Wysłany: Sob Lut 01, 2014 23:40 [rover 200 1,6Si] odłączony czujnik temperatury co powoduje?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich. Od tygodnia jestem posiadaczem R200 z 96r. Jako że to mój pierwszy mam nadzieję że nie ostatni samochód tej marki sporo czytałem na jego temat. Sprawa w nim wygląda następująco. Nie działał mi wskaźnik temperatury na desce a że wystraszony skutkami ewentualnego przegrzania wpadłem na az genialny niestety pomysł podłączenia wentylatora na stałe gdyż z braku wskazań temperatury bałem się sprawdzać czy załącza go automatycznie. Zmostkowałem czujnik od wentylatora na stałe tak że wentylator cały czas pracuje niestety dopiero teraz doczytałem że nie jest to jak w innych autach typowy termo włącznik tylko czujnik dla komputera. I teraz pytanie jakie konsekwencje niesie pozostawienie zmostkowanego tego czujnika gdyż wtyczkę chyba zepsułem i będę musiał wymienić
Ostatnio zmieniony przez Piotrekt Nie Lut 02, 2014 10:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 01, 2014 23:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli dobrze rozumiem zmostkowałeś czujnik temperatury na komputer. Po co ?
Wystarczyło wypiąć wtyczkę od tego czujnika. Wtedy komputer widzi awarię czujnika i profilaktycznie włącza wentylator chłodnicy aby nie doprowadzić do ewentualnego przegrzania silnika.
Jeśli zrobiłbyś tak jak pisałem wyżej to komputer nie ma też wskazań co do temperatury i nie wie jaki skład mieszanki paliwa dobrać i pobiera przybliżone dane zastępcze z innego czujnika (nie pamiętam jakiego) ale jeśli zmostkowałeś to komputer ma fałszywe dane.
Jak chodzi silnik ?
Objawy padniętego, odpiętego czujnika to :
Problemy z uruchomieniem silnika
Podwyższone obroty jałowe
Podwyższone zużycie paliwa
Szarpana/przerywana praca silnika
Włączanie się wentylatora chłodnicy po uruchomieniu silnika
Ja na Twoim miejscu nie mostkował bym tego czujnika tylko jak najszybciej to naprawił.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
poszedłem sprawdzić. Auto odpaliło ale bardzo ciężko więc wczoraj nie zrobiłem nic mądrego ucinając tą wtyczkę. Z drugiej strony i tak kwalifikowała się do wymiany była mocno poklejona taśmą. Czyli skoro auto wariuje bez tego czujnika a przed odpieciem palił na dotyk mogę liczyć na to że wentylator się włączy się z automatu jak już wymienię i podepnę złączke. Nie wiem czy to normalne ale po przejechaniu 15km dość ostro i postoju z 15 min wentylator się nie odezwał a pod maską nie szło niczego dotknąć
Piotrekt, Po wyjęciu czujnika temperatury i odpaleniu auta wentylator powinien włączyć się i chodzić przez cały czas do puki nie wyłączysz silnika.
Po odcięciu wtyczki tak samo.
Odciąłeś wtyczkę a co z przewodami, wiszą sobie bezwiednie ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Piotrekt, silniki te są specyficznej budowy, to nie ople czy VW z żeliwnymi blokami, tutaj masz aluminium.
Bardzo trudno nawet w lato tak zagrzać silnik aby wentylator się włączył, po prostu układ chłodzenia jest w tym przypadku bardzo wydajny.
Lepiej kup czujnik od wskaźnika i go wymień, kombinując możesz narobić biedy.
Są dwa, jeden prostopadle do chłodnicy a drugi tuż pod nim prostopadle do podłoża.
Ten do chłodnicy jest dla ECU (komputera) zaś drugi na deskę rozdzielcza.
Może być tak że ten na deskę padł a do ECI pracuje prawidłowo i mimo tego że nie widzisz iż temp. wzrasta to dla ECU wszystko jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum