Wysłany: Pon Lis 18, 2013 07:54 [R75] - Problem z ABS oraz trakcją.
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam Forumowiczów.
Mam problem z ABS i trakcją, tzn. po chwili jazdy zapala się kontrolka ABS, Trakcji i hamulca ręcznego. Po wyłączeniu samochodu kasuje się wszystko i po chwili jazdy wraca z powrotem. Przed zapaleniem się kontrolek i wyłączenia się systemów, czuć drżenie hamulca podczas hamowania. Proszę koleżanki i kolegów o poradę co to może być???
Chcę tylko powiedzieć, że czujniki są sprawne (podejrzany czujnik na prawym przednim kole został wymieniony na nowy i to markowy).
Mam pytanie, czy na czujniki ma przychodzić napięcie? Jeśli tak to czy na wszystkie i o jakiej wartości?
Dodam też że sprawdziłem przyłącze na pompie ABS i styki są całe i w idealnym stanie.
Na komputerze wyszły błędy:
39 - Tymczasowe interferencje
38 - Napięcie zasilania czujnika prędkości koła
5 - Nieznany kod usterki
Bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają!
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 18, 2013 07:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Temat poruszany i dość dobrze opisany. U mnie przy podobnych objawach, problemem okazał się uszkodzony przewód przed czujnikiem lewy przód. Dobrze sprawdz wszystkie przewody przy i przed czujnikami. nie muszą być przerwane wystarczy przetarcie i zakłócenie impulsów z koła.
Może być również uszkodzenie-zanieczyszczenie pierścienia magnetycznego na którymś kole. Powodzenia w poszukiwaniach.
OK.
Będę jeszcze szukał. A powiedz mi czy jest możliwe żeby uszkodził się przewód w instalacji? No i co z tym napięciem na czujnik-prawy przód-ma być czy nie?
Każdy węglik w pierścieniu magnetycznym na kole przechodząc obok czujnika, wyzwala w nim ładunek elektryczny, który przewodami przesyłany jest dalej. Więc każda uszkodzenie przewodu załóca ten proces. Czy jest tam jakieś napięcie-wydaje mi się że nie. Ale fachowcem nie jestem więc niech mnie ktoś poprawi jeśli źle dedukuję,
Mam podobny problem, ale nie mogę znaleźć rozwiązania na forum .
Gdy odpalę auto po najechaniu na jakąś większą nierówność (o co nie jest trudno na drogach w województwie łódzkim...) zapala mi się zółta kontrolka zużycia klocków hamulcowych. Klocki są ok, czujnik też wymieniałem. Po jakimś czasie dołącza do niej jeszcze ikonka błąd ABS (też na żółto), a okazjonalnie jeszcze czerwona ikonka błędu hamulców (jak od ręcznego, ale chyba ona też oznacza po prostu błąd hamulców). Po wyłączeniu silnika i jego ponownym włączeniu błędy się kasują i potem scenariusz jest taki sam. Sprawdzałem na komputerze, ale niestety nic nie pokazał, powiedzieli, zę czujnik też są OK, może trafiłem na lipny serwis. Też podobnie jak u kolegi od czasu do czasu czuć takie delikatne drżenie hamulca, tak, jakby się na sekundę załączył ABS a potem jest OK. Szczerze mówiąc trochę boję się jeździć, że w pewnym momencie będę chciał zahamować a tu się okaże, że autko nie hamuje. Ktoś mi poradzi, jak rozwiązać ten problem?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 18:29
zajarek43 napisał/a:
czy na czujniki ma przychodzić napięcie? Jeśli tak to czy na wszystkie i o jakiej wartości?
zajarek43, działanie czujników ABS w R75 jest oparte na tzw. zjawisku HALLA , czyli musi być zasilanie napięciem 12V i wytwarzanie pola magnetycznego przez punkty magnetyczne ( 46 szt. umieszczone w pierścieniu magnetycznym łożyska).Jeden przewód jest zasilający a drugi sygnałowy , są to czujniki tzw. aktywne. Nie powinno się mierzyć oporności omomierzem bo można uszkodzić czujnik. Tu jest więcej na ten temat http://forum.roverki.eu/v...hlight=chybi%B3
SeniorA
Dzięki za podpowiedź. Już coraz więcej mi się rozjaśnia. Co do mierzenia oporności, to bez obaw, mam multimetr wysokiej klasy o bardzo dużej oporności wewnętrznej. Zacznę więc od tego, że sprawdzę czy dochodzi napięcie do wtyczek. Być może, że gdzies się "przerwi" bo u kumpla wyszło na kompie zasilanie czujnika. Co do pracy czujnika Halla, to wiem jak działa, bo takie same sa montowane do turbin parowych w elektrowniach. Zacznę więc od tego napięcia na czujniki, a potem ewentualnie wezmę się za pomiar częstotliwości impulsu z kazdego czujnika(nie mam oscyloskopu, ale w multimetrze mam funkcję pomiarów częstotliwości impulsów).
A tak wogóle...... to dzięki kolegom za zainteresowanie i.... porady. Po wiedza i doświadczenia użytkowników jest cenniejsza niż wiedza teoretyczna.
Jak coś znajdę to niezwłocznie napiszę. Może kiedyś komuś się przyda.
[ Dodano: Wto Lis 19, 2013 19:59 ]
Acha! I jeszcze jedno.... Bezpieczniki sa OK.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 21:55
najprościej to podjedź na normalnego kompa(nie takiego co tylko błędy pokazuje i tym samym nie rzadko wprowadza w błąd) sprawdzisz każdy czujnik i pierścień magnetyczny osobno i to w 15min
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Ja walczylem z ABS-em i trakcja dluzszy czas.Podlaczajac pod kompa za kazdym razem cos innego wskazywalo.Kiedy zaswiecil mi sie reczny postanowilem sprawdzic sama pompe.Okazalo sie ze byla szkodzona.Sprawdzil mi i naprawil gosc,nie pamietam z kad.Ale musialem ja odkrecic.Jesli abs,kontrola trakcji i reczny sie swieci to podejrzewam ze pompa cos szwankuje.Ja juz mam to z glowy
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 16:27
nie orientuje sie ale moge Ci podać przykładowe komputery(interfejsy) które powinny to ogarnąć- bosch kts,autocom,cdif/2 no i oczywiście testbook t4 ja podłączam cdif/2 i to ogarnia w sposób zadowalający czyli pokazuje w czasie rzeczywistym np wykres pracy każdego z czujników
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997
Jaki interfejs stosujesz do tego programu?
No i pytanko najważniejsze, gdzie to mogę nabyć, bo podłaczenie, zaznaczam samo podłaczenie do T4 w krakówku biorą minimum 300PLN !
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Lis 22, 2013 17:00
pazdzi0h napisał/a:
za 300 zl dojedziesz do sash997 , zdiagnozujesz i wrocisz
do tego pół polski zwiedzisz
wszystkie te interfejsy które wymieniłem to ceny idą już w tyś zł,najtańszy z nich to chyba autocom (podróbka) coś koło 1tyś chyba,oryginał koło 4, cdif/2 podróbek niema,nowy koło 5tyś, używany czasem za 2tyś sie dostanie tylko trzeba patrzeć z którą aktualizacją bo od 2012 dopiero robi coś więcej w roverach, to by było na tyle jeśli chodzi o te tańsze interfejsy
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
[ Dodano: Czw Gru 05, 2013 12:26 ]
Witam kolegów!
Zamykam post bo problem został rozwiązany.!!!!
Popytałem tu i tam....trafiłem do fajnego warsztatu, gdzie zdiagnozowali i usunęli usterkę i to w bardzo przyzwoitej cenie. Uszkodzona była piasta w prawym tylnym kole.
Myślę że mogę spokojnie polecić warsztat Pana Adama Styły z Krakowa,
ul. Żmujdzka 8a. Miła i fachowa obsługa. Posiadają oryginalny T 4.
Ostatnio zmieniony przez zajarek43 Pią Gru 06, 2013 08:50, w całości zmieniany 1 raz
Oczywiście że jest T 4. Przecież byłem osobiście ze swoim autem i od razu zostało naprawione. Przy okazji od właściciela dowiedziałem ile to ustrojstwo kosztuje, bo na forum każdy gdyba. I tak dla zainteresowanych to gość zapłacił za niego 38 tysiaków.
U mnie po dwóch dniach stania samochodu i deszczach po przejechaniu kilkuset metrów zapaliła się kontrolka abs i ten trójkąt na wyświetlaczu.
Po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu to samo ale po dłuższej chwili.
Następnego dnia podobnie.
Dzisiaj wszystko ok.
Tak sobie myślę czy może mam trochę wody w przegrodzie i coś tam od wilgoci wariuje, albo może przewód przy kole jest lekko uszkodzony.
Nie wariuje mi prędkościomierz i inne urządzenia.
Za dwie godzinki wjeżdżam na kanał i wszystko obejrzę dokładnie.
Podejrzewam ,ze po malej stłuczce osłonka nadkola prawego wyskoczyła z miejsca w ktorym ma byc i gdyż bardzo mi sie spieszyło wyrwałem ja razem z czujnikiem.. Wymieniając czujnik nic dobrego dla auta sie nie stalo. Dalej prędkościomierza nie dziala no i oczywiscie abs. Gdzies ta wiązką jest naderwana tylko teraz POMOCY!!! co mam z tym zrobic? Ktos wie jak ta wiązką leci? Czy da rade wymienić cala wiązke? Ktos mial juz taki prypadek? Pozdrawiam h
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum