Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 15:54 [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
W związku z częstym przewijaniem się tego tematu przez forum, postanowiłem napisać małą instrukcję ustawiania kąta wtrysku w silnikach diesla naszych R.
Wyjmujemy akumulator bo zasłania jedną śrubę od puszki filtra powietrza.
Zdejmujemy puszkę filtra powietrza.
Osłonę paska pompy.Odkręciłem też obejmy trzymające metalowe rurki paliwowe biegnące pod filtrem powietrza bo przeszkadzały przy demontażu osłony paska.
I mamy taki oto widok:
Chcąc przestawić kąt wtrysku odkręcamy/luzujemy 4 zaznaczone czerwoną strzałką śruby. Odblokowujemy wtedy wieniec koła zębatego na wałku rozrządu.
I teraz:
obrót w lewo [zielona strzałka] przyśpiesza kąt
obrót w prawo [żółta strzałka] opóźnia kąt
Po delikatnym [!!] przestawieniu koła, dokręcamy śruby
następnie sprawdzamy napięcie paska, w razie potrzeby imbusem numer 8 odkręcamy śrubę w środku rolki i poprawiamy napięcie paska
Po wszystkim sprawdzamy czy silnik startuje i chodzi bez problemów.
Jeśli wszystko będzie ok to składamy w odwrotnej kolejności.
A później najlepiej pojechać podłączyć auto do komputera i sprawdzić jacy dobrzy z nas mechanicy
Jeżeli ktoś ma coś do dodania to śmiało zapraszam, może zrobi się z tego jakiś pdf
Ostatnio zmieniony przez empe Czw Paź 13, 2011 17:41, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 15:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pasowało by jeszcze dopisać ze jak ktoś za daleko poluzuje i przekręci to pasuje napiąć pasek Żeby nie było jak u mnie ze mi pasek zjadło bo był za luźny po takiej operacji
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Lis 08, 2017 14:56, w całości zmieniany 1 raz
Te 4 śruby odkręcamy całkiem ? Delikatnie przestawiamy to koło, delikatnie tzn jak? Cm? Mm? i jeszcze zapytam ten kąt przestawia się wyłącznie mechanicznie czy można to zrobić przez kompa? Oraz zapytam o wydatek wtrysku czyli dawke paliwa zmieniamy przez kompa czy też jakoś mechanicznie? (musze podpytać by wiedzieć co ma mi zrobić diagnosta)
- śruby wystarczy poluzować
- koło przestawiamy minimalnie, chodzi o mm
- co do diagnostyki komputerowej, dawki paliwa i kąta wtrysku sporo można się dowiedzieć z tego tematu:
link
kolega kruszan sporo pisze na ten temat.
Względem czego można ustawiać obrót koła? Obrót o mm jest dosyć mało zauważalny więc dobrze by było obrać sobie jakiś punkt, względem którego można to ustawiać.
Względem czego można ustawiać obrót koła? Obrót o mm jest dosyć mało zauważalny więc dobrze by było obrać sobie jakiś punkt, względem którego można to ustawiać.
Możesz sobie narysować kreskę przebiegającą przez łączenie koła i wału na którym jest osadzone. Na przykład robiąc rysę jakimś nożykiem masz bardzo dokładnie zaznaczone to miejsce.
Nie wiem jak SD/SDI ale czy ktoś próbował przy pomocy interfejsu np Euroscan za 50zł na allegro sprawdzić kat wtrysku iDT? Ja mam taki interfejs (ELM 327) ale jak próbowałem się na nim opierać i zmieniałem kąt wtrysku to cały czas pokazywał ten sam kąt, 4st
Sprzęt jest wiec mogę teraz pobawić się w ustawianie kąta. Na wolnych obrotach powinien pokazywać kąt między 0 a 4st? (powiadają że najoptymalniej 3st)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 20:08
Kąt wtrysku powinno sie ustawiać na całkowicie nagrzanym silniku czy od razu po odpaleniu ma być te 4 stopnie? Bo zauważyłem że im cieplejszy silnik tym wcześniejszy kąt
Ja się podepnę z pytaniem łączonym.
Mam takiego Elma 327 bluetooth i chcę ustawić sobie kąt wtrysku bo mi cherla auto przy rozruchu.
Wskażytie mienia jaki program sobie ściągnąć ?
Pytam tych którzy mają i się łączą - chodzi mi o lapka - nie używam dotykowych telefonów z androidem
P.s. przewalałem pokrewne tematy i albo tematy są z 2011 więc mocno nieaktualne albo nierzeczowe.
Remigiusz Ty na bank masz taki na czasie - chwal się!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum