne ale są właśnie takie mankamenty:( Dodam, że wymieniłem sworznie na wahaczach górne i dolne, a na stacji diagnostycznej nic nie zauważyli żeby był gdzieś jakiś luz:( Myślę o wymianie jeszcze tulei na wahaczach, gum na drążku reakcyjnym i stabilizatorze ale nie właśnie nie wiem czy jest sens bo może to nie pomoże i tylko wydam pieniądze:(! dodam jeszcze że miałem wymieniane tarcze przednie jakieś 15 tys km temu! Proszę o jakąś pomoc, może ktoś miał podobny problem! Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 27, 2012 12:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli problem występuje tylko podczas hamowania to stawiał bym na zwichrowane tarcze hamulcowe, ale zwróć również uwagę na opony, felgi oraz końcówki drążków kierowniczych.
Jeśli okaże się że do wymiany masz tarczę hamulcowe to kup takie na jakie cię stać gdyż w tym modelu żeby wyciągnąć tarcze najpierw wybić trzeba piastę więc do wymiany możesz mieć także łożysko. Więc nie opłaca się oszczędzać.
[ Dodano: Wto Mar 27, 2012 13:33 ]
Nie doczytałem że miałeś wymieniane tarcze hamulcowe - przyjrzyj się im moje brembo z polski zwichrowane zostały po 5 tyś
kolego zaq, rozwiązaniem problemu na 99% są gumy znajdujące się w przedniej belce za zderzakiem (koszt gum około 35-40zł, są to 4 połówki) odpowiadają one za sztywność wzdłużną zawieszenia, od "piasty" idzie rura do przedniej belki pod zderzakiem, w momencie wybicia lub po prostu ze starości kiedy gumy parcieją powstają na nich drgania, podczas hamowania zawieszenie "pracuje" na nich przód tył i wtedy kierownica mocno buja i trzęsie autem, zupełnie ta jak gdyby tarcze były krzywe,
szukałem przyczyny bo tak samo wymieniałem tarcze na dość porządne i po 5tys zaczęło się to dziać, tarcze sprawdziłem proste, mój magik polecił mi właśnie tam szukać problemu, i bingo (gumy który wyjąłem były w bardzo dobrym stanie, myślałem że ich wymiana nic nie pomoże, a jednak nowe wyeliminowały problem w 80%)
dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora - po ich wymianie problem wyeliminowany został w 100%, one jednak też pracowały przy hamowaniu, jednak guma świeża inaczej się zachowuje
kolego zaq, rozwiązaniem problemu na 99% są gumy znajdujące się w przedniej belce za zderzakiem (koszt gum około 35-40zł, są to 4 połówki) odpowiadają one za sztywność wzdłużną zawieszenia, od "piasty" idzie rura do przedniej belki pod zderzakiem, w momencie wybicia lub po prostu ze starości kiedy gumy parcieją powstają na nich drgania, podczas hamowania zawieszenie "pracuje" na nich przód tył i wtedy kierownica mocno buja i trzęsie autem, zupełnie ta jak gdyby tarcze były krzywe,
To jest drążek reakcyjny i służy on do regulacji wyprzedzenia kąta zwrotnicy.
Gdzie dostałeś same gumy?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Mar 27, 2012 17:34
kruszan napisał/a:
szukałem przyczyny bo tak samo wymieniałem tarcze na dość porządne i po 5tys zaczęło się to dziać, tarcze sprawdziłem proste, mój magik polecił mi właśnie tam szukać problemu, i bingo (gumy który wyjąłem były w bardzo dobrym stanie, myślałem że ich wymiana nic nie pomoże, a jednak nowe wyeliminowały problem w 80%)
dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora - po ich wymianie problem wyeliminowany został w 100%, one jednak też pracowały przy hamowaniu, jednak guma świeża inaczej się zachowuje
powodzenia
Dziękuję za radę!, czyli wymienić gumy na drążku reakcyjnym i ewentualnie na stabilizatorze! Ok czyli zabieram się za szukanie gum od drążka reakcyjnego:) Mam nadzieję że problem się rozwiążę! Właśnie sobie przypomniałem, że jak wymieniałem sprzęgło w moim rowerku to wykręcałem jeden drążek bo przeszkadzał i może coś słabo skręciłem....:( no nic kupię nowe gumy i zobaczymy! pozdrawiam i jeszcze raz dzięki!
[ Dodano: Wto Mar 27, 2012 18:34 ]
marthinez napisał/a:
To jest drążek reakcyjny i służy on do regulacji wyprzedzenia kąta zwrotnicy.
Gdzie dostałeś same gumy?
Ok, może się nazywa drążek redukcyjny, ale u mnie on się nie reguluje, tzn nie mam możliwości zmiany kąta zwrotnicy, jest jedna stała nie regulowana rurka. Choć słyszałem że były wersje z regulacją... nie wiem o co kaman...
gumy u mnie po 10zł w motoryzacyjnym, po rabacie miałem za 7zł. Mogę podesłać numery z opakowania bo mam w koszy jeszcze nie opróżniony.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 06:11
kruszan napisał/a:
Ok, może się nazywa drążek redukcyjny, ale u mnie on się nie reguluje, tzn nie mam możliwości zmiany kąta zwrotnicy, jest jedna stała nie regulowana rurka. Choć słyszałem że były wersje z regulacją... nie wiem o co kaman...
gumy u mnie po 10zł w motoryzacyjnym, po rabacie miałem za 7zł. Mogę podesłać numery z opakowania bo mam w koszy jeszcze nie opróżniony.
No to prześlij te numery to może znajde w podobnej cenie!
Ok, może się nazywa drążek redukcyjny, ale u mnie on się nie reguluje, tzn nie mam możliwości zmiany kąta zwrotnicy, jest jedna stała nie regulowana rurka. Choć słyszałem że były wersje z regulacją... nie wiem o co kaman...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 29, 2012 17:43
kruszan napisał/a:
toś zaszalał, moje kosztowały 28zł o.0
kolego to jest komplet wszystkich gum i tulej wiec moim zdaniem nie drogo! Firma OYODO nie YAMATO jak wcześniej napisałem-mała pomyłka(ale jakość ta sama)
TULEJA DRĄŻKA REAKCYJNEGO PRZEDNIA 2 szt.X16,52 33,04zł numer 40Z4012A-OYO
TULEJA DRĄŻKA REAKCYJNEGO TYLNA 2 szt.X10.12 20,24zł numer 40Z4007C-OYO
ŁĄCZNIK STABILIZATORA PRZEDNI 2 szt.X28,36 56,72zł numer 60Z4002OYO
kruszan podaj te numery tych gum co kupowałeś bo te co jak kupiłem są za duże:( w ogóle nie da się skręcić drążka po ich założeniu, a dodatkowo mają większą średnice od tych starych!
Jak je odwrócę stożkami do siebie to wchodzą ale raczej tak nie może być! według manuala powinny być stożkami od siebie i ta większą z przy nakrętce! Tuleje są od accorda 93-99.numery te co podałem wyżej!
Panowie i co z tymi tulejami drążka reakcyjnego do diesla gdzie można kupić i za ile, Musze je wymienić......
[ Dodano: Pon Maj 21, 2012 23:44 ]
kruszan napisał/a:
kolego zaq, rozwiązaniem problemu na 99% są gumy znajdujące się w przedniej belce za zderzakiem (koszt gum około 35-40zł, są to 4 połówki) odpowiadają one za sztywność wzdłużną zawieszenia, od "piasty" idzie rura do przedniej belki pod zderzakiem, w momencie wybicia lub po prostu ze starości kiedy gumy parcieją powstają na nich drgania, podczas hamowania zawieszenie "pracuje" na nich przód tył i wtedy kierownica mocno buja i trzęsie autem, zupełnie ta jak gdyby tarcze były krzywe,
a co w momencie kiedy jade autem i nie telepie kierownica a po kilkunastu km zaczyna telepac przy hamowaniu i co dziwne najbardziej odczuwalne jest to w przedziale 60- 80 km./ h a nie np przy 100km/h tarcze przegrzane/krzywe
Ja po wymianie opon na zimówki też mam to samo. Gdy hamuję samochodem lekko buja do przodu i do tyłu. Z letnimi tego nie miałem, ale nie wiem czy jak znowu założę letnie to będzie to samo.
Już raz wymieniałem jakiś gumy u siebie z innym problemem, ale to nic nie dało wiec nie chcę robic dwa razy tego samego. jakieś pomysły?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum