Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Czw Mar 20, 2014 19:27 [ALL] Geometria zwieszenia i ścinanie opon
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Po zimie postanowiłem zmienić koła na letnie. Po obejrzeniu przednich (letnich) opon zobaczyłem, że obydwie są bardzo ścięte z wewnętrznych stron.
Po całej zimie na oponach zimowych nie widać żadnego nieprawidłowego zużycia.
Czy nieprawidłowo zużyte letnie opon to wina nie zbieżności czy po prostu poprzedni właściciel takie miał już założone skoro po zimie na zimówkach nie ma śladu ?
A może związane jest to z szerokością opon zimowych (175 65 R14) a letnich (185 55 R15) i dlatego bardziej widać to na letnich ?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 20, 2014 19:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zależy ile km robisz na letnich a ile na zimowych.
Geometrię lepiej zrobić bo opony to tylko jeden element a po tyłku dostają jeszcze końcówki, drążki, magiel, łożyska. Lepiej raz wydać 100zł niż kilka razy tyle na różne inne elementy.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ścianie opon widać już po około 2tys km dość dobrze. Skoro przez zimę na zimowych nie ma śladów to możliwe ze letnie takie już były. Sprawdzenie geometrii kosztuje ok 20 do 50 złotych i masz pewność że jest ok wszystko
Podobnie ja miałem choć ustawiłem zbieżność jak zauważyłem ze mi oponę zjada ale potem na takich oponach dalej jeździłem
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum