Witam, Mam pytanie jak wyjąć licznik w R75 i jak go rozebrać aby dostać sie do zarówek podświetlenia oraz kontrolek ostrzegawczych.
Podświetlają to diody, jest ich kilkadziesiąt. A co rozumiesz przez kontrolki ostrzegawcze? Te informujące o np. błędach poduszek, abs itp. czy kierunkowskazy?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
[ Dodano: Pon Sty 13, 2014 13:38 ]
A dokładnie potrzebuję wyjąć "zdemontować" zarówke od poduszki powietrznej ponieważ nie moge skasować błędu poduszki "brak połączenia" a narazie nie mam czasu szukać przyczyny usterki, A dużo jezdze w nocy i denerwuje mnie ta świecąca kontrolka.
- zwolnij blokadę kierownicy regulującą jej pozycję
- kierownice wyciągnij na max'a do siebie i opuść na max w dół
- odkręć "daszek" nad zegarami - dwa wrkęty
- odkręć wkręt trzymający zegary do deski
- poruszaj zegarami lewo prawo tak aby poluzowały się trochę
- wsadź rękę ile możesz za nie i ciągnij ruszając na boki
- jak wysuniesz na tyle aby położyć zegary cyferblatami do dołu, odłącz wtyczki. Naciskasz dzyndzelek na wtyku, przesuwasz uchwyt w dół, wtyczka powinna sama wyjść.
w kwestii rozbierania:
- wyciągnij delikatnie przycisk resetu kilometrów
- następnie zajmij się zdjęciem szybki
- potem odkręć torxy z tyłu
- zdejmij obudowę pierwszą zaczepioną o 4 biały uchwyty
- delikatnie zdjemij wskazówki, staraj się nie zmieniać ich pozycji. Trzymaj za końcówkę przyciśniętą do cyferblatu i podważ środek jakimś płaskim narzędziem. Powinna ześlizgnąć się bez problemu.
- odkręć torxy (6szt.)
- zdejmij osłonę cyferblatów oraz cyferblaty
- po bokach masz dwa zaciski, które musisz zwolnić aby odpuściła tylna obudowa
- ta sama obudowa trzyma się też na zatrzaskach gniazd (tam gdzie wchodzą wtyczki), je też zwolnij
masz na wierzchu tył elektroniki. Aby dostać się do przodu musisz blaszki podgiąć od wyświetlacza oraz zdjąć sam wyświetlacz. Tutaj ostrożnie bo taśma jest b. delikatna. (No chyba że nie masz wyświetlacza)
Co chcesz osiągnąć?
Pozdrawiam,
-
[ Dodano: Pon Sty 13, 2014 13:43 ]
DominikR75 napisał/a:
A dokładnie potrzebuję wyjąć "zdemontować" zarówke od poduszki powietrznej ponieważ nie moge skasować błędu poduszki "brak połączenia"
ja też jeżdżę w nocy i w dzień i też mi się świeci... znam przyczynę ale nie mam czasu jej eliminować. A to chcesz zrobić to już straszne druciarstwo To już lepiej zaklej sobie ten kanalik izolacją. Nie będzie widać.
Pozdrawiam,
[ Dodano: Pon Sty 13, 2014 13:51 ]
Jak nigdy wcześniej tego nie robiłeś, to bądź ostrożny, bo możesz sobie rozregulować wskaźniki i wysypać jeszcze coś. Mimo wszystko ja bym uparcie dążył do poznania przyczyny świecenia. Może to kwestia modułu... diagnostyka Twoim przyjacielem
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jednak sobie odpuszczę rozbieranie licznika, myslałem ze mniej zabawy z tym będzie W takim razie muszę sie zmotywowac i poszukać przyczyny świecenia. Poprzedni właściciel twierdził ze wszystko było ok do momentu gdy wymieniał sprzęgło po wymianie kontrolka świeci do dzisiaj. Możliwe ze coś wypieli ?
[ Dodano: Pon Sty 13, 2014 13:59 ]
Gdy wpinałem się u mechanika komputerem diagnostycznym twierdził ze wogóle nie może się połączyć z poduszka powietrzną..
Miałem podobnie , elektryk powiedział że nie da rady się połączyć z autem (bo po prostu nie miał sprzętu odpowiedniego). Bardzo mnie irytowała ta kontrolka poduszki ale przypadkiem podczas sprzątania auta zauważyłem, że jeden kabelek pod siedzeniem się oderwał. Wywaliłem oryginalną kostkę (żółtą) i zastąpiłem zwykłą kostkę elektryczną skręcaną śrubkami z góry. Poduszka zgasła ! A jaka to radość samemu coś naprawić
Ostatnio zmieniony przez kosaaro Pon Sty 13, 2014 23:00, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Pon Sty 13, 2014 19:23
Tak jak przedmówca, możesz zobaczyć pod siedzeniem kierowcy wtyczki, Żółta wtyczka od poduszki. Posprawdzaj, w konieczności możesz usunąć ją i na stałe połączyć.
U mnie jak tylko się zaświeca kontrolka poduszki, to wiem że tam nie łączy.
Niemam czasu żeby to dokładnie naprawić. Wysuwa mi się wtyczka, zazwyczaj gdy zostaje przesuwany fotel..
Moja myśl...
Wymieniali sprzęgło, odpowietrzali, być może i przesuwali fotel w różne strony i się zruszyło....
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Sty 13, 2014 19:23
HarryVip napisał/a:
Jeśli to nie był T4, to raczej marne szanse na połączenie.
mylisz sie, poduszki w naszym R obsługuje dużo uniwersali
a co do kontrolki to oczywiście na pierwszy ogień sprawdziłbym te kostkie wszystkie pod fotelami i taśme w kierownicy (działa sterowanie radiem i klakson?)
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Gdy wpinałem się u mechanika komputerem diagnostycznym twierdził ze wogóle nie może się połączyć z poduszka powietrzną..
A z czymkolwiek innym mógł?
HarryVip napisał/a:
Jeśli to nie był T4, to raczej marne szanse na połączenie.
sash997 napisał/a:
mylisz sie, poduszki w naszym R obsługuje dużo uniwersali
Nawet VIAKEN KKL 409.1 z INPĄ śmiało może to zdiagnozować. Jeśli są problemy, może po prostu moduł padł. Zacznij od prostych czynności serwisowych, o których piszą koledzy wyżej.
Później podmiana modułu. Ew. możesz jeszcze sprawdzić stan podłogi w połowie siedzeń przednich. Jeśli będzie tam czuć wodę, to możliwe, że zalało czujniki.
I wstydź się takich pomysłów jak ten na górze
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ok. Pomysł z usunięciem diody już mi wybiliscie z głowy nie będe drutował swojego roverka. Podłoga raczej jest sucha nie zauważyłem żadnej wilgoci. No może troche przy pedałach. Klakson działa oraz sterowanie w kierownicy również.
Sprawdzę jeszczę połączenie wtyczek pod fotelami.
A jakim sprzętem diagnostycznym wpinał się mechanik to nie mam pojęcia.
Wyglądał na zwykły mały laptop zjakimś programem diagnostycznym.
Mysle ze był to mało profesjonalny sprzęt.
[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 13:10 ]
Połączenia kostek sprawdziłem pod fotelami i wszystkie były wpięte.
Gdzie dalej szukać przyczyny swiecącej sie kontrolki od poduszki powietrznej
tak jak koledzy wcześniej pisali o wtyczce pod fotelami. Są w niej miedziane łączenia, które poporstu zasniedziały i dlatego tez nie łączy.
ja tez miałem u siebie w Roverku odwieczny problem ze świecąca kontrolką "poduch". W serwisie Rovera oczywiście nie wiedzieli co bło tego przyczyną. aż wreszcie kupiłem sobie spray do czyszczenia styków i z psikałem nim styki w kostce pod fotelami. Od tego czasu (juz prawie 2 lata) kotnrolka juz sie nie świeci.
także ja opd tego bym zaczął sprawdzać.
nie wiem także czy to ma znaczenie, ale ja przed przystapieniem do czyszczenia styków odłaczyłem akumulator i odczekałem trochę. gdzies cos mi sie wydaje, ćzytałem na ten temat, że jak odłączamy poduszki to lepiej przy wyłączonym aku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum