Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Jadąc dzisiaj oświeciła mi się kontrolka ABS zatrzymałem się zgasiłem auto,odpaliłem na nowo i ok przejechałem kilka metrów i znowu się pali....na komputarze pokazało mi się ABS fault. Nie wiem od czego zacząć sensory.. proszę o pomoc.
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 17:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Klubowicz a nie wie jak się zachowywać na forum
Szukajka nie gryzie
Działa prędkościomierz? Jeśli tak to nie prawy czujnik z przodu
Najlepiej podjedź gdzieś na komputer - czujnik wadliwy wykryje, jeśli problem z pompą lub pierścieniem magnetycznym któregoś koła to komputer najczęściej pokazuje nieznany bład.
Przeczyść też wtyczkę od pompy ABS.
Wiem miałem za mało czasu żeby szukać już wszystko poczytałem.Dzięki za radę
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
Mam 1.4.0 po wieczorem sprawdze.Kurcze zapomniałem o tym scanerze dzięki że mi przypomniałeś
[ Dodano: Sro Wrz 03, 2014 17:05 ]
Witam ponownie
Podłączyłem scaner i pokazuje jeden eroor F1 [31] Error number F1
-----------------------------------------------------------------------
Unit BMWTNR HW SW-FSW CI DI BI/VI Date Odometer VIN
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ABS -> A.518.B19 51 01 01 01 00 06/00 - -
Przydałaby się tabelka kodów albo wiecie co to
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
Dzięki Micros> ułatwiłeś mi zadanie.Sprawdziłem tą wtyczke niebieską poczysciłem i psikłem contactem i nic kabelek nie widać nigdzie przetarty jest w takiej osłonce wygląda na cały.To będzie trzeba zdjąć piaste żeby dojść do tego zobaczyć co jest grane.
[ Dodano: Sro Wrz 03, 2014 21:03 ]
Tak myślę że jak już ściągnę piastę to od razu wymienię ten czujnik.Z jakiej firmy go kupić ?.A druga sprawa powinno się go wyciągnąć od tyłu odkręcając śrubkę mocującą czujnik.A co z pierścieniem magnetycznym jest wymienny czy razem z piastą
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
Artmati pierścień magnetyczny niestety jest w komplecie z piastą i łożyskiem. Ja mam podobny problem. Wymieniłem łożysko lewy tył. Po wymianie miałem problem z ABSem bo na nowej piaście był uszkodzony pierścień magnetyczny. Po ponownej wymianie przez krótki okres wszystko było ok. aż nie zaświeciła mi się kontrolka od ABSu. Byłem na kompie i mi powiedzieli, że problemem jest czujnik lewy tył (gdzie wcześniej wymieniłem piastę). Zakupiłem więc nowy czujnik, wymieniłem. Problem ustąpił na pierwsze przejechane 500 metrów i ponownie zapaliła się kontrolka. Już nie mam pomysłów co robić, bo przez tą durną kontrolkę to nie chcą mi puścić przeglądu.[/i]
_________________ Nic nie dzieje się bez przyczyny...
Wiesz a może masz kabel przetarty albo zgnieciony ten do (do wtyczki od czujnika) one idą we wiązce i tam cie straszy.
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
Niestety świeci się cały czas. Po powtórnym wypięciu i wpięciu wtyczki od tego czujnika kontrolka zgasła na kolejne 500 metrów po czym zapaliła się ponowie i świeci się bezustannie. Po włączeniu zapłonu wyświetla mi się do tego komunikat ABS Fault.
_________________ Nic nie dzieje się bez przyczyny...
Mam informacje od dobrego elektryka
Jeżeli kontrolka zapali ci się po przejechaniu kilkunastu metrów to będzie coś z pierścieniem magnetycznym.
Jeżeli kontrolka zapali ci się chwile po włączeniu zapłonu (na postoju) to wina czujnika.
Pod warunkiem że masz zdiagnozowane że usterka jest w kole.
Czujnik kupiłem z getza za 36 zł plus wysyłka.
2 godziny roboty i po sprawie musiałem odkręcić piastę inaczej nie dało rady twardo siedział.Dziure musiałem przejechać iglakiem bo było dużo rdzy żeby w miare nie za ciężko wsadzić czujnik.Skasowałem błędy scanerem i jest ok.
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
Właśnie wczoraj miałem problem z kontrolkami ABS/TC/ręczny wszystko na raz - Licznik działał poprawnie. Zanim przystąpiłęm do naprawy to już podejrzewałem pompę ABS bo taka diagnoza jest najczęstsza przy palących się wszystkich wspomagaczach ABS/TC/RĘCZNY. Zacząłem od sprawdzenia wtyczki pompy pod akumulatorem. Była OK. Okazało się że przetarty był przewód prowadzący od koła do wtyczki w lewym kole (nie mam tempomatu więc musiałem organoleptycznie sprawdzić przewód).
Problem zniknął.
No właśnie czytam i nie wiem co to może być gdyż wszystko pozostałe predkosciomierz wskazówka od paliwa działa. Czy ABS ma coś wspólnego z tarczami ? Gdy hamuje to piszcza
lukasz-89, czujniki ABS masz 4, a prędkościomierz i wskaźnik paliwa korzysta z jednego bądź dzwóch, nie pamiętam, czyli pozostaje minimum 50% na uszkodzenie.
Pozdrawiam
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Pią Sie 04, 2017 21:20
Niekiedy pomaga przeczyszczenie paska magnetycznego na łożysku piasty z syfu tam nagromadzonego. Ważne żeby pózniej piastę przykręcić z odpowiednią siłą. U mnie mechanik dokręcił piastę kluczem udarowym i po tygodniu ABS znowu wariował. Ułamałem klucz, ale piastę odkręciłem i dokręciłem odpowiednio. Teraz jest ok.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum