Wysłany: Pon Cze 09, 2014 10:47 [R75] Zepsuty wentylator od Paru lat, a Klima Działa!
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Panowie dziwny problem mam....
O tym że mam padnięty wentylator wiedziałem od kilku lat, jeżdżę na klimie tak już dobre 3 lata odkad spostrzegłem się że nie działa.
Najdziwniejsze jest to że klima działa (tzn chłodzi) ale wentylator się nie kręci i tak od paru lat....
przykład wlaczę klimę ustawie na 16 stopni leci zimne powietrze ale jak zalacze tryp ECON to już nie jest efekt którego bym oczekiwał.
Wentylator ani na ECON ani na CLIMIE się nie kręci
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 09, 2014 10:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W trybie ECON układ stara się utrzymać zadaną temperaturę, ale bez włączonej klimy.
Klimatyzacja ( czyli załącza się sprężarka ) działa tylko w trybie AUTO.
Wysłany: Pon Cze 09, 2014 12:50 Re: [R75] Zepsuty wentylator od Paru lat, a Klima Działa!
keda napisał/a:
Witam
Panowie dziwny problem mam....
O tym że mam padnięty wentylator wiedziałem od kilku lat, jeżdżę na klimie tak już dobre 3 lata odkad spostrzegłem się że nie działa.
Najdziwniejsze jest to że klima działa (tzn chłodzi) ale wentylator się nie kręci i tak od paru lat....
przykład wlaczę klimę ustawie na 16 stopni leci zimne powietrze ale jak zalacze tryp ECON to już nie jest efekt którego bym oczekiwał.
Wentylator ani na ECON ani na CLIMIE się nie kręci
...nic w tym dziwnego bo wentylator jest potrzebny klimie głównie podczas wolnej jazdy lub na postoju a gdy jest uszkodzony pewnie klima coś tam mimo wszystko daje ale ułamek swojej wydajności (a sprężarka obciążona na maksa)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 09, 2014 18:28
Sintram napisał/a:
W trybie ECON układ stara się utrzymać zadaną temperaturę, ale bez włączonej klimy.
Klimatyzacja ( czyli załącza się sprężarka ) działa tylko w trybie AUTO.
Przyciskem ECON przełączamy klimę na zwykły nawiew i odwrotnie. Zarówno zwykły nawiew jak i klimatyzacja, mogą pracować w trybie AUTO(automatycznym) i w trybie manualnym. Przy włączonym trybie AUTO, komputer sam ustawia siłę i kierunek nadmuchu dla zadanej temperatury, natomiast po wyłączeniu trybu AUTO, wszystko możemy ustawić ręcznie.
kiedyś zabrałem się za próbę wyjęcia wentylatora ale nie poradziłem sobie z belką przedniego pasa, ma ktoś pomysł jak te dwie śruby odkręcić (żeby nie urwać) ?
W ogóle da się jakoś sprawdzić czy wentylator działa bez ściągania przedniego pasa i demontażu wentylatora?
Dziwne, że temperatura silnika pozostaje u Ciebie bez zmian, bo przez ten czas już dawno przepaliłaby Ci się uszczelka pod głowicą. U mnie bulgotał wrzątek płynu chłodzącego na niedziałającym
Dziwne, że temperatura silnika pozostaje u Ciebie bez zmian, bo przez ten czas już dawno przepaliłaby Ci się uszczelka pod głowicą. U mnie bulgotał wrzątek płynu chłodzącego na niedziałającym
on ma diesla ...
Cytat:
W ogóle da się jakoś sprawdzić czy wentylator działa bez ściągania przedniego pasa i demontażu wentylatora?
nie da się bo w dieslach jest płytka sterująca która siedzi w obudowie od wentylatora.
a śruby ja urwiesz to kupisz nowe. jest ich po 5 szt. po każdej stronie więc spoko.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Cze 09, 2014 21:39
A czy da radę sprawdzić wyjęty z auta wentylator? tzn bardziej zależy mi aby rezystor sprawdzić. Bo mam taki, a nie sprawdzałem go jak auto było na chodzie
Pamiętaj tylko żeby śmigło nie zaczepiało o nic, nie odleci ale lepiej żeby się nie uszkodziło, silnik jak leży na ziemi nie podniesie się ale lepiej nie podłączać na długi czas na max obroty.
jak podłączysz +12 prze rezystor wentyl też powinien się kręcić tylko wolniej niż bez i cała filozofia.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Miałem to samo. Padł wirnik silnika, było widać wytarty wirnik przez szczotki prawie do samego metalu. Niestety roverowskie są drogie min.300zł . Moja rada - zacznij szukać dawcę. VECTRA B lub Voyager. Ja kupiłem z Vectry za 50zł trochę mniejszy ale daje rady. Wymiana 2-3 h i spokój od roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum