Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam .Mam problem z moim roverkiem. Roverek odpala i zaraz gaśnie i po chwili nie chce już zapalić . Problem ustępuje po kilkunastu próbach uderzania i wciskania czujnika uderzeniowego lub po kilku razach zdjęcia klemy minusowej . Co to może być ? Prosze o pomoc ..
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 19:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak wczoraj klemę zdjąłem to dziś auto jeszcze odpala normalnie . A tydzień chodziło normalnie ale bez włączonego immo . A po włączeniu odpaliło i gasło zaraz . I problem ustąpił to kilkunastu uderzeniach w czujnik uderzeniowy ,albo po zdjęciu klemy... Pomocy...
Jak uderzasz w ten czujnik to powinien wyskoczyć, wciskając powinno być już dobrze.
Może coś nie styka, sam czujnik może być uszkodzony lub połączenie do niego.
Jest tam jakaś kostka lub złączka połączeniowa pod nim ?
Jak jest to spróbuj odpiąć, przeczyścić styki, może coś nie łączy.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Dziś mechanik oddał mi auto i twierdzi że wtryski nie podają paliwa a pompka podaje . Mówi że coś blokuje wtryski immo lub alarm jakiś . A gdy uda się odblokować wtryski auto odpali i gaśnie po 3 sekundach . Mówi że on nic nie zrobi bo trzeba auto oddać do elektronika jakiegoś . Co to może być ? Macie jakieś pomysły jak to naprawić samemu ?
adrianek,
Za zakładanie kilku tematów traktujących ten sam problem z samochodem i niestosowanie się do próśb moderatora otrzymujesz ostrzeżenie o wadze 1.
adrianek, Odłączenie ujemnej klemy od akumulatora powoduje reset ECU i umożliwia to uruchomienie silnika tylko na 1s - do czasu ponownej kontroli.
Z RAVE
"If the vehicle battery is disconnected, the anti-theft
ECU will memorise the status of the security system
and will automatically reset when the battery is
reconnected."
ECU blokuje wtryski, bo alarm nie jest do końca rozbrojony.
Z RAVE
"If the ECM receives the wrong code from the ECU or
no code at all it will allow the engine to run for
approximately one second. The ECM then stops
firing the injectors, stopping the engine. The ECM
will not allow the engine to run until the ignition has
been off for approximately thirty seconds and once
the ignition is switched on, the correct code is
received."
Raczej odrzucam uszkodzenie ECU chociaż niewykluczone (można sprawdzić poprzez funkcję samo diagnostyki, którą ECU posiada!) ale:
-pilot (oj będę się przy nim upierał! - śle zły kod)
-transponder w stacyjce
-luźne kabelki przy stacyjce, ECU lub zwarcie gdzieś na trasie
-nawet wiązka klapy może sypać
W RAVE jest wszystko opisane - mogę tu zacytować jak ktoś chce i nawet przetłumaczyć. Nie ma jednak podanego rozwiązania, bo i być nie może.
[ Dodano: Pon Kwi 21, 2014 19:34 ]
OK, potrzebne jeszcze kilka info, żeby wykluczyć parę rzeczy.
- przed uruchomieniem nie piszczy Ci nic parę razy?
- nie powinieneś w ogóle zakręcić rozrusznikiem (zablokowany przekaźnik rozrusznika przez ECU) jeśli system alarmowy jest wciąż zazbrojony. Rozrusznik zakręci i auto gaśnie?
[ Dodano: Sob Kwi 26, 2014 00:34 ]
Halo? Problem rozwiązany? Podaj co było na rzeczy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum