Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Od kilku dni mam problem - podczas próby otworzenia samochodu kluczykiem nie dało się go w ogóle przekręcić w lewo, natomiast po użyciu większej siły (ale nie na chama) kluczyk zaczął się obracać w lewo o 360 stopni... Dodam, że kręcenie kluczykiem w prawo raz na kilka przekręceń dział i da się zamknąć samochód i uzbroić alarm. Niestety otworzyć się zupełnie nie da i jedyna opcja to wejście do bagażnika, położenie tylnej kanapy i otworzenie drzwi od wewnątrz po uprzednie deaktywacji alarmu. Tak się nie da jeździć a niestety garażu nie posiadam.
W związku z tym mam kilka pytań.
Jak to naprawić ? Wystarczy zmienić wkładkę zamka ? Czy jk zmienię wkładkę to kluczyk nie będzie pasował do zamka i trzeba zmieniać cały mechanizm drzwi ? Stary kluczyk będzie pasował czy będę miał jeden od drzwi a drugi od stacyjki (to raczej niemożliwe, to nie fiat 125p - komputer by chyba zwariował i pozostaje problem alarmu).
Proszę pomóżcie, co powinienem zrobić. O ile znalazłem sporo tematów o naprawie siłowników to o takim problemie nie słyszałem a jeden sprzedawca stwierdził, że to częsta usterka.
Dodam, że zamek raz na jakiś czas się przycinał (podobnie jak zamek bagażnika) ale żeby całkiem się przyciął to pierwszy raz się zdarzyło.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 10, 2014 19:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Skoro udało Ci się przekręcić jednak kluczyk, to znak, że wkładka jednak działa
Użyj środka penetrującego/smarującego, najlepiej z aplikatorem rurką, tak by środek dotarł do samego końca wkładki. Przesmaruj i rozruszaj zamek. Doprowadź go do statnu poprawnego działania. To na początek.
Miałem podobnie. U mnie wkładka stała w miejscu. Nie miałem szansy na jakiekolwiek przekręcenie kluczyka. Penetrus sprawił cuda. Zamek działa.
Witam i stało sie kluczyk obraca sie w zamku ,zamki od srodka zamykaja i otwieraja sie przyciskiem centralnego i pytanie czy ciezko dobrac sie do wkładki i u jakigo specjalisty mechanika dorobic wkładke
Skoro wkładka się obraca to trzeba się poprostu dobrac do zamka bo on się mógł posypac. z wkładki do zamka idzie taka biała dzwignia która przekreca mechanizm zamka może ona pękła. jesli nie otwierają się pozostałe drzwi to może mikrowłaczniki w zamku padłu. Poprostu trzeba zdemontować zamek i bedzie wiadomo. nie jest to trudna sprawa.
zamek chyba cały bo od srodka otwiera i zamyka ,kluczyk w wkładce luzno sie obraca lub blokuje tak ze ani w prawo ani w lewo nie idzie obrócic tak jak w pierwszym poscie tego tematu
więc to albo ta dzwignia łącząca wkładke z zamkiem albo mikrowłaczniki. zamek działa ale wkładka nie ma własciwego połaczenia z zamkiem. wykreć zobaczysz.
mikrowłaczniki są w miejscu wejscia dzwigni z wkładki do zamka. takie małe zielone włączniki osłonięte gumką. Może złamał się któryś z nich może poprostu nie działa włacznik. Poszukaj w tematach o naprawach zamków, tam są zdjecia wnętrza zamka zobaczysz o co chodzi.
skoro chodzi wkładka nie jest potrzebna nowa wiec i kluczyk zostaje stary. Kwestia uszkodzenia tkwi w zamku. A zmiana zamka nie wiąże się ze zmianą wkładki.
może sprzedają razem z klamką.. Albo znajdz gdzieś niedaleko jakiś szrot z rowerami wtedy coś napewno znajdziesz. A czasem poprostu wystarczy zadzwonic do kogoś z allegro, skoro rozbiera samochody to sprzeda Ci w komplecie klamke i klucz.. warto zapytac..
szukam ale przewaznie stacyjki z kluczykiem sa a wkładki zamka z kluczykiem nie widac
[ Dodano: Czw Kwi 24, 2014 14:11 ]
no i mam wkładke teraz montaż i dwa klucze w kieszeni ,mam i stacyjke i tak kombinuje jak wymienic samą wkładke stacyjki może ktoś pomoże i da opis wymiany samej wkładki lub ostatecznie całej stacyjki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum