Wysłany: Pią Sie 02, 2013 07:17 [r200] szarpanie podczas jazdy autem
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam mam problem z autem mianowicie chodzi o to że gdy podczas jazdy nie ważne na którym biegu auto szarpie w zakresie obr. 1700-2000 dzieje sie to gdy trzymam równo gaz jak przyspieszam to nie ma objawów szarpania tylko jak chce np. na 3 biegu jechać stałą prędkością a obroty są około 1800 auto szarpie obrotomierz również skacze. jak dodam więcej gazu przestaje. odczucie jest takie jakby turbina sie załączała i rozłączała. jak ktos wie o co chodzi prosze o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 02, 2013 07:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie chce zakładać nowego tematu wiec piszę. chodzi o to że autko od jakiegoś czasu podczas równomiernej jazdy szarpało nie zależnie na jakim biegu wystarczy ze złapie obroty 1500 i tak nim poszarpuje przy niższych lub wyższych obrotach nic sie nie dzieje ostatnio na postoju dodałem gazu tak aby złapał obroty 1500 i trzymałem nogę na gazie równo a obroty faluja 1500- 1700 tak jakby mu dodawał i odejmował tylko ze to sie dzieje samemu. zawor egr zaślepiony nic nie pomogło przepływomierz wymieniony też nic.
Też miałem coś podobnego, tyle tylko że w SDi między 1500-1700. Ale szarpało podczas jazdy i tylko na zimnym. Ale już ustąpiło... Nawet nie pamiętam kiedy
A filtr paliwa dawno zmieniałeś?
_________________ Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
Filtr paliwa powietrza wymieniałem w zeszłym roku. myślałem aby jechać moze na komputer ale czy w sd to cokolwiek wykaże. chcę sprzedać to auto w tym roku ale wolał bym bez tej usterki go sprzedawać.
A może zapowietrza się. Zobacz czy nie cieknie z pompy.
raczej nie bo nigdzie nie śmierdzi ropą a jakby była nieszczelność to było by czuć. podejrzewam że to moze wina pompy ogólnioe jest jej koniec i zle dawkuje paliwo albo czujnik jakiś siada.
A może by standardowo w kabelkach pogrzebać i w kostce okrągłej przed pompą? Może gdzieś przetarte jakiś być. Odpala na zimnym normalnie?
to jest sd i pompa nie ma żadnych kabelków
Dokładnie. W SD pompy są mechaniczne. W swoim SDi mam niemal te same objawy, tyle że najczęściej przy 2000 obr. Tylko problem w tym, że nie chce mi się na zimnie grzebać w kablach
_________________ A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
a do czego służy tak dokładnie ten zawór/czujnik i jak on działa bo u mnie dolny wężyk daje podciśnienie zasysa a ten drugi nic ani nie zasysa ani nic. wiem ze on jest od egr ale jak sprawdzić czy on działa na pewno w kostce jest napięcie po sprawdzałem
moj rover tak szarpał rok temu - 2 k obrotów i szarpanie (szczególnie jak chcialem utrzymać obroty na stałym poziomie) - padł bodajże nastawnik (?) w pompowtrysku - naprawa nie opłacalna. Zmieniłem cały pompowtrysk i jak ręką odjął.
moj rover tak szarpał rok temu - 2 k obrotów i szarpanie (szczególnie jak chcialem utrzymać obroty na stałym poziomie) - padł bodajże nastawnik (?) w pompowtrysku - naprawa nie opłacalna. Zmieniłem cały pompowtrysk i jak ręką odjął.
też już to gdzieś słyszałem że to wina pompy najprawdopodobniej. lecz ostatnio szarpanie ustało wiec juz sam nie wiem o co tu chodzi.
W końcu problem rozwiązany (chyba) od 2tyg szarpanie nie występuje okazało sie że wina leżała po stronie egr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum