Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Zachowanie silnika podobne do VTEC'a
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Zachowanie silnika podobne do VTEC'a
Autor Wiadomość
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 19, 2014 11:05   [R200] Zachowanie silnika podobne do VTEC'a
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Cześć!!!

Mam takie pytanie, jak to wygląda. Otóż gdy jadę autem, to w momencie przekroczenia magicznej bariery 4,5K obrotów silnik dostaje jakby drugie życie i ciągnie aż do 7,6K (szczególnie tą różnice czuć jadąc pod górę). Czy to możliwe, że mam głowice ze zmienną fazą rozrządu, tym bardziej, że silnik zmienia barwę dźwięku?

Dodam, że na wolnych obrotach nie mogę wyprodukować równomiernej pracy silnika.
Kolektor jest ori MPI. Wydech również ori. Robiłem próbę z gościem (również R200), ale on miał 1,6 i mój miał gorszy start, ale w późniejszej fazie szły łeb w łeb.
Silnik po wymianie rozrządu, oleju (półsyntetyk Castrola), filtrów oraz pasków osprzętu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 19, 2014 11:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Maj 19, 2014 11:26   

witam

Chyba Cie trochę fantazja poniosła z tym fałtekiem ;) :wink:

Na stronie klubowej zdaje się gdzieś w galerii są wykresy mocy i momentu obrotowego, zobacz sobie a zrozumiesz dlaczego <4000rpm motor dostaje kopa. Motory k-serii nie miały zmiennych faz rozrządu, z takich wynalazków to motor serii K o pojemności 1.8 ma zmienna pojemność kolektora dolotowego (tak to się zdaje nazywa).

pozdrawiam
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Maj 19, 2014 13:07   

slax a 1.8 VCC to co innego jak zmienne fazy rozrządu ? ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Maj 19, 2014 13:08   

Tak Ci się tylko wydaje, bo charakterystyka 1.4 to właśnie niski moment na dole. Dopiero od 4tyś coś się zaczyna dziać. A i odcięcie w sztywnowałkowych motorach serii K wynosi 7000obr... :)

A co do zmiennych faz to głupoty gadasz kolego slax. Zanim zaczniesz coś pisać, polecałbym się doszkolić. Zmienną długość kolektora to miały silniki KV6, czyli też seria K, ale nie 1,8. Co do silników K16 to zmienne fazy rozrządu posiadały 1.8 VVC (MGF, MG TF, MG ZR, R200Vi). Zmieniał się czas otwarcia zaworu poprzez zmianę prędkości danego wałka rozrządu. Z tym, że działa to płynnie i nie ma żadnego "skoku" jak w VTECu. VVC ciągnie w zasadzie od wolnych obrotów, aż po odcięcie - 7200obr.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Maj 19, 2014 17:01   

MultecFSO napisał/a:
A co do zmiennych faz to głupoty gadasz kolego slax. Zanim zaczniesz coś pisać, polecałbym się doszkolić.
Tobie zaś kolego poleciłbym policzyć do 10 i się uspokoić :wink: Jak każdemu zdarza mi się popełnia błędy.
MultecFSO napisał/a:
Zmienną długość kolektora to miały silniki KV6, czyli też seria K, ale nie 1,8. Co do silników K16 to zmienne fazy rozrządu posiadały 1.8 VVC (MGF, MG TF, MG ZR, R200Vi). Zmieniał się czas otwarcia zaworu poprzez zmianę prędkości danego wałka rozrządu. Z tym, że działa to płynnie i nie ma żadnego "skoku" jak w VTECu. VVC ciągnie w zasadzie od wolnych obrotów, aż po odcięcie - 7200obr.
Istotnie masz rację, pomyliłem mechanizmy z k16 i kv6 :mrgreen:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 17:34   

Witam. Czy autorowi wątku "porobiło" się tak przypadkiem po wymianie rozrządu ? Bo wyjaśnieniem mogłoby być złe ustawienie paska rozrządu. Dlatego kuleje na wolnych i chodzi bardzo dobrze na wysokich obrotach.
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 25, 2014 07:57   

Rozrząd ustawiony właściwie. Pokrywa się na znaki co obrót wału.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 2.0 SDi 99r] dziwne zachowanie silnika
rafal_13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Sty 14, 2010 20:38
rafal_13
Brak nowych postów [r200] dziwne zachowanie silnika na zimnym
Naki17 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Mar 01, 2013 08:49
mirwin
Brak nowych postów [R200 1.4] Kalimex k-seal lub podobne?
ptor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Sie 20, 2009 07:42
sobrus
Brak nowych postów [R25] Dziwne zachowanie silnika iDT
Mundekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Czw Wrz 01, 2011 20:53
Mundekk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink