Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Siemanko. Mam problem chyba z turbo .. Auto dymi/bierze olej (sporo oleju)..
Zauważyłem, że głownie dymi przy skręcaniu w lewo.. Auto potrafi dymić jak szurnięte (kłęby dymu) a po chwili nie dymić w ogóle..
Sprawdzałem płyn chłodniczy itd to nie ma śladu oleju w nim a i auto się nie grzeje więc raczej teorie z uszkodzoną uszczelką pod głowicą odpuszczam i celuje w turbo..
Teraz czy dobrze celuje ? I w jaki sposób zdiagnozować, że to na pewno turbo puszcza olej ? Zdjąć któreś węże przy turbinie i ma być coś widać ?
Bo jeśli tak to wywalam turbo do regeneracji i po sprawie
Auto ma normalnie moc ale dymi .. Jak chcecie coś jeszcze dopytać to śmiało bo sam nie wiem co by tu jeszcze napisać Chętnie odpowiem bo chce jak najszybciej przywrócić auto do życia
Pierwsza sprawa - czuć olej spalony w spalinach? ile Ci ubywa oleju? jaki masz luz na turbo? jak go odpalisz i zostawisz na posotju do nagrzania to zaczyna dymić? jaki kolor dymu? niebieski, czy raczej biały?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
1. czuć
2. upust oleju jest spory - naprawde duży aczkolwiek nie jestem w stanie określić tego w ml/L
3. Kolor tak jak na filmie który Ci podsyłałem (raczej biały lub bardzo blado niebieski)
4. luz ide zaraz sprawdzić
5. Dymi chwile po odpaleniu.. Odpalasz jest kilka sekund spokoju i nagle jebut dym.. A czy nagrzany przestaje dymić to bym nie powiedział .. To raczej losowo .. Potrafie odpalić i zostawić w cholere dymu a potrafi odpalić i lekki dymek.. Tak samo jest podczas jazdy (nagrzany).. Jedzie to nie dymi (trzymałem jakieś 2.5tys obrotów) ale jeśli puszczałem gaz to potrafił zadymić.. Przy dodaniu gazu też czasami... Potrafił nie dymić , jechałem jednym tempem i nagle widziałem tak jakby pierdnął dymem i dalej spokój lub zrobić zasłonę dymną ..
Ogólnie zauwazyłem, że w początkowym stadium objawów wystepowały one przy skręcaniu w lewo .. Wczoraj musiałem jechać do sklepu i nie dymił w ogóle, dopiero jak wracałem do domu pod blokiem rzucił dymem aż facet jadący rowerem po drodze sie zatrzymał a jak obróciłem sie na rondzie spowrotem szukać miejsca to już nie dymił nawet jak na luzie mu zrobiłem dogazówke.. Nie rozkminiam tego padła haha
Dobra.. Telefoniczna narada z dobrym duchem forum T-serii tj. Markzo chyba już wyjaśniła cały temat problemu z turbo.. Jest diagnoza to teraz tylko walczyć jak Dr. House ze swoimi dziwnymi przypadkami Jeszcze raz dzięki i jak się uda to czekaj na przesyłkę DHL czy coś z browarem
Dobra.. Telefoniczna narada z dobrym duchem forum T-serii tj. Markzo chyba już wyjaśniła cały temat problemu z turbo.. Jest diagnoza to teraz tylko walczyć jak Dr. House ze swoimi dziwnymi przypadkami Jeszcze raz dzięki i jak się uda to czekaj na przesyłkę DHL czy coś z browarem
_________________
hehehehe xD
Turbo sie wysrało po stronie wydechowej na 99%, pewnie pierścień ma dość zobaczymy, może pacjent jeszcze będzie pompował
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dzwoniłem do sklepu który polecił Markzo ale potrzebują dane z tabliczki na turbinie a moja tabliczka jest totalnie zniszczona - nie da się z niej nic odczytać.
Jesteście w stanie jakoś pomóc ? Jakie tam turbo było montowane dokładnie ? Chodzi o numery seryjne.. 620Ti 1998r na cewce ..
Dzięki wielkie Foto poszło do firmy Zobacze czy im to pomoże ale powinno
[ Dodano: Sro Lut 19, 2014 17:37 ]
No.. gadałem z facetem ze sklepu i wypadałoby jutro jechać wytargać turbo z auta aby podać mu wysokość tulejki bo nie wie który zestaw wysłać.. Ech ..
Teraz jak najszybciej i najmniej inwazyjnie dobrać się do turbo w tym kaszalocie haha .. bede miał jutro co robić
[ Dodano: Sro Lut 19, 2014 17:55 ]
Ogólnie da sie wyjąć turbo w R bez większego demontażu
Wystarczy 4 śruby, przewody powietrza + przewód olejowy odkręcić czy trzeba cos więcej demontować ?
Są 2 szkoły:
1) samo turbo, bez kolektora.
-spuszczasz płyn chłodzący,
-odkręcasz DP,
-odkręcasz spływ oleju,
-odkręcasz przewód doprowadzający olej,
-odkręcasz rurę dolotową,
-odkręcasz rurę doporwadzającą powietrze do turbo
I teraz kuku - jest spora gimnastyka, żeby turbo wyjąć, nie bardzo się mieści. Prosty patent, odkręcasz siłownik (gruchę) Wastegate, 2 śrubki na muszli turbiny. Dojście do dołu nie za piękne, ale jak się spreżysz to w 30min wyjmiesz
2) z kolektorem wydechowym.
Tutaj robisz tak samo jak wyżej, tyle, że musisz odkręcic kolektor wydechowy. Problem jest jeden - szpilki w głowicy. Lubi się gwint w głowicy przekręcić przy dokręcaniu (alu głowa) dlatego jak masz szczelne połączenie głowica -> kolektor wydechowy to nie ruszaj go.
Jak będziesz działał to numer znasz
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
i jak sie da (bedzie normalny gwint) to zamienie na zwykłe nakrętki bo kiedyś coś i ani dokrecić ani nic haha..
Będzie trzeba kupić specjalnie torxy do turbiny ..
[ Dodano: Pią Lut 21, 2014 19:51 ]
No i pierwszy problem z turbo.. nie moge odkrecic turbo od kolektora wydechowego.. Jakieś pomysły jak to skutecznie odkrecić ? Bo chce to zrobić jak najszybciej a auto mi tego nie ułatwia
Turbo od kolektora ja odkręcałem krótką 10 oczkową która ma dwanaście kątów ciężkie podejście ale da radę U mnie to samo z turbo puszcza olej a dopiero co silnik po remoncie i turbo używka kupiona przejechała 500km i już koniec nie dymi cały czas ale przy bucie potrafi splunąć i później smród i biało niebieski pas za mną... gdzie regenerujesz? sprawdzony zakład? słyszałem że lubią partaczyć
PS
To nie torx tylko dwunastokątne nakrętki patrzy wyżej
KatoSBE i takim właśnie kluczem to chciałem odrecić.. Niestety nie wiem czy się zapiękło czy o co chodzi u mnie to nie chce puścić ..
Dlatego ja nie kupuje drugiego turbo tylko robie swoje bo nowe wcale nie musi oznaczać lepsze.... U siebie w garażu regeneruje
Markzo może ktoś już grzebał przy Twoim turbo albo cuś ?
Dzisiaj spróbuje to podgrzać palnikiem.. Jak nie pójdzie to jeszcze zostaje kumpel mechanik - tylko znów to wszystko składać aby to rozebrać haha .. No ale coś musi pomóc bo inaczej strzeli mnie.. Dlaczego ja zawsze muszę mieć taki problem ze śrubami.. Odwieczna walka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum