Wysłany: Sob Kwi 19, 2014 15:00 [R420 si] silnik krokowy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam od razu mówię że używałem opcji SZUKAJ, niestety nie znalazłem tego czego szukam, a mianowicie mam wątpliwości co do poprawności działania mojego silnika krokowego. Ponieważ silnik na wolnych obrotach faluje od 400~1000 obr/min czasem nawet zgaśnie, na wyższych obrotach jest ok. Wczoraj zdemontowałem silnik krokowy i na włączonym zapłonie na II pozycje otwierałem przepustnicę, po kilkukrotnym otwarciu silnik kalibrował swoją pozycję i ustawiał się w połowie, jednak po kalibracji po otwarciu przepustnicy nie było żadnej reakcji. Czy on nie powinien się przestawić (wysunąć) chociaż kawałeczek po otwarciu przepustnicy ??
Dodam jeszcze że silnik faluje zarówno na PB jak i na LPG. Czy to wina uszkodzonego silnika krokowego??
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 19, 2014 15:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Miałem ten problem co ty... tutaj na forum nikt mi nie pomógł w tej sprawie , szukałem na własną rękę co i jak.
Pierwszą rzeczą którą zrobiłem to wyczyściłem przepustnice ,potem sprawdzenie czujników tz ,,czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolektorze dolotowym, czujnik temperatury płynu chłodzącego, oraz czujnika położenia przepustnicy.
Ja je pokupowałem nowe i poprzekładałem niestety nic to nie pomogło.
Pojechałem na diagnostykę, komputer nie wykazał błędu. diagnosta ustalił ze to moze być przyczyna mechaniczna , wypalone zawór lub coś w podobie.... oczywiście bzdury gadał
W domu rozebrałem jeszcze raz całą przepustnice i silnik krokowy , pod mocnym światłem zauważyłem pęknięcia na Ścieszkach / lutach przy silniczku krokowym.
Poprawiłem je lutownicom i problem znikł
Więc zanim wydasz krocie na naprawę zacznij od tego
Pozdrawiam i jak coś odpowiem na twoje pyt.
_________________ Roverek 420 2.0 16v t serii
VW Passat B6 1.9TDI
Czasem dzieje się też podobnie przy uszkodzeniu czujnika położenia przepustnicy (chociaż tu diagnostyka powinna wykryć). Odłącz czujnik położenia przepustnicy i sprawdź czy jest jakaś zmiana (na gorsze zapewne). Jeśli nie ma żadnej to do wymiany czujnik położenia przepustnicy (TPS).
W 2.0 można to swobodnie zrobić, w 1.6 i niżej nie, bo Check Engine się zapali. W 2.0 T czujnik położenia przepustnicy głównie wykorzystywany jest do tego, aby zachować normy spalania EURO tzn pomaga w obliczaniu optymalnego wzbogacenia przy nagłym przyspieszaniu oraz w utrzymaniu optymalnych obrotów na biegu jałowym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum