Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym
Autor Wiadomość
ADEE2222 




Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: TORUŃ

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 19:57   [R214] Ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

witam . odp pewnego czasu zauważyłem ze w zbiorniczku płynu chłodzącego pojawiły mi się ślady oleju na początku były to niewielkie kropelki , teraz zabrudził sie cały zbiorniczek na jego ściankach i olej pływa na wierzchu , płyny chłodzącego ciągle mi ubywa i samochód wolniej sie nagrzewa . co może być przyczyna ? pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 24, 2010 19:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 20:19   

wygląda mi to HGF czyli tzw uszkodzona uszczelka pod głowicą, dla pewności sprawdź czy na bagnecie nie ma śladów wody.
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
ADEE2222 




Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: TORUŃ

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 21:00   

bagnet sprawdzałem w ten weekend i nie zauważyłem śladów wody ;) mimo to to będzie uszczelka ?
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 21:10   

ślady oleju w wodzie wskazują na początek HGF-u, oleju dużo ci ubywa?
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
ADEE2222 




Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: TORUŃ

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 21:18   

właśnie ku mojemu zdziwieniu nie ubywa mi go wcale na bagnecie jak stan jest tak był ;) z drugiej strony w zbiorniczku pojawiły sie plamy ale nie obniżą one na tyle poziomu oleju zeby był on widoczny :)

[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 21:18 ]
widoczny na bagnecie *
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 21:45   

ADEE2222 napisał/a:
właśnie ku mojemu zdziwieniu nie ubywa mi go wcale na bagnecie jak stan jest tak był ;) z drugiej strony w zbiorniczku pojawiły sie plamy ale nie obniżą one na tyle poziomu oleju zeby był on widoczny :)

[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 21:18 ]
widoczny na bagnecie *

czyli może to być pozostałość po HGF-ie , kiedy zaczęły te plamy się pojawiać?
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
ADEE2222 




Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: TORUŃ

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 22:11   

plamy zaczeły sie pojawiac 4-5 miesiecy temu ;) teraz ostatnimi czasu zrobiły sie coraz wiekszę

[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 22:11 ]
ale na początku nie było żadnych innych objawów wiec to zbagatelizowałem , ale teraz jak już predzej pisałem zaczął mi ubywac płyn i wolniej grzać się samochód wiec jesli to "hgf" to moim zdaniem był by to jego początek ;)
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 22:41   

ADEE2222 napisał/a:
ale na początku nie było żadnych innych objawów wiec to zbagatelizowałem , ale teraz jak już predzej pisałem zaczął mi ubywac płyn i wolniej grzać się samochód wiec jesli to "hgf" to moim zdaniem był by to jego początek ;)
tak ale zastanawia mnie to co napisałeś że ubywa Ci płyn. Dużo Ci go ubywa?
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
ADEE2222 




Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: TORUŃ

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 25, 2010 14:35   

, w poniedziałek uzupełniałem pełen stan równo z kreska maximum , a dzisiaj miałem pod kreska jakiś 1-2 cm

[ Dodano: Sob Gru 25, 2010 14:35 ]
więc jest to uszczelka pod głowica tak ??
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 25, 2010 14:47   

I tak i nie obserwuj zbiorniczek pod kątem masła
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
przekonik 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 54
Skąd: Skawina



Wysłany: Pią Gru 31, 2010 11:38   

kolego mam coś takiego samego podobnego jeżdze na tym juz rok i nic się nie dzieje z silnikiem tylko ran na miesiąc czyszcze zbiorniczek wyrównawczy z tych syfów a co do oleju to po przejechaniu 13 tys km dolałem tylko 0.5 litra oleju wiec to nie mozliwe ze to hgf pozatym płyn mi ucieka ale to po 1000 km dolewam z litr płynu ;) więc mojim zdaniem nie przejmowac sie dopóki nie pokaże się masło na bagnecie wtedy ewidentnie auto odstawic do mechanika;d pozdrawiam i powodzonka
_________________
koniu
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 31, 2010 11:56   

Jest jeszcze jedno miejsce przez które może to się dziać :wink:
Między kolektorem dolotowym a głowicą jest uszczelka i ślepe kanały wodne, jeśli uszczelka się wyrobi to zaczyna puszczać wodę a jak wiadomo, opary oleju są kierowane do kolektora dolotowego w celu ich spalenia, więc jest to potencjalne miejsce mieszania się oleju z wodą i uciekania wody (spalasz ją po prostu).

Pozdrawiam
 
 
 
przekonik 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 54
Skąd: Skawina



Wysłany: Pią Gru 31, 2010 12:06   

oj kolego a duży koszt jest taj naprawy:)?? bo jesli niewielki to morze opłaca się zainwestować orieentuję sie ktoś?
_________________
koniu
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 31, 2010 12:56   

Uszczelka parę złotych kosztuje i to cały wkład finansowy :wink:
Odkręcasz kolektor przy głowicy (woda może polecieć), wyciągasz z kolektora uszczelkę, wsadzasz nową, przykręcasz kolektor i.... i już :wink:

Żadna filozofia, uszczelka chyba 15zł kosztuje.
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 31, 2010 13:39   

ADI-mistrzu, u mnie coś takiego było. z resztą pisałem do ciebie o tym na PW po wymianie tej uszczelki cisza
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
przekonik 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 54
Skąd: Skawina



Wysłany: Pon Sty 03, 2011 17:13   

colin1983, kolego a mógłbyś mi dokladnie napisać fachowy jaką uszczelkę mam kupić itd:) co mi jest potrzebne dokładnie i czyściłeś ukła puźniej z tego oleju w zbiorniczku??
_________________
koniu
 
 
 
Mario_paco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 58
Skąd: śląsk/Bytom



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 22:25   

Witam, od pewnego czasu mam ten sam problem ,w zbiorniku płynu chłodzącego pojawił mi się olej,co prawda nie jest go dużo,ale wcześniej tego nie było a jeżdże już Roverkiem prawie 4 lata,stan oleju nie ubył tylko przybyło minimalnie na bagnecie,silnik jeździ tak jak powinien i nie ma żadnego masła ani na bagnecie ani pod korkiem,mam nadzieje że nie jest to początek HGF tylko ewentualnie uszczelka kolektora dolotowego jak kolega wczesniej pisał.
Czy ciężko wymienić tą uszczelke z kolektora dolotowego???
 
 
kalitus84 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Nie Sty 09, 2011 09:56   

miłame podobny problem ale u mnie olej sie nie dostawal do wody i odwrotnie . poprostu ubywalo plynu strasznie duzo po dluzszej jezdzie po miescie np zrobilem 100km to w zbiorniczku bylo sucho a malo tego zauwazylem slady plynu na polaczeniu bloku silnika i glowicy . i przy naciskaniu gornego weza syczalo mi w okolicach kolektora dolotowego. wiec kupilem uszczelke i wymienilem ja i do dzis spokoj nie ubywa plynu . a ile z tym roboty to powiem ze troche ciezko sie dostac do srub bo sa w kiepskich miejsach i malo miejsca by reke wlozyc ale zrobilem to sam i meczylem sie chyba ze wszystkim ze 3 godziny ale warto bylo i plynu nie ubywa i silnik jest suchy
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 09, 2011 10:05   

kalitus84, dużo płynu pociekło jak zdjąłeś kolektor ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kalitus84 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Nie Sty 09, 2011 11:01   

troszke polecialo ale nie dolalem wiecej jak politra moze mniej wiec nie ma tragedii a uszczelka u mnie byla peknieta w dwoch miejscach sparciała poprostu tylko ciezko jest sie dostac od tych srub ale troche gimnastyki i dasz rade to zrobic sam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216 si] slady oleju w zbiorniczku plynu chlodniczego
Kacper1983 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lut 22, 2010 15:57
pawel4580
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Smar w zbiorniczku wyrównawczym
karol1005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Mar 03, 2009 19:25
oprawca_1978
Brak nowych postów [R25] Problem z olejem w zbiorniczku wyrównawczym
smoczoos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Kwi 14, 2019 17:16
smoczoos
Brak nowych postów [R25] znów olej w zbiorniczku wyrównawczym...
bucia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Sty 24, 2014 12:19
bucia
Brak nowych postów [R200] Budyń w zbiorniczku wyrównawczym ;(
LeoComp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Paź 07, 2008 11:42
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink