Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej w kolektorze ssącym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej w kolektorze ssącym
Autor Wiadomość
MarcinRad 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 106
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Lut 12, 2008 22:41   [R75] Olej w kolektorze ssącym
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Miałem wymienic termostat. tam taka rurka pękła i płyn zaczął uciekac. Po rozebraniu okazało się że w kolektorze ssącym jest olej. Na kóncu wydechu (ostatni tłumik osad niejest słodki co by wskazywało że uszczelka ok. W chłodnicy też niema oleju. Czyli w tą stronę ok. Olej w miarę czysty niema jakiejś kaszy. ale po odkręcaniu korka to jest osad czarny ale nie na korku tylko w silniku. Auto jeździło dobrze. miało swoje przyśpieszenia i olej nieznikał. Na 8 tysięcy wlałem 200 gram oleju. Nie kopcił jakoś. Nic niewskazywało na większy defekt. Palił dobrze i na ciepło i zmino. Skąd ten tam olej i to dość dużo. To znaczy oleista maź ale płynna nie jakaś zważona kasza jak w przypadku jak płyn miesza się z olejem. Płynne o równej konsystencjii i kolor ma taki rudawy. Ale napewno jest to olej. Co jest. Pomocy.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 01:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 12, 2008 22:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 12, 2008 23:02   

MarcinRad napisał/a:
Co jest. Pomocy.

Zamontuj sobie ostojnik na olej. On tam się dostaje przez przewód idący od pokrywy zaworów do kolektora (dopalanie niespalonych spalin, jakoś tak...). Olej w kolektorze ssącym to najlepsza droga do uszkodzenia klapek od systemu VIS, a następnie awarii silniczków VIS.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MarcinRad 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 106
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Lut 12, 2008 23:41   

Piter czy to oby to ?? I czy z tym sie da życ ?? ? I czy to sie zdarza bo mam doła i pusty portfel

[ Dodano: Sro Lut 13, 2008 09:00 ]
A więc na wstępie. Nie podważam umiejętności mojego mechanika ale wziąłem do pomocy mojego szwagra. Co dwie głowy to niejedna. ( 8 lat na jednym z lepszych serwisów toyoty, szkolenia światowe i tematy bez tabu robi wszystko, hybrydy też, obecnie mechanik specjalistycznych maszyn). Jak zwykle popatrzył, popatrzył :) Pomógł zrzucić kolektor ssący bo on to lubi i zaczął wyciągać wnioski. Dziś rano zadzwonił domnie i zdiagnozował przyczyne. A więc zrobił test mieszania wody z olejem i na odwrót tylko w różnych ilościach i wziął wykonał test chemiczny. Z jego wyników sprawa się ma tak : Jak mi ciekl plyn z wodą ( dolewki robiłem jak popadnie) To on odstawał się w literze V tego silnika pod termostatem. To wszsystko mi mocno parowało ( a tak było robiło kap kap ale po zgaszeniu wykapalo z 150 -200 gram i tam stało ) po odpaleniu parująca zamieć spod maski. Ta parą zasysana była przez kolektor ssący i ostawała się na ściankach. A że to kolektora ssą cego dostaje się olej to się z nim łączyła i spływała na dno. Ze cały proceder kapania delikatnego ( jakies 0,3 do 1 litra na 3 tygodnie ) trwał długo to i pary było dużo a ostatnie dni przed odstawieniem do mechanike bardzo duża para. I on tewierdzi że dlatego takie gówno się wylało o płynnej konsystencji i kolorze brunatnym o lepkości oleju może rzadsze. Mówi żeby niekombinować tylko to poczyścić założyć nowy termostat i jeździć i zrobić to co brt mówił. A i jeszcze jedno co to za osad w silniku. Taki jak smar tu na górze bo o tym nic niewspomnial. To moze miec też coś wspólnego z wilgotnym powietrzem ?? ?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 13, 2008 12:51   

MarcinRad, jakieś fotki byłyby pomocne.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MarcinRad 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 106
Skąd: Lubin



Wysłany: Sro Lut 13, 2008 13:27   

Kure ja to foto na czarno biało widze coś nietak ale kolor jest kakaowy tej mazi.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 13, 2008 13:59   

na czarno biało jest dopóki nie klikniesz...
ale ten olej to mi się jakiś dziwny wydaje (z wodą??), i dużo go :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MarcinRad 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 106
Skąd: Lubin



Wysłany: Sro Lut 13, 2008 14:08   

No niestety. Dość dużo się ulało. Taka konstyntencja z wodą bo dużo pary bylo. niewiem sam mam nadzieje że po złożeniu termostatu wyczyszczeniu tego będzie ok. Zobaczymy czas pokaże. Za miesiąc rozrząd będe zmieniał to sie okaże czy znów sie zbiera a jak tak to w jakich ilościach.
 
 
scareface 




Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 404
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 09, 2014 22:50   

odkopie temat. W przepustnicy też miałem olej, wyczyściłem całą przepustnicę ale po krótkim czasie znowu sie pojawił. Podczas przegladu silniczka VIS(BALANCE), po jego wyciągnięciu ukazał sie taki widok :/ Nie dziwi mnie fakt, że w silniczku była podobna ilość oleju :/

 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Sty 09, 2014 23:17   

piter34 napisał/a:
Olej w kolektorze ssącym to najlepsza droga do uszkodzenia klapek od systemu VIS, a następnie awarii silniczków VIS.

W normalnej (niewielkiej) ilości olej smaruje klapki VIS i jest raczej wskazany. Przynajmniej według mojej wiedzy i doświadczenia w tym temacie.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sty 10, 2014 08:53   

HarryVip napisał/a:
W normalnej (niewielkiej) ilości olej smaruje klapki VIS i jest raczej wskazany.

Tak właśnie jak piszesz.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zastawki w kolektorze ssącym
Filipek Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Maj 06, 2017 05:37
Filipek
Brak nowych postów [R75] Układ zaworów w kolektorze ssącym - SILNICZKI
roadking Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Kwi 10, 2007 10:38
roadking
Brak nowych postów [R75,automat,v6] Klapki w kolektorze ssącym. Gdzie kupić?
sasnerss Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Cze 26, 2018 20:48
basket56
Brak nowych postów [R75] Olej w kolektorze dolotowym
mirekbuk120 Rover serii 75, MG ZT 27 Wto Lip 12, 2011 07:04
Pieta
Brak nowych postów [R75] Problem z kolektorem ssącym
Fitus Rover serii 75, MG ZT 36 Wto Paź 20, 2015 21:35
scareface



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink