Wysłany: Wto Paź 08, 2013 06:49 [Mg zr 160] problem z ABS
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Mam taki problem, przy dojezdzaniu np do swiatel przy hamowaniu wlacza sie ( nie zawsze ) abs. Nie pali sie zadna kontrolka i nigdy nie zdarza sie to przy duzych predkosciach.
Czy ktos ma jakis pomysl co moglo sie stac i gdzie jechac w Krk w tym problemem?
Z gory dzieki za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 08, 2013 06:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyli mam rozumiec ze Wy tez tak macie, ze co hamowanie (na normalnej nawierzchni ) wlacza sie Wam abs.
Mialem wczesniej kilka aut z absem i wlaczal sie on w bardziej ekstermalnych sytuacjach typu sliska, oblodzona nawierzchnia .
Czy to norma w mg ze abs wlacza sie niemal przy kazdym hamowaniu przy niskiej predkosci?
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Paź 08, 2013 10:10
PiotrPION napisał/a:
Czyli mam rozumiec ze Wy tez tak macie, ze co hamowanie (na normalnej nawierzchni ) wlacza sie Wam abs.
Mialem wczesniej kilka aut z absem i wlaczal sie on w bardziej ekstermalnych sytuacjach typu sliska, oblodzona nawierzchnia .
Czy to norma w mg ze abs wlacza sie niemal przy kazdym hamowaniu przy niskiej predkosci?
Jakos wcześniej Ci sie nie włączał? Oponki się zużywają zimniej jest to zaczął się częściej włączać, co w tym nietypowego ? Masz tam trochę koni, to nie Tico, opony dostają w kośc i to moze byc jedna z przyczyn włączającego się częściej ABS.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Wto Paź 08, 2013 10:18
u mnie jest to samo, ABS w moim R jest po prostu zbyt czuły nie raz mi się zdarzyło omal nie przydzwonić na suchym asfalcie przez ten ABS. Rodzice mają VW i tam działa w 100 razy lepszy sposób
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Paź 08, 2013 13:42
leszczu, niekoniecznie, fakt ze w r uruchamia sie duzo czesciej przy np zlej jakosci oponie niz w moim dawnym volvo chociażby (mialem dwa R wiec mam porównanie) ale obydwóm kolegom zaleciłbym profilaktyczne sprawdzenie, bo to jednak hamulce i możesz miec (nie daj bóg) racje.
Jakos wcześniej Ci sie nie włączał? Oponki się zużywają zimniej jest to zaczął się częściej włączać, co w tym nietypowego ? Masz tam trochę koni, to nie Tico, opony dostają w kośc i to moze byc jedna z przyczyn włączającego się częściej ABS.
Fachowa podpowiedź bociannielot
Innym dziękuję za sugestie.
Przyczyną częstego włączania się ABS (niemalże każde hamowanie) , okazała się uszkodzona pompa ABS.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Lis 07, 2013 09:19
PiotrPION napisał/a:
Fachowa podpowiedź bociannielot
wiesz nie jechałem Twoim R/MG więc skąd mogłem wiedzieć ze jeszcze częściej Ci się włącza ABS niż w innych R/MG, jak widzisz po innych wypowiedziach ogólnie w tej marce częściej włącza się ABS i działa inaczej niż w innych samochodach.
stary kotlet, ale ABS w MG wcale nie jest taki czuły... w ZR 160 mam taki sam moduł ABSu jak inne ZRy i 25ki a ABS praktycznie w ogóle mi sie nie włącza. Wręcz działa z fajnym opóźnieniem jak już jest naprawdę konieczny.... W VAGach (przynajmniej nowych) moim zdaniem włącza się szybciej. Moim zdaniem częste włączanie świadczy o jakiejś usterce - najprawdopodobniej zębatki
Też mam ten problem.Mam założone nowe zimówki jade na suchej nawierzchni przedemną auto zaczynam chamowac i wlącza się ABS... nieraz musze zaciągnac ręczny żeby wychamować.Niby mam wszystko sprawne bo mechanik sprawdzał...
Męczyłem się z absem w moim parszywym hundaju przez kilka miesięcy, miałem bardzo podobne objawy do kolegów wyżej...
Trochę teorii z autopsji o absie( nie jestem specem, litości )
Na czujniki abs trzeba patrzeć jak na prądnice( popularne dynamo rowerowe dla przykładu). Obracające się koło( dokładniej zębatka ) powoduje, że czujnik generuje napięcie(bardzo niskie, kilkaset mV), komputer porównuje czy napięcia są w miarę równe, jeśli nie to znaczy że trzeba zacząć "warczeć". Kontrolki abs wyświetlają tylko bardzo poważne uszkodzenia: uszkodzona pompa, przerwany przewód przy czujniku, lub całkowicie uszkodzony czujnik(po sprawdzeniu omomierzem - przerwa). Nie wyświetlają natomiast najczęstszej przyczyny - złej sprawności generowania. To zależy od stanu zębatki (czystość i wysokość ząbków), stanu czujnika i odległości między zębatką a czujnikiem.
Zapobiegawczo radzę dokładnie wyczyścić zębatki, sprawdzić czy nie mają pęknięć i ubytków w uzębieniu. Wyczyścić czujnik, sprawdzić wychodzące przewody - lubią pękać.
Jak mierzyć:
Miernik ustawiamy na ac – mV, czarny z miernika (chyba nie ma znaczenie który bo to ac...) wciskamy w masową klemę. Czerwony wpinamy przewód mierzonego czujnika (nie ma znaczenia który z tego co zauważyłem).
Samochód na lewarek i z całej siły kręcić kołami (nie ma znaczenia w która stronę, ważne żeby było z porównywalna siłą).
Wyniki pomiaru zależą od prędkości kręcenia kołem, ale bez problemu po wymierzeniu wszystkich da się znaleźć czujnik który działa inaczej niż wszystkie.
Z tego co piszesz, lukio (swoją drogą cenna informacja) wynika, że czujnikiem ABSu jest najzwyklejszy czujnik indukcyjny z napięciowym wyjściem analogowym. 0-10V.
Jednak czujniki te są zbliżeniowymi i bardziej skłaniałbym się ku pomiarze przez komputer częstotliwości drgań (kwadratowe zęby zębatki). To tylko mój domysł niepoparty żadnym doświadczeniem. Może to też być czujnik Halla... Trzeba zajrzeć do Rave
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum