Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 19:45 [414i] Głośna praca silnika i drgania
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Miałem ostatnio problemy z Roverem. Po nagrzaniu w różnych sytuacjach (jak się zatrzymywałem, jak ruszałem, jak zaczynałem wciskać gaz i jak za mocno wcisnąłem gaz) najpierw drgał, a po ok. miesiącu zaczął gasnąć.
Pojechałem do warsztatu. Stwierdzili, że to pompa paliwa i nie umieli załatwić nowej. W końcu pojechałem więc do dobrego warsztatu. Okazało się, że rzeczywiście pompa paliwa dawała za małe ciśnienia, ale głównym powodem były kable zapłonowe, które jeszcze w tym samochodzie nie były wymieniane (co podobno się prawie nie zdarza, żeby kable wytrzymały 16 lat). Po wymianie kabli i pompy wszystko wyglądało w miarę dobrze, jednak silnik trochę drgał i głośniej pracował.
Następnego dnia drganie się nasiliło i tak już zostało. Dźwięk silniki to jest taki terkot, mi się kojarzy z bardzo starymi samochodami. Wcześniej, przed naprawą takiego dźwięku nie było.
Mechanik, oprócz kabli i pompy stwierdził też, że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą, co kosztuje prawie 1500 zł, bo olej się miesza z płynem chłodniczym oraz że niedługo sprzęgło do naprawy. Dolał mi też trochę wody do zbiornika z płynem chłodniczym, wg mnie jest teraz za dużo, a wcześniej nie ubywało, ale ja się na tym nie znam.
Czy takie objawy mogą występować po wymienianie kabli/pompy, albo z usterek, których jeszcze nie naprawiłem? Jak poważne są to sprawy i czy w takim stanie mogę nim jeździć? Planowałem pojechać niedługo w trasę ok 500km, ale trochę zaczynam się bać tego.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 19:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zacznijmy od tego że jak masz uszczelke pod głowicą do roboty i miesza Ci już płyn z olejem to ja bym nigdzie nie jeździł żeby nie przegrzać głowicy i innych elementów więc może najpierw zacznij od tego. a koszta to nie są wcale takie duże ja ostatnio zmieniałem u siebie to mi wyszło kolo 700zł chyba ale olej 150 i cos tam jeszcze a tak to uszczelka 120zł dobra FAI uszczelniacze wałków 60 zł pod pokrywe 30 i pod kolektory obie ze 30 i tyle wystarczy i do tego planowanie i szczelność głowicy 100zł
a robota to już zależy czy samemu czy warsztat
a to klekotanie to może popychacze zaworów Ci klepią
Gdyby nie to, że miałem właśnie wymienione kable zapłonowe powiedziałbym, że jeden nie łączy praktycznie. Jest to możliwe? Moc jednak spadła i trzęsie silnikiem tak, jakby był na niskich obrotach.
może ci nie chodzi na wszystkie cylindry poprostu i dlatego tak trzepie silnikiem i nie ma mocy. sprawdz czy każda świeca chodzi i czy na kazdym kablu jest iskra
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum