Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 600 SDi ] Utrata mocy ,falowanie silnika,wyrzucanie płynu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 600 SDi ] Utrata mocy ,falowanie silnika,wyrzucanie płynu
Autor Wiadomość
cesta 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Płock



Wysłany: Nie Mar 09, 2014 09:04   [R 600 SDi ] Utrata mocy ,falowanie silnika,wyrzucanie płynu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam. Mam pytania do miłośników Rovera zwłaszcza typu R 600 SDi 2.0.Jestem szczęśliwym nabywcą tego modelu już piąty rok i jestem bardzo z niego zadowolony ,ale ... na jesieni postanowiłem pojechać nim do pracy do Bawarii .Z Mazowsza podróż trwała pod Austriacką granicę około 200 km za Monachium ze średnią prędkością od Świecka autostradą ok.140/km.godz czasami i więcej i na miejsce dojechałem bez problemu. Problem zaczął się jak zatankowałem niemieckie paliwo - zakrztusił się jakby szarpnął i zgasł ale tego nigdy wcześniej nie było i po chwili odpalił i wszystko było ok aż do chwili powrotu do Polski po kilku miesiącach przed wyjazdem zatankowałem super diesla do pełna i w drogę.Do Monachium dotarłem spokojnie ze średnią 150km godz potem zaczął się problem bo nie dało rady wycisnąć z niego więcej jak 130 km/godz.Po zatrzymaniu się silnik dziwnie falował - poczekałem jak ostygnie i po godzinie pracował już normalnie jednak mocy (raczej prędkości)nie miał,zaznaczam że filtr paliwa wymieniłem - jestem mechanikiem.Dotarłem jednak na miejsce do Płocka szczęśliwie .Problem zaczął się zimą gdy przestał łapać normalną temperaturę był niedogrzany więc wymieniłem termostat i wszystko na pozór było ok do czasu gdy wyskoczyłem na autostradę silnik o dziwo nie tracił mocy i dało się jechać normalnie na polskim paliwie i silnik nie falował ale za to wywaliło mi cały płyn chłodniczy.Po uzupełnieniu pojechałem dalej ale jak przekraczam 130 km/godz łaqpie zbyt wysoką temp.zwalniam do 100 i temp spada,mogę poruszać się tylko do 110 km/godz powyżej a zwłaszcza po około 10 km jadąc 130 wywala płyn,podejrzewam że termostat,uszczelka pod głowicą ,pompa wody, lub jeszcze coś czego nie wiem.wszystko zaczęło się właściwie od wymiany termostatu.Co myślicie o tym ? Proszę o komentarze. Pozdrawiam :D :(
_________________
cesta
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 09, 2014 09:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 09, 2014 10:55   

Kolego pompa wody jest elementem prawie nie wymiennym.Jest od tyłu pompy wspomagania i baaardzo rzadko jej się coś dzieje. Popatrz lepiej czy nie masz wody w oleju.Druga rzecz węże wodne ci nie puchną? Jak ci temperatura głupieje sprawdź czujnik,i zrób test.Termometr z czujnikiem na przewodzie w zbiorniczek i w drogę.Pomęcz go i zobacz co ci pokazuje.Kolejna rzecz którędy ci płyn wywala
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
cesta 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Płock



Wysłany: Nie Mar 09, 2014 16:02   

Zwykle przy normalnej jeździe wskazówka jest na połowie skali ,po osiągnięciu 130 km/godz po kilku km stopniowo idzie w górę co oznacza wzrost temp. i jak nie zwolnię wskoczy na czerwone i w zasadzie płyn wywala przez odpowietrznik w korku zbiorniczka,płynu w oleju nie ma bo nie przybywa i jest kolor niezmiennie taki sam .Przy wysokiej temp tworzy się ciśnienie i tym samym węże twardnieją ,nie wiem czy jest jakaś procedura odpowietrzania po wymianie termostatu a położenie termostatu jest też ważne aby było zgodne ze strzałką t.zn bez pochylenia.

[ Dodano: Nie Mar 09, 2014 16:02 ]
Po przemyśleniach - skoro jestem mechanikiem jednoznacznie muszę stwierdzić że padła uszczelka pod głowicą ale niekoniecznie ,możliwe że pękła głowica co jest bardziej prawdopodobne.Zrobię test na obecność spalin w płynie - zabarwi się na żółto to problem z głowy bo i tak trzeba zdjąć głowicę a jak ją prześwietlą pod dużym ciśnieniem to już będzie na 100% wiadomo o co chodzi bo wymiana uszczelki i planowanie głowicy może nic nie dać.Jak nie jest pęknięta w okolicy otworu wtryskiwacza to nadaje się do regeneracji. Z czasem poinformuję na forum jak dokonam naprawy . Pozdrawiam ;)
_________________
cesta
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 09, 2014 16:45   

W przypadku 600ty nie ma jakichś jaj z odpowietrzaniem.Ja u siebie wyciągałem nagrzewnicę i w sumie to sam się odpowietrzył.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Utrata mocy i duszenie silnika
cieplik Rover serii 600, Honda Accord 9 Czw Sty 07, 2010 23:17
thef
Brak nowych postów [R620] Utrata mocy
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 21 Czw Paź 25, 2007 17:23
seyfer
Brak nowych postów [R620 SDi] Chwilowa utrata mocy
chaker24 Rover serii 600, Honda Accord 7 Pią Sie 10, 2012 14:11
Gość
Brak nowych postów [R620] problem z obrotami i utratą mocy i biały dym
Slepiecc Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Gru 11, 2012 02:01
zimek-1985
Brak nowych postów [620Si] Chwilowa utrata spadek mocy i powraca
Fadroma Rover serii 600, Honda Accord 0 Nie Lut 16, 2014 16:25
Fadroma



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink