Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kopci na czrno, nie odpala na ciepłym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MaReK
Pią Maj 03, 2013 10:19
[R75] Kopci na czrno, nie odpala na ciepłym
Autor Wiadomość
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 20:50   [R75] Kopci na czrno, nie odpala na ciepłym
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,
Mam problem ze swoim Roverem a mianowicie zaczął bardzo kopcić na czarno, odpala na zimnym silniku na gorącym już bardzo ciężko lub w ogóle. Przepływka ,EGR ,paliwo wyeliminowane. Zamieszczam zdjęcie z diagnozy silnika niestety nie mego ale z Rovera sprawnego wskazując różnicę w parametrach (Napięcie kondensatora - bank 2 ) u mnie jest na stałym poziomie niestety ,w normalnych warunkach jest zmienne i zbliżone do bank 1 .
Dodam że brak jakikolwiek kodów błędów wskazujących .....cokolwiek. Jedyna różnica wlaśnie w tych parametrach.
Może ktoś z was wie co to są te Kondensatory - bank 1 i 2 ) .
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 02, 2013 20:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 20:52   

Co do odpalania na cieplym silniku - sprawdzałeś czujnik położenia wałka rozrządu ?
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 20:58   

Szczerze to nie , ale jak pisałem wcześniej brak jest jakichkolwiek błędów w diagnostyce;( jedyna różnica w parametrach między sprawnym Roverem a moim to tylko te napięcie które podałem . Szukam punktów zaczepienia , ale czujnik sprawdzę dla 101% pewności ;)
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 21:27   

Wydruk który nam pokazujesz jest z silnika z odpiętą przepływką, więc nie jest to sprawny silnik (ale to taka mała dygresja)
To napięcie kondensatora dotyczy jak się nie mylę wtrysków i powinno wynosić około 80V, zbyt niskie świadczy o jakimś zwarciu w wiązce wtryskiwacza zbyt wysokie o przerwie
_________________
rom
 
 
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 21:35   

Dygresja jak najbardziej słuszna :)
Co do wiązki to mam pytanie czy wiązka w prawym nadkolu ma/lub może mieć coś wspólnego z tą przypadłością ??
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 21:46   

Wybacz ale teraz jakoś nie kojarzę wiązka zdaje się idzie lewym nadkolem do sterownika umieszczonego w podszybiu. A propos sterownika nie jest czasem podmoknięty.
_________________
rom
 
 
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 21:48   

temperatura powietrza -42 ?
 
 
 
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 21:50   

lewym? Zdaje mi się właśnie że prawym i po prawej stronie w podszybiu jest sterownik (ale ręki obciąć nie dam :P ) Podmoknięty ?? nie wiem - rano się będę dobierał do wiązek i sterownika , dziś staram się zebrać wszelkie wskazówki i punkty zaczepienia. Więc wszelkie sugestie wskazane ;)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 10:28   

Panie A, tutaj masz wskazania trzech różnych aut http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87168 - wskazania z programu INPA. Twoje wyniki pochodzą z interfejsu i oprogramowania CDIF/2 ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 10:29   

Witam ponownie,
Jestem po porannej diagnostyce która niestety nie przyniosła rozwiązania;(
1) wiązka ECU-> wtryski - sprawdzona i sprawna
2) napięcia do ECU poprawne
3) ECU niezamoknięte , suche , bez zimnych lutów

Problem pozostał nierozwiązany .

Udało się ustalić iż te napięcie na banku 2 gdy silnik nie pracuje pozostaje na niezmienionym poziomie czyli ok 24 V , natomiast na Banku 1 jest w granicach 800 mV . Rozebrałem ECU i są tam 3 kondensatory 50V- czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy to one są odpowiedzialne za te sytuację.

[ Dodano: Pią Maj 03, 2013 10:29 ]
MaReK napisał/a:
Panie A, tutaj masz wskazania trzech różnych aut http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87168 - wskazania z programu INPA. Twoje wyniki pochodzą z interfejsu i oprogramowania CDIF/2 ?


Tak dokłądnie z CDIF/2
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 13:27   

Ja Ci nie powiem, bo przez ten moduł jeszcze nie brnąłem ;) Mógłbyś spróbować wrzucić inny moduł - na podmianę. Kwestia synchronizacji ECU z EWSem, żeby odpalił.

A na zimnym w ogóle odpala? Pokazałeś załącznik ze 'sprawnego' rover'a ale nie swojego. A Ty czym diagnozujesz swojego? Czemu nie załączysz screena swoich parametrów?

Kolega apples jak odłącza przepływomierz, też notuje dymienie na czarno.
A jak wygląda diagnostyka wtryskiwaczy? Kilka lat temu jak mi poleciały wtryski miałem problem z odpalaniem i różne dziwne rzeczy się działy. Winne były wtryski, ich wartości były kosmiczne, a próby przelewowe zalewały komorę silnika ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 13:34   

Nie zalaczylem swego bo nie zrobiłem zdjęcia niestety. Właśnie może uda się dziś zrobić podmianke kompa aby sprawdzić stan napięć na nie pracującym silniku. Wtedy będzie pewność czy usterka dotyczy ecu czy czegoś innego w instalacji. Nie sądzę że może coś być z wtryskami bo zamiana wtryskow między cylindrami nie zmieniła wartości napięć na kondensatotach. Diagnoza robiona tym samym oprogramowaniem. Tak dziś rano odpalil bez problemu, oczywiście dymił.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 13:43   

Macie możliwość to zobaczcie jak zachowują się wtryskiwacze na zimnym silniku i jakie napięcia są na nieuruchomionym zimnym silniku. Nie wiem czy temp. silnika ma tu znaczenie. Rozumiem, że przepływomierz powietrza masz sprawny?

A jak wygląda kwestia filtrów powietrza, skrzyni korbowej? Jak sytuacja uszczelnienia intercoolera? Próbowałeś podmienić czujnik położenia wałka "ze zdrowego" rovera do siebie? Może to on powoduje, a nie wykazuje błędu?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 13:44   

Ja bym się skupił na układzie paliwowym, jak zaczął o tym wspominać MaReK, a nie grzebał na przód w elektronice :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 13:57   

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale parametry na niepracujacym silniku są już wadliwe, mianowicie napięcie spoczynkowe na banku 1 jest ok 800 mV a na banku 2 wadliwe czyli ok24 V i jest niezmienne. Więc nie sadze ze sygnały z czujników mają tu znaczenie, że ecu steruje 2 wtryskami poprawnie a 2 wadliwie.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 14:27   

Jak znajdę chwilę, pod pretekstem wyjścia wrzucić śmieci ;) mogę podłączyć się na włączonym tylko zapłonie i podać Ci swoje napięcia z dwóch C.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 14:32   

Byłbym wdzięczny, bo problem jest bardziej złożony. Uziemiony jestem u rodziny na drugim końcu Polski, a do pracy w środę :-(
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 15:16   

Panie A

Film po zrenderowaniu będzie przedstawiał zachowanie się kondziołów podczas uruchamiania silnika. Sorry za jakość, ale mam taki sprzęt ;D

_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Sob Maj 04, 2013 13:01   

Dziękuję za poświęcenie i zgranie parametrów. To tylko mnie utwierdza jeszcze bardziej w przekonaniu ze to jest cały problem. Problem jest w sterowania dwoma wtryskami poprzez wadliwe napięcie na kondensatorze.

Może wiecie na 100 % którą para wtryskow steruje ten kondensator?

[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 13:01 ]
Poddam pod polemiki. Proszę o opinię. " padły cewki/ lub cewka wtryskiwacza i zrobiło się zwarcie co
uszkodziło końcówkę mocy. Świadczy o tym brak napięcia na kondensatorach. Na
wykresie oscyloskopowym na uszkodzonej końcówce mocy będzie tylko sygnał
ładowania kondensatorów. Już się z tym spotkałem wcześniej. Jak podmienisz
sterownik to upali drugi bo trzeba sprawdzić najpierw cewki wtryskiwaczy na
indukcyjność i rezystancję oraz przebieg prądowy. Być może ktoś regenerował
wtryskiwacze i w skrajnym przypadku pozostawił zbyt duży skok kulki.
Aby to wyeliminować w prosty sposób na wszelki wypadek podłącz pod złącza
wtryskiwaczy inne cewki wtryskiwaczy i zobaczysz czy napięcie powróci.
"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 05, 2013 23:59   

Nie wiem jak to się ma i co to w ogóle robi gdyż moja wiedza w tym temacie jest na poziomie 0,1% :) Także taką dysputę mogą podjąć mądrzejsi - np. kolega automechanik.

Dzisiaj na spocie był kolega z MG ZT 2.0 CDTi - biskupMg. Podłączyłem go do naszej maszynki. Na maszynce wyszło, że ma kilka błędów w silniku, np. czujnik ciśnienia paliwa, bieg wentylatora i takie tam...

Podgląd parametrów na żywo dał takie oto obrazki - temp. silnika ok 47C, a płynu chłodzącego ok. 70C.

Sam kolega BiskupMg nie zauważył żadnych niepokojących symptomów. Auto równo pracuje, jedzie dobrze, pali ładnie. Nie mniej wartości mnie zastanowiły zatem chętnie poddam pod dyskusję także i poczytam co mają mądrzejsi do powiedzenia.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Nie odpala na ciepłym silniku
ipy Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Cze 05, 2018 13:13
christopher7
Brak nowych postów [R75] Nie odpala na ciepłym silniku
gagadrago Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Gru 21, 2010 17:59
koza-06
Brak nowych postów [R75] V6 na ciepłym silniku odpala, na zimnym nie
domas Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lis 19, 2016 21:54
MD
Brak nowych postów [R75] 2.0 cdt nie odpala czasem na ciepłym, czasem na zimnym
kurtz Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Gru 13, 2016 10:08
wellman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZT-T] Silnik szarpanie na ciepłym
seba1122 Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Kwi 05, 2012 23:08
seba1122



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink