Wysłany: Pon Kwi 14, 2014 14:49 [R620Ti] Faluje i gaśnie na ciepłym
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Siemanko
Mam problem z silnikiem..
Problemów było wiele ale w końcu wyszedłem na 90% na prostą i pojawił się kolejny problem ..
Auto faluje (w dół) i gaśnie na ciepłym..
Np. w ciepłe dni gdy silnik jest zimny wsiadam do auta.. odpalam i obroty w normie (ssanie) ok. ~1200 RPM.
Wszystko jest fajnie aż silnik sie nagrzeje.. Im bardziej ciepły tym silnik bardziej odwala tj. na luzie auto faluje w dól o jakieś 200 - 300RPM ..
Czasami potrafi zgasnąć co jest tragiczne na skrzyżowaniach itp. no i jak już zgaśnie to zazwyczaj jest problem z odpaleniem.. Ale wystarczy, że silnik ostygnie (nawet chwile postoi) i pali od strzała.. Jest to mega utrudniające życie.
jak dodam gazu minimalnie na około ~1000RPM to nie ma problemu tj. nie faluje ani nie ma jakiś innych objawów..
1. Myślałem, że nie szczelny ssący (rozbierałem górę do dobrania się do wtrysków) ale uszczelniłem od nowa i dalej to samo..
2. Markzo podrzucił pomysł o padniętym czujniki temperatury powietrza ssącego ale czujnik odpiąłem, reset aku i dalej to samo ..
3. Jeszcze Marek coś wspominał o nieszczelnym połączeniu kolektor przepustnica (pewnie jutro się za to wezme) ale jest pytanie czy macie jeszcze jakiś pomysł ? Może ktoś z was tak miał i ma jakieś wskazówki ? No nie mam pomysłu co go boli
[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 15:49 ]
Serio nikt nie ma żadnego pomysłu
Sprawdzałeś w końcu kompresję? Może warto sprawdzić mówiłeś coś o odpalaniu z zimnego że jak gazu nie przytrzymasz to nie odpali, albo że od razu zgaśnie bez przytrzymania gazu jakoś tak Ale do tematu może czujnik przepustnicy szwankuje? Nie wiem jak w Roverku ale w Celice mi szwankuje i na ciepłym przy dojeździe do skrzyżowania gaśnie, z odpiętym czujnikiem też jeździ ale w trybie awaryjnym trochę mułowato ale za to nie gaśnie, ale przynajmniej mamy sprawcę całego zamieszania
a czujnik położenia wału? jak miałem golfa3 2.0 150kM to miałem podobny przypadek, tylko u mnie przed każdym zgaśnięciem zaświecała się kontrolka oleju...
Jechałem to było ok. Noga z gazu obroty spadały do 500 i mniej i w końcu zdechł. Tak za każdym razem. Po 5min palił od strzała. Winowajcą okazał się właśnie walnięty czujnik położenia wału.
Wiem, że to nie ten sam motor ale warto sprawdzić
nie powiedział bym, że raczej by gasł zawsze, przecież na jego podstawie jest obliczanie prędkości obrotowej i ma za zadanie stabilizować pracę silnika na biegu jałowym...
no dobry filmik, jak sam widzisz zimny czujnik działał (miał oporność) nagrzał go do pewnej temperatury i czujnik padł po ostygnięciu znów zaczął działać.
No dobra.. To niech mi teraz ktoś zdradzi gdzie w Ti ten czujnik się znajdę .. Bo prawdę mówiąc nigdy nie miałem potrzeby tego urządzonka wyciągać i nie wiem gdzie szukać
Spodziewać się jakiś wycieków oleju czy czegoś takiego czy to raczej sucha robota ?
No ale już coś pomogłeś Bede szukał jak się w naszych kochanych Polkowicach wypogodzi bo na razie taka pogoda, że się odechciewa
No własnie nie.. Bez komputera nie sprawdzisz.. Kupiłbym kabel ale z kolei aby kabel działał musze mieć komputer z odpowiednim wejściem itp itd.. i w końcu dla diagnostyki Ti wydam kilka stówek.. Kiedyś sobie taki zestaw zafunduje ale na razie nie mam kasy na takie rzeczy
Też miałem takie plany jak ty żeby samemu pobawić się w diagnostykę. Niestety sprawa z tym interfejsem nie jest prosta, jak pewnie zauważyłeś ten interfejs potrzebuje dwóch pełnoprawnych portów COM. O przejściówce z USB możesz zapomnieć. Główny problem jest taki że soft działa pod kontrolą MS-DOS a do tego porty muszą być w pamięci w odpowiednim zakresie. Najłatwiej i najpewniej to było użyć starego PC z dwoma portami. Jednak jest to na pewno uciążliwe cały taki zestaw podłączać. Dostanie starego laptopa z dwoma portami to rarytas na allegro. Jeśli jednak chcesz uparcie użyć któregoś z laptopów to mógłbyś kupić kartę PCMCIA z dwoma portami com, tylko że cena takiej karty odstrasza. Pamiętaj że musi to być karta z pełnoprawnymi portami COM i kombatybilna z systemem MS-DOS. Firma Silicom takie wypuściła. Koszt około 220zł. Jak coraz głębiej wchodziłem w temat to bardziej odchodziłem od pomysłu zabawy z tym. Na elektrodzie niektórzy mieli taki zestaw a nawet z nim nie mogli się połączyć.
Żadne czujniki położenia wału, sam borykałem się z takim problemem rozwiązanie jest proste a mianowicie nagrzać silnik do temperatury roboczej po czym śrubka na przepustnicy (tą co steruję motylkiem) wyregulowac jalowe obroty, najprawdopodobniej ta śrubka ci się wcisnęła i korkowiec wariuje tutaj filmiki jak pracował a jak pracuje po regulacji.
Nie byłem jeszcze w aucie ale chodzi Ci o tą srubke imbusową od góry
(taką kojarze od góry ale bede jechał do mojej to jeszcze spojrzę).
Dzięki za rade sprawdzę jak tylko będę miał "narzędź" do krecenia tej śrubki (nie wiem jaka jest ale zobacze) i pokręce a po wszystkim zdam raport
[ Dodano: Wto Kwi 15, 2014 16:31 ]
Tak w sumie chwilke pogadałem z Kato i doszłem do wniosku, że ze śrubką sie wstrzymam bo jest ona ustawiona przez serwis i może nic się nie zmieniło a się pogorszy Wpierw ugotuje czujnik położenia wału i zobaczę co pokaże mi miernik a jak pokaże, że czujnik jest okej to "będziem" kręcić śrubkę
Nie, chodzi mi o srubke tam gdzie steruje krokowiec seryjjnie jest zaslepiona czarnym kapturkiem, mi sie gwint tam jakims cudem spartolil i sie lekko zapadla, mialem takie same objawy jak ty i jak widzisz podzialalo
[ Dodano: Wto Kwi 15, 2014 21:36 ]
Gdyby czyjnik walniety to by ci prychal kaszlal
[ Dodano: Wto Kwi 15, 2014 21:39 ]
I jechac by sie nie dalo
Porozmawiał trochu dzisiaj z Markiem i wpadł na pomysł jeszcze, że to lambda.. Odpiąłem i jakby sie ogarnęło aczkolwiek odpiąłem dopiero po przejechaniu ok. 5km jak silnik już nabrał jakiejś temp. roboczej a potem tylko powrót do domu kolejne 5km ale nie zauważyłem falowania .. Jutro z rańca odpale jak będę śmigał do pracy i zobaczymy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum