Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam serdecznie i mam pytanko:
Gdzie znajduje się korek wlewu oleju do automatycznej skrzyni biegów?
A może wlewa się przez korek spustowy?
Proszę o zdjęcia jeżeli to możliwe i o opisanie procedury wymiany oleju w skrzyni auto.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 11:27, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 04, 2010 21:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sty 04, 2010 22:32
nervoos napisał/a:
Gdzie znajduje się korek wlewu oleju do automatycznej skrzyni biegów?
na górnej części skrzyni , gumowy lub z tworzywa korek. Trzeba ściągnąć obudowę filtra powietrza.
[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 22:28 ]
nervoos napisał/a:
Proszę o zdjęcia jeżeli to możliwe i o opisanie procedury wymiany oleju w skrzyni auto.
Procedura wymiany i ustalenia poziomu jest na pliku w dziale technicznym.Komputerowa adaptacja sterowników nie jest potrzebna.Temperatura sprawdzenia poziomu 35-45 st.C.
Można to zrobić paskowym dotykowym termometrem z apteki, mierząc temp. skrzyni.W JF 506 właściwy poziom jest po wlaniu 3.3 l. Warto wlać 3.5 l. i nadmiar odpłynie, oczywiście przy pracującym silniku i ''P''. Specjaliści np. z Autotransmisji /Aś nr.39/2007/zalecają pierwszą wymianę przy 70 , a każdą następną po 30-35 tyś. mimo, że producent wymaga 100 tyś. lub 4 lata.
Dziękuje serdecznie myślę ,że to wystarczy
do wymiany oleju .
Dla tych którzy będą wymieniać olej w automacie polecam dextronVI .
Dzwoniłem do firmy autotransmisja z warszawy i potwierdzili że dextron VI jetlepszy i tańszy od oryginalnego oleju więc po co przepłacać za oryginał
Witam, niestety nie wiem jak to jest z olejem w automacie, ponieważ jestem jeszcze nowym użytkownikiem tego auta : ) Słyszałem natomiast różne opinie o wymianie, jedni twierdzą, że nie należy wymieniać oleju jak się nic nie dzieje, inni natomiast że powinno regularnie - jak to w takim razie wygląda wg was?:)
Witam, niestety nie wiem jak to jest z olejem w automacie, ponieważ jestem jeszcze nowym użytkownikiem tego auta : ) Słyszałem natomiast różne opinie o wymianie, jedni twierdzą, że nie należy wymieniać oleju jak się nic nie dzieje, inni natomiast że powinno regularnie - jak to w takim razie wygląda wg was?:)
każdy olej się zużywa i traci swoje właściwości więc wymiana jak najbardziej wskazana, tylko że z zachowaniem wszelkich procedur wymiany ...i wystarczy wymiana 3,5 litra
zaś co do dextrona VI to w przypadku przejścia na inny olej wymagana by była pełna wymiana a nie tylko standardowe 3,5l
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
W tym oto linku temat był nie tak dawno wałkowany do znudzenia.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=90978
W efekcie końcowym kupiłem u Tomiego bo zastosowałem wymianę statyczną, czyli taką większą dolewkę. Jeżeli chcesz zalać inny olej to powinieneś wymienić cały olej.
Do silnika zalałem Duron XL 10W40, od razu inna praca silnika, tylko z,z,z,z,z,z,z,z,z, aż się chce słuchać. Kupiłem też 1 litr Dexron VI do wspomagania kierownicy. Za dwa, trzy miesiące powiem coś więcej, teraz jest super.
dzięki za info, odstawiłem dziś rovera do p. Wojtka z Puszczykowa, olej będzie wymieniany, mechanik bardzo dobrze zna się na roverach, także ok 4l na wymiane
Witam jestem posiadaczem R 75 od kilku dni i chcę wymienić olej w automacie ale nie mogę znależć korka do kontroli poziomu oleju w skrzyni czytałem sporo postów na ten temat ale opis położenia korka był mało zrozumiały . Patrząc od spodu od przedniego zderzaka widzę misę olejową . przewody elektryczne i czujnik położenia wału , skrzynia od spodu z tej samej strony w tylnej części korek spustowy oraz wybierak biegów , patrząc od strony silnika w kierunku lewego koła na skrzyni nie widać korka do poziomu z tyłu skrzyni też nic nie widać proszę o pomoć
Jedyna metoda sprawdzenia oleju w automacie to jego spuszczenie. Jak nie jesteś pewien czy jest wystarczająco oleju możesz ewentualnie dolać oleju i tam o ile pamiętam jest 'korek rewizyjny', którym spuszczasz nadmiar oleju (jak pierniczę bez sensu to niech ktoś od automatu mnie poprawi, bo ja niestety manual mam ).
No właśnie nie dawaj takich rad korek do sprawdzania oleju to jedno a spustowy to drugie .Zrobiłem w swoim życiu parę rzeczy w mechanice aby o takich mykach wiedzieć .Grzebałem mocno w temacie wymiany oleju i znalazłem dziada niespodziewałem się że jest w tym miejscu obok linki wybierania biegów. Forum dzięki
Jeszcze jeden problem ze skrzynią automat, cieknie olej spod dekla od strony lewego koła, czy można odkręcić i uszczelnić od nowa czy coś wyleci spod dekla ? .
[ Dodano: Czw Sty 19, 2017 23:36 ]
Kolego przeczytyaj post poprzednika który pisze że korek spustowy jest zarówno korkiem do sprawdzenia poziomu . Kolego nie irytuj się bo chodzi o dobrą rade a nie o wytykanie czy ktoś jest mądry czy głupi jeśli miałbym super wiedzę o R 75 to by minie tu nie było . Pozdrawiam
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Czw Sty 19, 2017 23:39
Goldas napisał/a:
Kolego przeczytyaj post poprzednika który pisze że korek spustowy jest zarówno korkiem do sprawdzenia poziomu
Kolega ma rację, nie wiem na co drążysz temat. Poczytaj trochę o tej skrzyni i przejrzyj jej schematy. Nim uszkodzisz ją odkręcając nie tą śrubę co trzeba
Goldas róbta co chceta. Skoroś taki mądry to rób ale potem nie przychodź z płaczem.
Skoro ktoś poświęca swój czas i Ci odpowiada na pytania, na które odpowiedź na tym forum padła milion razy to kultura wymaga nieco innego tonu wypowiedzi (tym bardziej, że w tym przypadku akurat ja mam rację).
Ale skoro tak to rusz paluszki i sam sobie szukaj.
Goldas, korek spustowy jest jednocześnie korkiem do ustalenia poziomu oleju w skrzyni
nie do końca, obok wybieraka jest śruba 24, do spuszczania oleju, a na przeciwnej stronie jest mniejsza, imbus, chyba że rocznik młody, to będzie zwykła śruba, tylko mniejsza i ona jest do kontroli, ale jeżeli poziom jest za mały, bądź dobry, to nic nie ucieknie. Najlepiej było by spuścić olej i zalać około 4l i po zagrzaniu skrzyni zrobić kontrole. Z tyłu skrzyni jest też śruba, ale nie radze jej dotykać, bo stracisz wsteczny
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum