Wysłany: Sob Cze 27, 2015 15:57 [R75] sondy lambda i ich błędy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Pomóżcie bo już całkiem się pogubiłem. CCzytam od rana forum o sondach lambda i ich błędach i już nie wiem nic, mam błąd P0141 obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 2) wadliwe działanie odczytane ELM327. Wymieniliśmy sondę na używaną z przebiegiem 53kkm (od AdaskoC )raczej sprawną i zmieniło się tylko tyle że nie wyświetla błędu w dziale zapisane kody błędów (DTC) a jest tylko w sporadyczne kody błędów (DTC) wcześniej było w obu pozycjach. Wymieniliśmy sondę tą co jest od strony grodzi bo tak ustaliłem wcześniej na forum ale teraz już nie jestem pewien niczego bo tu sa tylko 2 sondy a pisze blok 1 sonda 2. pomóżcie ustalić która sonda jest która.
Która to blok 1 sonda 1 , która blok 2 sonda 1 i które to są sondy 2 i czy jak auto ma tylko dwie sondy to może zgłaszać błąd 3 tej za katalizatorem której nie ma?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 27, 2015 15:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Cze 27, 2015 20:45
sknerko napisał/a:
pomóżcie ustalić która sonda jest która.
sknerko, bank 1 to jest silnik ( w nim dwie sondy ) , bank 2 to są katalizatory ( jedna sonda ) , czyli bank 1 sonda 1 - to sonda pierwszej przedniej głowicy , bank 1 sonda 2 - to sonda wydechu drugiej głowicy ( przy grodzi) , bank 2 sonda 1 - to tzw. 3 za katalizatorami.
[ Dodano: Sob Cze 27, 2015 21:45 ]
sknerko napisał/a:
czy jak auto ma tylko dwie sondy to może zgłaszać błąd 3 tej za katalizatorem której nie ma?
może, jak ktoś zmienił ECM na 3 sondy , albo wydech na 2 sondy w aucie z ECM z 3 sondami.
może, jak ktoś zmienił ECM na 3 sondy , albo wydech na 2 sondy w aucie z ECM z 3 sondami.
_________________
a jak nic nie grzebał? ale to i tak nie ma znaczenia bo nadal jest błąd sondy przy grodzi więc albo felerna sonda albo gdzie indziej jest feler
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A nie da się ich jakoś zmierzyć? bo błąd jest grzałki więc.....
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko i jak wymieniałeś wtedy jeszcze raz tą samą sondę od strony grodzi Bo mam idento sytuacje P0141 wymieniłem sondę od strony grodzi na używkę z alegrogo i nadal ten sam błąd. Pewnie kupiłem felerną ale chce się upewnić
SeniorA napisał/a:
sknerko napisał/a:
A nie da się ich jakoś zmierzyć?
można zmierzyć rezystancję elementu grzejnego .
Grzałka jest na białych przewodach Bo mam praktycznie zwarcie białych, na tej którą wymontowałem.
[ Dodano: Pon Wrz 05, 2016 20:28 ]
Zmierzyłem dokładniej i na białych mam 6,5 Ohma więc nie wiem czy to tu jest problem czy gdzieś indziej, grzałka jest po jakimś bezpieczniku może Przewody przy tej sondzie były ok.
wymieniłem 2 razy (jedna od AdaskoC, druga z mojego źródła) i nie pomogło
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Czyli nadal masz ten sam błąd Więc jest taka możliwość że przyczyna jest inna, albo to nie jest ta sonda. Próbowałeś zamienić je miejscami U mnie ten błąd pokrywa się mniej więcej ze zmianą ECU i może tu jest problem może to chodzi o tą 3 ja u siebie jej nigdy nie widziałem na wydechu, chyba że nie wiem gdzie jest ale ciężko mi było jej się dopatrzeć.
zamiana sond nic nie daje niestety więc pewnie kable albo komp. Dokładnie to nie jest moje auto z tym błędem tylko kosaa co nie zmienia faktu że ja si,e nim zajmuję.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Panowie mam pytanie, dziś wyskoczył mi błąd P0141 bank 1 sensor 2. Mam silnik 1.8, szukałem tej drugiej sondy ale nie mogłem jej namierzyć, mam 2 sondy używane od AdaskoC ale czekam na klucz, do dziś był błąd tylko tej pierwszej sondy, mocno się zdziwiłem jak pokazał się ten drugi - dodatkowo autem dzisiaj trzęsło jakby ktoś po nim skakał. Ktoś podpowie gdzie tej drugiej sondy szukać?
Czy to możliwe, że jej tam nie mam? Z tego co widziałem nic tam nie ma.
Przy okazji podepnę się pod temat związany z sondami i opiszę swoje dzisiejsze poczynania...
Dzisiaj wymieniłem sondę przy kolektorze na używaną, błąd P0130 (bank 1 sensor 1) zniknął, błąd P0135 również (teoretycznie ta sonda za katalizatorem). Co ciekawe, po odłączeniu sondy przy kolektorze, auto nierówno pracowało (chyba to oczywiste ale wolę powiedzieć) i natychmiastowo pojawiły się błędy praktycznie w ciągu 2 sekund obydwu sond - P0130, P0135, P1185 (x2), P1191 (x2) + dodatkowo nie zapisałem ale jeszcze jakiś chyba związany ze spalinami. Czy tak to działa? Jak padnie pierwsza sonda, jest problem z drugą i sypie błędami?
Podłączam ponownie sondę do zasilania, odpalam auto, kasuje błędy i wszystkie powyższe błędy znikają prócz P1191 (x2), które cały czas są i nie da nic ich kasowanie. Podejrzewam, że to błędy związane z sondą za katalizatorem - czy ktoś mógłby to potwierdzić? Błędy P1185 (x2) pojawiły się tylko po odłączeniu sondy przy kolektorze stąd mój wniosek, nie wiem czy słuszny.
Czy coś jeszcze można sprawdzić w tej kwestii? Na razie pojeżdżę, zobaczę czy sonda przy kolektorze będzie działać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum