Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 20:23 [R 75] Zapowietrzenie układu sprzęgła?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich forumowiczów
Od prawie roku jestem posiadaczem Rovera 75 w wersji CDT. Niedługo po zakupie padła mi pompka sprzęgła - pedał w podłodze i mokry dywanik Wymieniłem na używaną, bo nie miałem pieniędzy na nową i od dłuższego czasu mam coraz większe problemy z wrzucaniem biegów - szczególnie po cofaniu muszę gasić silnik i podpompować sprzęgło, bo nie da się zdjąć wstecznego. Ponadto, często pedał zostaje pół-wciśnięty po zwolnieniu. Czytałem wiele wątków na ten temat, ale nadal nie jestem w 100% pewny co to może być.
Chciałbym, aby ktoś rozwiał moje wątpliwości:
Czy po odkręceniu zbiorniczka pompki sprzęgła trzeba układ odpowietrzać?
Czy objawy, które opisuję są spowodowane zapowietrzaniem, czy może zużytą uszczelką w pompce?
Wg. mnie, nie wygląda to na problem z wysprzęglikiem, bo pedał ładnie się podnosi, ale wydaje mi się, że po prostu nie trzyma coś ciśnienia i dlatego nie zawsze do końca, a poza tym przy trzymaniu sprzęgła chwilkę, zaczyna on popuszczać i samochód rusza.
Z góry dziękuję za pomoc!
PS. Czy ktoś może polecić dobry serwis lub użytkownika z Gliwic/Katowic lub okolic?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 20:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Łatwo sprawdzić czy to wina puszczającej uszczelki:
1. włączasz silnik
2. wciskasz sprzęgło
3. wrzucasz bieg (1 lub R)
4. jeżeli poczujesz, że auto zaczyna po chwili ruszać to znaczy, że uszczelka jest do bani.
Odkręcenie samej zakrętki zbiorniczka nie niesie za sobą konieczności odpowietrzania układu. Wymiana całej pompki już tak.
Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź
A więc to wina uszczelki - spróbuję wykonać tę naprawę "za 15zł", ale nie wiem tylko, jakiego kleju użyć - czy koniecznie musi to być ten Loctite 480?
Podłącze się pod temat. Jaka może być wina w tym że raz sprzęgło jest a raz nie ma? TZN podczas powolnej jazdy w mieście jakby płyn wyciekł i pedał schodzi do podłogi całkowicie po pod pompowaniu wraca do normy.
Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź
A więc to wina uszczelki - spróbuję wykonać tę naprawę "za 15zł", ale nie wiem tylko, jakiego kleju użyć - czy koniecznie musi to być ten Loctite 480?
Pozdrawiam!
Ja użyłem Loctite 480 bo taki akurat miałem. Nie ukrywam, że do łączenia metalu i plastików jest bardzo dobry.
Myślę, że czarny klej do klejenia szyb samochodowych byłby również idealny. Jak podejdziesz do takiego zakładu to dadzą ci kapkę za darmo.
Śmigam na tej modyfikacji 51 000 km i nic sie nie dzieje
Wiem, że u innych użytkowników róznie bywało. Jednym sie udawało i byli zadowoleni ale byli tacy, którym nie wyszło i dalej pompka nie trzymała.
witam jak ktoś chętny mam całą pomke sprzeła z zakrętką gumką i tłoczkiem po regeneracji oraz orginalny tłoczek do niej bez przeróbek - jęśli kogoś interesuję mogę je sprzedać - nie posiadam tylko przewodu do niej - nigdy jej nie zakładałem i nie używałem kupiłem bo potrzebowałem uszczelki ( od Dawidovs ) ale tak musiałem całą zmienić bo padła ona wraz z szybkozłączką jeśli ktoś chętny mogę ją odsprzedać za rozsądne pieniądze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum