Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0 iDt]Wymieniony przepływomierz nic nie zmienił
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0 iDt]Wymieniony przepływomierz nic nie zmienił
Autor Wiadomość
liberoy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Kalisz



Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 21:10   [R45 2.0 iDt]Wymieniony przepływomierz nic nie zmienił
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam

Z góry przepraszam, że zakładam nowy temat, ale nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.

Ostatnimi czasy zająłem się autkiem mojej matuli. Przy okazji wymiany filtrów, przeglądu zawieszenia itp. stwierdziłem, że wypadałoby wreszcie zająć się przepływomierzem. (Autko kupione 4 lata temu, od początku jeździ z odpiętą przepływką) Zakupiłem przepływomierz od opla opisy na wkładzie się zgadzają, przepływomierz jest sprawny, gwarancja też jest. Niby wszystko super, ale... przed zmianą na "nowy" podpiąłem starą przepływkę i autko jakby jej w ogóle nie widzi. Kręci się tak samo do 4000 obrotów i nic. Dodam, że wcześniej po podpinaniu przepływomierza autko było mułowate z dołu ale wkręcał się do 5000 obr.
Wstawiłem nowy wkład i sytuacja jest taka sama. Auto jakby nadal nie widziało przepływomierza. Oczywiście pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było wyczyszczenie wtyczki (wiadomo 4 lata latała luzem więc mogła tam wejść korozja) wypryskałem wd 40, później odtłuszczacz i na koniec contact spray. Nadal nic, komputer nie wywala kontrolki check engine, nawet odpięcie aku nie pomogło.

I tu pojawia się moje pytanie, czy mógł się zapisać błąd w ecu i trzeba go skasować komputerem, czy to może być inny problem typy wtryski z czujnikiem iglicy czy już choroba wie co? :(

z góry dziękuję za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 21:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 21:22   

liberoy, Najłatwiej podpiąć się ELm327 i aplikacja Torque App i zobaczyć czy wyświetla wartości maf :wink:

Co do tych przeplywek Opla to coś zmienili bo niektóre nie działaj jak trzeba a numer taki sam :-| Kumpel moj ma tez taka kupiona i lezy nowka w piwnicy bo nic to nie dalo :neutral: Najprostszy problem to jest chipy mafless.

Warto w twoim przypadku tez podjechac na komputer moze sa jakies inne bledy i winna nie jest przeplywka ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
liberoy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Kalisz



Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 21:44   

Dzięki za szybką odpowiedź.

Jutro postaram się podpiąć do kompa to będę wiedział.
Natomiast martwi mnie to, że na obecnie na starym i nowym przepływomierzu jest ta sama reakcja, czyli jej brak.

Na domiar złego dowiedziałem się od matuli, że jakiś czas temu jak chciała się pozbyć auta, to mechanik jej coś tam pokombinował, żeby wyłączyć kontrolkę silnika, która to podobno świeciła się przez przepływkę.

No ale nic jutro będę mądrzejszy o wiedzę.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 21:49   

liberoy, A check engine się świeci jak się zapala kluczyk na poz. 2 i gaśnie po kilku sekundach ?

Mozę są jakieś błędy a nie winna jest przeplwyka :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
liberoy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Kalisz



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 19:08   

Tak, kontrolka zapala się i gaśnie po odpaleniu. Ogólnie to jest bardzo dziwne, bo pół roku temu, jak auto było w delegacji, walnęło sprzęgło. Zostało wymienione i mechanik, składając wszystko do kupy wpiął też wtyczkę do przepływki i wtedy dawał oznaki walniętego przepływomierza, w sensie że wkręcał się ciężko ale dobijał do tych 5 tyś. a teraz nic. Zupełnie jak bym wpinał wtyczkę w powietrze.

[ Dodano: Czw Kwi 24, 2014 19:08 ]
Coś się zmieniło. Dzisiaj zapaliła się kontrolka od silnika. Mianowicie, kiedy zgasiłem auto, ono jakby dalej pracowało na jednym cylindrze. Przekręciłem jeszcze raz na zapłon i znowu zgasiłem, wtedy zgasł. Kiedy odpaliłem go od nowa, kontrolka od silnika już nie zgasła... teraz to już na serio muszę się podpiąć pod komputer.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 19:11   

liberoy, Czyli jednak coś jest nie hallo zobacz co to za błąd jest :wink:

Autocom albo T4 odczyta tobie poprawnie błędy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
liberoy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Kalisz



Wysłany: Nie Kwi 27, 2014 19:45   

Na dzień dzisiejszy, po podpięciu jakimś cudem pod usb na androida, wiem że przepływomierz działa i mierzy ilość powietrza. Natomiast żadnych błędów nie wykrył. Jutro załatwię normalny komputer, to będę wiedział więcej. Chociaż tyle, że przepływomierz działa ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 27, 2014 23:40   

Czyli ECU go widzi :wink: Błędów ELm327 w Dieslu Rover <2003 nie odczytasz niestety. Trzeba lepszy sprzęt do tego :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Kwi 29, 2014 13:57   

Jak coś to pomoże to Delphi DS150 widzi nasze Roverki iDT, mój też kręci do 4k. To że przepływka mierzy ilość i temperaturę powietrza nie oznacza że jest sprawna, może podawać nie właściwe wartości. Tak miałem z potencjometrem pedału przyspieszenia, podawał złe wartości i czasem silnik wskakiwał na 1200 obrotów nie reagując zupełnie na pedał gazu. Wymieniłem na sprawną używkę i na razie jeździ, ale coś czuję że ta również się kończy bo wciskając pedał do oporu słabiej ciągnie niż na 3/4.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Kwi 29, 2014 15:31   

obicecie na 4000obr nie zalezy tylko od wady przeplywki
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 29, 2014 16:50   

Napisze tyle bo zabrałem się za chip tuning naszych mapek i zaczynam rozumieć pewne zachowania :)

ECU ma tylko dwa tryby map awaryjnych które ograniczają obroty do 4000.

Jeden jest brak przeplywki a drugi błędne odczyty tps :)

Jak padnie tps to niestety nie wysyła większego napięcia wiec komp myśli ze dalej pedału się nie wciska :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420DI '96] wymieniony uszczelniacz wałka rozrządu i leci
plus pytanie o skrzynię PG1
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Pon Paź 05, 2009 18:37
szoso
Brak nowych postów [R45] Przepływomierz
siny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Paź 06, 2008 18:09
siny
Brak nowych postów [R45] Przepływomierz w R45
Rover4545 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Maj 31, 2017 19:00
Remigiusz
Brak nowych postów [R45 2.0 IDT] Przepływomierz?
kacbial Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lip 02, 2012 18:30
Remigiusz
Brak nowych postów [R420 D] Przepływomierz
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pią Kwi 17, 2015 10:54
-_Zielarz_-



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink