Wysłany: Czw Mar 20, 2014 23:32 [620Di] Wentylatory chłodnicy ja sprawdzić czy działają ?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam, problem jak w temacie, chciałbym sprawdzić wentylatory na chłodnicy czy w ogóle działają bo jakoś tak ciężko się kręcą jak próbuję ręką kręcić. Temperatura zatrzymuje mi się w połowie skali podczas jazdy i nie idzie wyżej ale nie zaobserwowałem załączania się wiatraków (ale nie ma upałów). Można jakoś zmusić je do pracy ?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 20, 2014 23:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odpalić silnik dmuchawy na maksa i czekać jak się włączy. Przy tej pogodzie to jakieś 15-20 min. Jak temperatura trzyma ci w połowie zakresu to na pewno się włączają.
Dmuchawę we wnętrzu mam odpalić ? co ona ma wspólnego ? i jeśli już to jest dobry sposób to temperaturę ustawić na zimno czy ciepło ? bo wiem że jak ustawie na ciepło to schładzam chyba silnik
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Mar 22, 2014 11:12
W tym silniku ciężko żeby wentylatory się włączyły! Tak już jest widocznie bardzo wydajny układ chłodzenia:) Nawet w upały nie pamiętam żeby się włączały! Wentylatory włączą się na pewno przy klimatyzacji! A jak coś zawsze możesz je podpiąć pod akumulator bezpośrednio i sprawdzisz czy są sprawne! Wtyczki są na wierzchu więc nie ma większego problemu.
Podłącz bezpośrednio pod 12V i powinny ruszyć .
A jak nie to np. ja mam po poradzie Markzo w Ti zrobione tak, że odłączony mam czujnik przy termostacie i po odpaleniu wentylatory włączają się na maksa..
Nie wiem czy tak się da w SDi ale spróbować możesz
o, dziękuję takiej odpowiedzi było mi trzeba Narazie mam jeszcze do zrobienia wybierak (standard ale u mnie już totalnie agonalny stan, że 2 bieg to trzeba mocno jebnąć w obudowe tunelu żeby wszedł ) no i jeszcze uszczelnienie górnej części pompy wtryskowej ale to sobie zrobię później, teraz sprawdzę te wiatraki tak jak sprawdzam olej w silniku bo po kupnie było go z 0,5 cm za dużo więc myślałem, że ropa leci do oleju ale po wymianie przejechałem ok. 1000km i poziom stoi tam gdzie był. Swoją drogą wlałem najtańszy olej jaki znalazłem bo myślałem, że silnik jest uszkodzony ale jak po 1K km nie przybyło nic to warto chyba wymienić na lepszy co ? i filtr oleju też nie był zmieniany zalazłem olej GM 5L za 55zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum