Wysłany: Sro Lip 02, 2014 19:00 [R25] Ciśnienie w układzie chłodzenia; wadliwy korek?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
W układzie chłodzenia (w temperaturze roboczej) panuje pewne ciśnienie (ile? ok. 1.5 bara?); tak wiec jakie jest prawidłowe zachowanie płynu/korka po jego odkręceniu?
Zawsze powinno w sposób wyraźny zejść ciśnienie, syczeć itp.?
U mnie zauważyłem ze po zgaszeniu silnika płyn zaczął się podnosić dużo ponad max (ze 2cm w przeciągu kilkunastu sekund). Odkręciłem korek (żadnego syknięcia, jakby zakrętkę z wody niegazowanej zdjąć), i wtedy płyn zszedł do prawidłowego poziomu ok. maxa.
Czy dobrze wnioskuje ze coś tu nie trzyma odpowiedniego ciśnienia w układzie (korek?); czy wahania poziomu płynu sa spowodowane niewłaściwym ciśnieniem w układzie (przez co płyn mocniej się rozszerza, ma niższa temp. wrzenia itd.)?
Silnik do Diesel 101 KM z 2004 roku. Wszystkie opisane zjawiska/operacje oczywiście na silniku w temperaturze roboczej
[ Dodano: Sro Lip 02, 2014 20:00 ]
Sam se odpowiem - może komuś się przyda.
Tak, to była wina korka zbiorniczka wyrównawczego, po wymianie na sprawny oryginał wszystko wróciło do normy, korek trzyma ciśnienie i poziom płynu w zbiorniczku nie drgnie nawet na milimetr - czyli tak jak powinno być
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 02, 2014 19:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum