Wysłany: Pon Kwi 07, 2014 12:24 [R75] Nie odpala, pokazuje błąd kontroli trakcji
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam,
zaparkowałem sobie spokojnie wieczorem pod domem, rano chcę wieźć mała do przedszkola i lipa....
Rozrusznik kręci jak szalony, ale auto nie odpala. Na wyświetlaczu głównym pokazuje się błąd kontroli trakcji, an a wyświetlaczu od automatycznej skrzyni biegów [EP].
Podkreślę, że dzień wcześniej auto nie zdradzało żadnych objawów usterki.
Czy ktoś ma jakiś pomysł, w czym może tkwić problem?
Z góry dziękuję...
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Kwi 26, 2014 21:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 07, 2014 12:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie odpala na zimnym, to tak jak kolega napisał, pierwsze na myśl przychodzi "coś z paliwem" ale najlepiej to podepnij auto pod softa i się dowiesz a przynajmniej obierzesz kierunek.
Jedyne co sam możesz zrobić na ta chwile to włacz zapłon weź butelkę i zdejmij wężyk z filtra paliwa który wychodzi od "pompki" i sprawdź czy leci paliwo po przekręceniu kluczyka, jeśli strumień jest mocny i bez powietrza to pompka raczej jest jest sprawna a druga sprawa auto nie łapie lewego powietrza. Więc problemu należy szukać gdzie indziej może któryś czujnik ale to powie Ci komputer.
Ja tylko z doświadczenia wiem że jeśli nie pali na "ciepłym" to czujnik położenia wałka rozrzadu. (własny przypadek)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 08, 2014 21:39
p00lie napisał/a:
Czy ktoś ma jakiś pomysł, w czym może tkwić problem?
sprawdź bezpiecznik F34 ( sterowanik silnika ).Wg. mnie jest przerwa w układzie sterowania silnika. ETC i sterownik skrzyni nie dostają sygnału do współpracy z ECM.
Nie nadaję się do grzebania samemu więc oddałem do elektryka.
No i wyszło, że zatkane są odpływy podszybia i elektronika stoi w wodzie.
Już 2 lata temu raz to się zdarzyło, nie myślałem, że może znowu tak się stać. Teraz auto się suszy i zobaczymy czy wróci do normy czy nie.
Już 2 lata temu raz to się zdarzyło, nie myślałem, że może znowu tak się stać. Teraz auto się suszy i zobaczymy czy wróci do normy czy nie.
A dlaczego miałoby się nie stać tak? Jak stawiasz auto pod chmurką to więcej niż pewne, że liście i syf z zewnątrz zatkają w końcu odpływy. Warto te odpływy od dołu rozciąć, żeby były bardziej drożne. Skoro woda stała w grodzi mogła przelać się do wewnątrz - sprawdź stan modułów i puszki bezpieczników nad schowkiem.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum