Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam,
ostatnio mam problemy z absem. Co jakiś czas zapala się kontrolka i abs przestaje działać. Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownie wszystko wraca do normy. Problem zawsze pojawia się przy zimnym silniku. Po nagrzaniu samochodu albo znika zupełnie albo występuje naprawdę rzadko. Chciałem jakoś zdiagnozować usterkę i tu pojawia się problem. Otóż mam trochę inny system abs niż w poprzednim Roverku (też 600). Nie jest to system opisany w RAVE tylko ten, który przedstawiony jest w suplemencie instrukcji serwisowej (Honda Accord 1996). W instrukcji napisano, że odczyt błędów dokonuje się poprzez zwarcie styków w kostce serwisowej 5-cio stykowej (nie tej od ecu). Niestety ale nigdzie nie mogę jej znaleźć... Powinna znajdować się obok tej od ecu jednak zamiast niej jest jedynie jakaś dziwna plastikowa wtyczka w kształcie rurki (?).
Może ktoś wie gdzie jej szukać, albo jak inaczej zdiagnozować usterkę?
Pozdrawiam
Drool
[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 14:56 ]
Po kilku próbach i sprawdzeniu paru części doszedłem do tego, że to może być wina takiego stycznika w 40 stykowym złączu od modulatora abs. Kiedy przy odpiętym złączu rozwieram ten stycznik kontrolka gaśnie. W gnieździe modulatora jest taki bolec, który chyba ma na celu rozwieranie tego stycznika przy podpięciu złącza. Wygląda na to, że jest to trochę wyrobione i nie do końca rozwiera stycznik. Zamontowałem wszystko tak, aby stycznik był rozwarty i abs działa bez problemu - ładnie załącza się podczas hamowania i kontrolka się nie świeci. Jednak nie do końca jestem przekonany czy to wina tego stycznika ponieważ złącze nie jest narażone na żadne uszkodzenia, częste wypinanie itp. Nie do końca wierzę w to, aby coś tam mogło się samoczynnie wyrobić. Zna ktoś w Łodzi lub Poznaniu jakiegoś speca gdzie można tanio podpiąć się pod komputer i odczytać usterki abs (poza aso)?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 11, 2011 14:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam, komputer nie pokazuje błędów . Pierścienie i czujniki są raczej czyste. Rozebrałem wtyczkę od pompy abs, przeczyściłem styki, podgiąłem lekko blaszkę, o której pisałem wyżej i jak na razie problem zniknął. Mam nadzieje, że już nie wróci...:P Dzięki za pomoc.
mam pytanko jaki opór powinien być na czujnikach abs. na jednym kole pokazuje mi 1,3 a na drugim ponad 2,8 i gdzie z najdują się wtyczki od czujników tylnich kół??
Wtyczki ABS z tyłu są na boczkach pod tapicerką bagażnika.
Lewy tylny w okolicy anteny pod tapicerką znajdziesz pomarańczową wtyczkę i podobnie pewnie z prawym jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum