Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] piszczenie (immobilizer?) przy wyłączaniu auta.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] piszczenie (immobilizer?) przy wyłączaniu auta.
Autor Wiadomość
marimon 



Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 6



  Wysłany: Wto Mar 18, 2014 19:29   [R25] piszczenie (immobilizer?) przy wyłączaniu auta.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2003

Piszczenie/pikanie - jak alarm w zegarku, głośne
Seria tiii--tiiii ----tiiii--tiii------tiii--tiii ------tiiiiiiiiiiiiii
Pojawiło się nagle - nie było i nagle jest - pół roku temu.
Zawsze przy wyłączaniu auta - dokładnie przy ostatnim obrocie kluczyka w stacyjce.
Żadnego problemu z odpalaniem auta.
Gdyby nie to że jest denerwujące i dziwne - nie byłoby problemu.

Nie pomogła wymiana baterii w pilocie.

Ktoś ma pomysł co to jest..?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 18, 2014 19:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 20:39   

To jest takie same piszczenie jakie wydobywa się kiedy nie odblokuje się immo a przełączy się kluczyk na zapłon ??
 
 
marimon 



Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 6



Wysłany: Nie Mar 23, 2014 22:03   

Piszczy inaczej (wczoraj zrobiłem test):
1. Po rozłączeniu kluczyka i pilota, przy próbie uruchomienia auta piszczy w sposób ciągły, coś jakby "ioioioioio"
2. Na co dzień piszczy w sposób przerywany - takie pikanie tii-tii-tiiii trzeci dźwięk jest dłuższy, potem ok 2 s przerwy i znowu się powtarza. I tak 3 razy, potem milknie. Piszczy zarówno przy uruchamianiu jak i gaszeniu silnika.
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Pon Mar 24, 2014 12:22   

Jest jeszcze jeden czujnik co dźwięk wydaje , ten żeby nie zapomnieć świateł wyłączyć ;p Może on ci zwariował :P
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 10:42   

Ja odsyłam do RAVE ale najpierw
https://www.roverki.eu/zr...-200-i-400.html
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
marimon 



Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 6



Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 23:19   

na tym forum które podałeś takie przypadku nie było...
no nic, będę drążyć dalej :)
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 23:44   

Na pewno?
Cytat:
Jeżeli nastąpi próba uruchomienia silnika gdy włączony jest immobiliser, pojawi się sygnał ostrzegawczy.

Może to ten dźwięk słyszysz
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 08:15   

NoPE napisał/a:
Na pewno?
Cytat:
Jeżeli nastąpi próba uruchomienia silnika gdy włączony jest immobiliser, pojawi się sygnał ostrzegawczy.

Może to ten dźwięk słyszysz


Ok, ale nie powinno pikać przy próbie zgaszenia auta.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Kwi 03, 2014 02:59   

No racja.
Pozostaje RAVE - może tam coś będzie?

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 02:53 ]
Dobra. Wg mnie sypie Ci pilot.

Piszczy Ci MFU. Taki sygnał każde mu wysłać ECU, bo nie dostaje we właściwym czasie (0,5 sekundy) sygnału z pilota. (ECU i pilot muszą pasować).
Wszystko rozbiega się o pasywne unieruchomienie (passive immobilisation).
Działa to tak wg RAVE:
Wkładasz kluczyk i ECU wykrywa pilot. Przekręcasz zapłon, ECU śle sygnał do stacyjki, żeby podała pole magnetyczne, które z kolei wykrywa pilot i wtedy ten śle sygnał 'remobilise' do ECU. Jeśli ECU potwierdzi zgodność sygnału puści przekaźnik rozrusznika. Wszystko dzieje się w mgnieniu oka..
Po 4,5s jeśli ECU sygnału wciąż nie otrzyma, odcina stacyjkę (chyba, bo mam problem ze zrozumieniem :/ )

1. Jeśli 2 piloty są w pobliżu stacyjki, oba ślą sygnał 'remobilise' i ECU widzi to jako błąd - wyklucz
2. Masz drugi pilot na podmiankę z nową baterią i poprawnie zsynchronizowany? Albo jesteś pewny nowej baterii? Powinna mieć 3,0V. Przy 2,7V bateria do wymiany! (info z RAVE)
3. W takich przypadkach trzeba zastosować procedurę EKA. (Emergancy Key Access) i wszystko wróci do normy.


RAVE
+ANTI-THEFT ALARM ECU DESCRIPTION
- Immobilisation

+MULTI FUNCTION (MFU) DESCRIPTION
- Engine Immobilisation Sounder

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 02:59 ]
Tak sie właśnie zastanawiam i przyczyn może być więcej.
Dodatkowo wg tego co napisane nie powinienem uruchomić auta z samego kluczyka? Łeee? :roll:
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Denerwujące piszczenie z lewej strony auta
yogi1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Cze 06, 2008 12:54
MiL999
Brak nowych postów [R200 86KM '98] Piszczenie hamulców, bicie i piszczenie koła
machi12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Cze 20, 2011 23:49
machi12
Brak nowych postów [r 220 sdi 99r] drżenia całego auta przy 3 tysiach obrotow
tox88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Paź 21, 2010 09:39
Brt
Brak nowych postów [R214 1,4 16V]dwie różne sytuacje przy otwieraniu auta
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Mar 04, 2010 11:38
sTERYD
Brak nowych postów [R 220] Immobilizer
aranol Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 45 Sob Sie 22, 2015 17:46
Banned_Admin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink