Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 turbo coupe] kłęby białego dymu z wydechu ;/
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 turbo coupe] kłęby białego dymu z wydechu ;/
Autor Wiadomość
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

  Wysłany: Sro Cze 18, 2014 23:01   [220 turbo coupe] kłęby białego dymu z wydechu ;/
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam,
dzisiaj wracając z pracy zauważyłem w lusterku ze sie za mną dymi... z każdym kilometrem było coraz gorzej.
Po powrocie do domu pogazowałem troche i zauważyłem, że gdy silnik schodzi z obrotów przez wydech wydostają sie kłęby białego dymu, i to dosłownie kłęby...
Dym jest biały, nie umiem poznać po zapachu co to ale gryzie w oczy.

Co to oznacza ?

nie zauważyłem żeby jakoś drastycznie ubywało wody ani oleju, raczej wszystko w normie. Spalanie i osiągi raczej tez są takie jak były.

coś z turbiną? głowicą/uszczelką ? co myślicie ? w piątek miałem podjechać na zlot żeby po torze pośmigać i chyba bede musiał zrezygnować ...

Aha, czy to może być np niedopalone paliwo ? coś jakby czasem tyrpło silnikiem, tak jakby wypadanie zapłonu.. zamówiłem kable niestety nie dotrą do mnie w tym tygodniu, cewke wymieniłem przed chwilą, świece nowe, palec i kopułka też...

ehh...
przed ostatnimi urodzinami w Łodzi na które sie wybierałem zatarł się wałek i też musiałem zrezygnować...
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 18, 2014 23:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sro Cze 18, 2014 23:27   

U mnie winna była uszczelka kolektora ssącego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 05:26   

a jak stoi na wolnych to zaczyna lekko przykapcac z wydechu? zobacz luz na wirniku w turbo, takie miałe objawy jak wysrał się uszczelniacz na wydechu w turbinie.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 08:43   

maniu48, bardzo podobnie mi kopci jak u Ciebie, tyle że dodatkowo mam ten łącznik elastyczny na wydechu nieszczelny i kopci tez tam, tylko nie pluje tak wodą za bardzo. z tego co pamiętam jak robiłem głowice to uszczelke starą dałem bo była dobra, czemu tak kopci jak uszczelka jest walnięta? lewe powietrze ciągnie czy puszcza i do cylindrów dociera za mało powietrza ?

Markzo, może minimalnie kopci na wolnych... a da sie sam uszczelniacz wymienic w turbinie czy trzeba ja regenerować/ szukać innej?

dzisiaj święto, troche nie bardzo można z autem robić, może rano spróbuje coś z tym zrobić.

zrzuce kolektor, zobacze w jakim stanie są uszczelki. można to poskładać na silikon jak coś ? bo na szybko to nie zalatwie nowych uszczelek...

nic sie nie stanie jak pojade w takim stanie na zlot ? :P czy lepiej nie ryzykowac ?
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 08:50   

mlody975 napisał/a:
maniu48, bardzo podobnie mi kopci jak u Ciebie, tyle że dodatkowo mam ten łącznik elastyczny na wydechu nieszczelny i kopci tez tam, tylko nie pluje tak wodą za bardzo. z tego co pamiętam jak robiłem głowice to uszczelke starą dałem bo była dobra, czemu tak kopci jak uszczelka jest walnięta? lewe powietrze ciągnie czy puszcza i do cylindrów dociera za mało powietrza ?

dałeś starą uszczelkę pod głowice? to raczej nie musisz już szukac.... :roll:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 12:21   

Cytat:
dałeś starą uszczelkę pod głowice? to raczej nie musisz już szukac....


stara uszczelke dałem pod kolektor ssący, nie pod głowice, bez przesady :P
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 12:30   

mlody975 napisał/a:
stara uszczelke dałem pod kolektor ssący, nie pod głowice, bez przesady

sorki, źle zrozumiałem ;) w Kseries masz kanały wodne do kolekotra, w Tseri nie ma nic takiego i nie ma to wpływu na to dymienie. Albo woda w układ albo turbo wali olejem na wydech...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 14:53   

czyli to nie bedzie tak jak u maniu48 ? i nie ma sensu zdejmować kolektora i ponownie go uszczelniać ?

a moge nim na razie jeździć czy to raczej niebezpieczne dla silnika ?
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 15:28   

nie ma sensu, tylko robota na marne.

Musisz ustalic co to jest, jeśli to płyn dostaje się do komory spalania, to powinny puchnąć wężę i ubywać płynu, oraz ze zbiorniczka wyrównawczego może być czuć spaliny. Jeśli tego nie ma, to raczej turbo się zesrało. Możesz kupić zestaw naprawczy, rozebrać turbo i wymienić bebechy ;) zaszkodzić nie zaszkodzi ;)

co do jazdy, jeśli się pogorszy możesz stracić dość szybko olej z silnika...
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 17:01   

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

już pisałem wcześniej że mam nieszczelny łącznik elastyczny na wydechu i połowa dymu wylatuje przez niego.

może ktoś powiedzieć czy to wina turbo? jeśli tak to jade po drugą turbine i może zdąże przełożyć do jutra ..

węże wodne nie puchną i raczej nie czuć spalin w zbiorniczku..
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 22:00   

mi to wygląda na turbo... nie śmierdzi spalonym olejem? po kilku przegazówkach się uspokoi czy nie bardzo?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 20, 2014 16:30   

moj 2.0 jak dostał dzis w palnik na hamowni, to tez puszczał dyma, ale u mnie to ewidetnie była para wodna, z rury kapała woda
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Nie Cze 22, 2014 12:45   

Markzo napisał/a:
mi to wygląda na turbo... nie śmierdzi spalonym olejem? po kilku przegazówkach się uspokoi czy nie bardzo?


kiedy mi to pisałeś to juz wracałem do domu z "nową" turbiną.
W piątek rano szybka wymiana turbiny i wyjazd na tor :)

Na szczęście wszystko działa i w końcu mogłem uczestniczyć w zlocie :)

Dzięki wszystkim za wsparcie i pomoc :)
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Dante79 




Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 27



Wysłany: Nie Cze 22, 2014 22:37   

to super
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 23, 2014 04:39   

Niech sie zdrowo kręci ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lip 08, 2014 21:02   

Markzo napisał/a:
Niech sie zdrowo kręci


turbina juz sie wykreciła...
po tygodnu przy rozkręcaniu turbiny słychać było tarcie, jakby wirnik miał luz i tarł o obudowe tubiny, później znowu zaczął sporo dymić. aż w końcu zauważyłem kiedyś na parkingu plame oleju, sprawdziłem stan, dolałem olej i przy cofaniu auto zostawiało na parkingu czarną kreskę... zajrzałem pod auto i jakby z rozrządu/ filtra oleju ciekł olej, nie kapał tylko normalnie sie lał na oplalonym silniku... auto zgasiłem, zadzwoniłem po brata i mnie przyciagnał do garażu...


Cały pasek i rozrząd w oleju... niedawno wymieniany, jakieś 3tyś km temu..
prawdopodobnie puściło uszczelnienie wału na pompie olejowej.
szukam teraz przyczyny zeby poźniej trzeciej turbiny nie zajechać...

pompe wstawie nową, rozrząd też, co jeszcze moge sprawdzić?


myślę czy nie oddać turbiny do regeneracji... czy może kupić kolejną używaną ?

dodam też ze mam silnik z 820ti coupe w budzie 220 coupe bez chłodnicy oleju.

w 820 jej nie było a widze ze w 220 są chłodnice oleju, może przez to olej był przegrzany i w końcu puściło uszczelnienie i wykańczało turbiny?
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 09, 2014 18:34   

Bez chłodnicy oleju olej się grzeje, osobiście jedną pojeżdżawkę przeżyłem bez chłodnicy oleju wtedy przy 20 stopniach skoczył olej do 117 stopni (to jeszcze nie jest specjalnie dużo). Uważam że raczej ciężko by było zagotować olej, chyba że jakaś droga i z dobre 100km przy 200-240km/h.
Łatwiej, dużo łatwiej płyn chłodniczy zagotować.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 10, 2014 21:08   

czyli to nie jest przez brak chłodnicy ? nie musze jej zakładać ?

szukam pompy oleju, jak ktoś coś wie lub ma niepotrzebna zapraszam na PW

i co z turbiną ? opłaca sie regenerować ? ktoś już regenerował turbinę?

ehh... auto znowu stoi w garazu ...
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 11, 2014 09:43   

Chłodnica nie zaszkodzi, ale nie jest konieczna ;) regenreacja turbo to temat rzeka....musisz sam zadecydować
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lip 14, 2014 21:20   

uszczelnienie wału w pompie oleju puściło, wyglada na to jakby olej pod ciśneiniem wypchnął wewnętrzną część tego uszczelnienia na zwenętrz.

Wie ktoś może jaka jest przyczyna? zbyt duże ciśnienie w silniku? zurzycie tego uszczelnienia? zatkany kanał olejowy ? czy to przez padającą turbine?
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R 200 Turbo Coupe] Kilka pytań odośnie silnika z Turbo
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Nie Gru 12, 2010 18:19
Pawkaz
Brak nowych postów [Rover 220 Coupe Turbo] Przekładka
Kapussta23 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
48 Wto Lut 21, 2012 01:40
Borowa
Brak nowych postów [R 220 coupe turbo] lekko kopci
desperado67 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
21 Wto Lis 17, 2009 22:42
desperado67
Brak nowych postów [220 coupe turbo] nie włączają się wiatraki
mlody975 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Czw Cze 20, 2013 19:59
mlody975



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink