Forum Klubu ROVERki.pl :: [620ti] Blow off, Jaki? Tłumnik szmerów??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Czw Cze 26, 2014 16:46
[620ti] Blow off, Jaki? Tłumnik szmerów??
Autor Wiadomość
Rastamalek 



Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Czw Cze 26, 2014 13:01   [620ti] Blow off, Jaki? Tłumnik szmerów??
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam od niedawna posiadam 620ti, w internecie nie ma za dużo informacji o tym modelu dlatego zwracam się do was....
1 Czy da się założyć blow off? Jaki założyć? w jaki sposób?
2. Ile dmucha turbo w tym modelu?
3. Czy da się podkręcić delikatnie turbinę w nieszkodliwy dla silnika sposób
4. Jakie sa wasze opinie o tym aucie?
5. Czy moj Rover ma coś takiego jak tłumnik szmerów?
( :wink: Jeżeli mój temat gdzieś posiada odpowiedź prosze o przekierunkowanie, odpowiedź, itp.) :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 26, 2014 13:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 26, 2014 14:59   

Rastamalek napisał/a:
1 Czy da się założyć blow off? Jaki założyć? w jaki sposób?

odpinasz seryjny DV zaślepiając rurkę, montujesz blow'a przed przepustnicą podpinając wężyk od DV.

Rastamalek napisał/a:
2. Ile dmucha turbo w tym modelu?

0,55b

Rastamalek napisał/a:
3. Czy da się podkręcić delikatnie turbinę w nieszkodliwy dla silnika sposób

tak, wypinasz EBC, montujesz MBC i podkręcasz do ~0,9b - komputer silnika ogarnia takie doładowanie, nic nie trzeba zmieniać.

Rastamalek napisał/a:
4. Jakie sa wasze opinie o tym aucie?

fajny dupowóz ;)

Rastamalek napisał/a:
5. Czy moj Rover ma coś takiego jak tłumnik szmerów?

hmm szczerze to nie wiem, ale nie pamiętam, żebym w 620Ti cos takiego widział...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Pią Cze 27, 2014 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Pią Cze 27, 2014 11:45   

[quote="Markzo"]
Rastamalek napisał/a:


Rastamalek napisał/a:
3. Czy da się podkręcić delikatnie turbinę w nieszkodliwy dla silnika sposób

tak, wypinasz EBC, montujesz EBC i podkręcasz do ~0,9b - komputer silnika ogarnia takie doładowanie, nic nie trzeba zmieniać.


MBC montujesz synu za szybko piszesz :D hehe
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 27, 2014 12:02   

jrdarus1 napisał/a:
MBC montujesz synu za szybko piszesz hehe

hyhy racja :d poprawione :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rastamalek 



Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Sob Cze 28, 2014 08:50   

Markzo napisał/a:

tak, wypinasz EBC, montujesz MBC i podkręcasz do ~0,9b - komputer silnika ogarnia takie doładowanie, nic nie trzeba zmieniać.


1.A Czy 0,9 b nie wydmucha mi uszczelki?

Cytat:
Czy da się założyć blow off? Jaki założyć? w jaki sposób?


2.Czy może to być blow off z uniwersalny? Czy musi być jakis dedykowany?

Cytat:
Czy moj Rover ma coś takiego jak tłumnik szmerów?

Markzo napisał/a:
hmm szczerze to nie wiem, ale nie pamiętam, żebym w 620Ti cos takiego widział...


W Hondzie accord wydaje mi się ,że jest pod zderzakiem, a u mnie jeszcze nie szukałem dobrze, może naprawdę nie ma, nie wiem czy to prawda ale słyszałem że jak się wyciągnie ten tłumnik to lepiej słychać dolot

Aha, mógł bym prosić o jakieś szczegóły na temat tego MBC??? :oops:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 09:07   

Rastamalek napisał/a:
1.A Czy 0,9 b nie wydmucha mi uszczelki?

nie masz się co bać, z t25 ten motor przyjmuje bez problemu 1,4b i wsio smiga ;)

Rastamalek napisał/a:
2.Czy może to być blow off z uniwersalny? Czy musi być jakis dedykowany?

może być jakikolwiek ;) ja np mam greddy style
https://www.youtube.com/w...xtZwfRKdLPhYh_w

Rastamalek napisał/a:
W Hondzie accord wydaje mi się ,że jest pod zderzakiem, a u mnie jeszcze nie szukałem dobrze, może naprawdę nie ma, nie wiem czy to prawda ale słyszałem że jak się wyciągnie ten tłumnik to lepiej słychać dolot

wywal ori puszke i daj stożek ;D
https://www.youtube.com/w...PhYh_w&index=23
tak wtedy słuchać ori DV (tylko u mnie była walnięta membrana i "gołąbki" były).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rastamalek 



Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 28, 2014 09:20   

Markzo napisał/a:

wywal ori puszke i daj stożek ;D
https://www.youtube.com/w...PhYh_w&index=23
tak wtedy słuchać ori DV (tylko u mnie była walnięta membrana i "gołąbki" były).


Robi robote:) Co zrobiłeś że turbo tak zdrowo pogwizduje? tak syczał ori Dv??? seryjny zawór?
wystarczy ze dolot zmieniłeś? pod blowa muszę dorobić flansze? i podłaczyć pod podciśnienie z dv?? czy sie zgubiłem po drodze???

aha? moge cos wiecej prosić o MBC? i koniecznie musza być do tego zegary, pewnie??


Markzo sorki za te wszystkie pytania ale dopiero zaczynam z Roverem i skoro masz wiedze to chce sie jak najwięcej dowiedzieć bo w necie informacji jak na lekarstwo ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 09:59   

Rastamalek napisał/a:
Robi robote:)

dzięki, to stary filmik, teraz jest lepiej :)

Rastamalek napisał/a:
Co zrobiłeś że turbo tak zdrowo pogwizduje? tak syczał ori Dv??? seryjny zawór?

tak, to seryjny zawór DV. Jak dasz mu stożek zamiast ori filtra, to seryjne DV upuszcza powietrze właśnie przez stożek ;) bo tak jest skonstruowane, że nadmiar powietrza wali w rure przed turbo ;) a że stożek jest filtrem otwartym, daltego tak ładnie sapie ;)

Rastamalek napisał/a:
pod blowa muszę dorobić flansze?

zależy od blow offa, ja mam takiego jak na filmie, kolega mi wspawał flansze w rure dolotową i go przykręciłem ;) są też takie, że kupujesz trójnik silikonowy do dolotu i przykręcasz opaską (blow offy polskiej firmy pro perfekt).

Rastamalek napisał/a:
podłaczyć pod podciśnienie z dv?? czy sie zgubiłem po drodze???

odpinasz wężyk od seryjnego dv i go podłączasz do blow offa. Nawet nie musisz wyjmować seryjnego zaworu DV :) bo jak go wyjmiesz i nie dasz zaślepki to całe doładowanie pojdzie w rure przed turbo ;)

Rastamalek napisał/a:
aha? moge cos wiecej prosić o MBC? i koniecznie musza być do tego zegary, pewnie??

ja bym polecał MBC firmy properfekt: http://properfekt.pl/akce...owania-mbc.html

mam takie u siebie i działa bardzo dobrze, łatwo je zamontować bo wystarczy wypiąc oryginalne EBC (elektorniczny kontroler doładowania) i wpiąć to MBC. Nie ma żądnych dodatkowych trójników i cudaków ;) do tego precyzyjnie kontroluje doładowanie i zapewnia fajny spool turbo.

Zegar nie zaszkodzi, ale nie jest niezbędny. W Roverku ECU jest zabezpieczone przed przeładowaniem - powyżej 0,9b jest boostcut i auto odcina zapłon. Także możesz ustawić doładowanie bez zegara po prostu stopniowo je zwiekszając, jak dojdziesz do granicy będzie boostcut i nic się nie stanie ;)

Rastamalek napisał/a:
Markzo sorki za te wszystkie pytania ale dopiero zaczynam z Roverem i skoro masz wiedze to chce sie jak najwięcej dowiedzieć bo w necie informacji jak na lekarstwo

pisz smiało, lepiej sie dopytać niż coś rozwalić ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rastamalek 



Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 28, 2014 10:18   

Markzo napisał/a:
mam takie u siebie i działa bardzo dobrze, łatwo je zamontować bo wystarczy wypiąc oryginalne EBC (elektorniczny kontroler doładowania) i wpiąć to MBC. Nie ma żądnych dodatkowych trójników i cudaków ;) do tego precyzyjnie kontroluje doładowanie i zapewnia fajny spool turbo.


Super, a ile koni mniej wiecej wtedy daje?? Czyli z żadnymi mapami i pierdołami nie ma zabawy, silnik ogarnie 0,9........... to będzie zrobione|:P dolot i blow off też, jedna wypłata jedna modyfikacja:) ale najpierw muszę jeszcze wymienić dwie górne tulejki na wachaczach górnych:P i dojśc do ładu z gazem, bo moja listwa wtryskowa od sekwencji jest za wolna do 2,0 turbo :mad:

Wgl jak z awaryjnością silnika?? nie ukrywam, że nie ufam temu autku jeszcze tak bardzo jak poprzedniemu, ale powoli się bardzo miło zaskakuje....

aha, boje się ,że trafie słabego blowa i zamiast syczeć będzie robił wieś, a z drugiej strony pracuje w Polsce i nie śpię na kasie :)

Obejrzałem twoje filmiki na YT i jestem w szoku:)
Ostatnio zmieniony przez Rastamalek Sob Cze 28, 2014 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 10:28   

Rastamalek napisał/a:
Super, a ile koni mniej wiecej wtedy daje??

powinienes mieć lekko ponad 200, ale zdeycdowanie więcej momentu obrotowego. Seria ma 240Nm, a po zwiększeniu doładowania powinno być około 300Nm ;)

Rastamalek napisał/a:
Czyli z żadnymi mapami i pierdołami nie ma zabawy, silnik ogarnie 0,9........... to będzie zrobione|:P dolot i blow off też, jedna wypłata jedna modyfikacja:

jak Ci będzie mało możesz go wystroić i zrobić więcej mocy ;)

Rastamalek napisał/a:
Wgl jak z awaryjnością silnika?? nie ukrywam, że nie ufam temu autku jeszcze tak bardzo jak poprzedniemu, ale powoli się bardzo miło zaskakuje....

to chyba jeden z najlepszych silników rovera, mało awaryjny i prosty w obsłudze ;) jesli zadbasz tak jak o każdy silnik turbo (nie pałowac na zimnym, studzić turbo po jeździe, lac dobry olej) to długo Ci posłuży :)

Rastamalek napisał/a:
aha, boje się ,że trafie słabego blowa i zamiast syczeć będzie robił wieś, a z drugiej strony pracuje w Polsce i nie śpię na kasie

to na początek załóż stożek, sapać będzie ori zawór DV ;) jak zwiększysz doładowanie to całkiem głośno ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rastamalek 



Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 28, 2014 15:54   

Dzięki:) Chciał bym wybrać się na jakiś zlocik żeby na żywo zobaczyć i może sie czegoś nauczyć:)



Bardzo straszono mnie dostępnością częsci.... (na razie nie ma tragedi )

A jakieś pomysły żeby go wizualnie upiększyć? wiem że to kwestia indywidualna, mój egzemplarz jest akurat całkowicie seryjny nawet stoi na alu 16" Rovera, osobiście wolał bym inne felgi najlepiej 17" jaki tu mamy rozstaw? to jest 4x114?

W razie wątpliwości i pytań będę je zadawał, ja nie z tych co przerabiają a potem pytają o plusy i minusy


aha, pod co mogę podłączyć swojego rovera żeby zczytać błedy ? jaką ja mam tam wtyczkę? ( kontrolka air bag świeci bez przerwy)

[ Dodano: Sob Cze 28, 2014 16:54 ]
Markzo napisał/a:
mam takie u siebie i działa bardzo dobrze, łatwo je zamontować bo wystarczy wypiąc oryginalne EBC (elektorniczny kontroler doładowania) i wpiąć to MBC. Nie ma żądnych dodatkowych trójników i cudaków ;) do tego precyzyjnie kontroluje doładowanie i zapewnia fajny spool turbo.



Jak wygląda ten EBC? musze go wyciągnąć czy tylko odpiąć wężyk od turbiny i podłóączyć go do MBC? EBC jest na turbinie umieszczony jak DV? czy wisi wpiety na wężykach i trzeba go wyciagnąć i w jego miejsce wpiac reczny??

szczerze nie wiem jak to tam wygląda dokładnie:/
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 18:18   

EBC jest pod podstawą akumulatora, wystarczy wypiąć wężyki i wpiąć do MBC.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 20:54   

W 600 też jest tak jak w 800 z EBC?

do przepustnicy
|
|--do dv
|
do puszki z fitrem powietrza

Co zrobić z podłączeniem do puchy jeśli bym miał MBC tylko z dwoma wyjściami?
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 22:58   

Yog-Sothoth napisał/a:
Co zrobić z podłączeniem do puchy jeśli bym miał MBC tylko z dwoma wyjściami?

olać :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rastamalek 



Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 29, 2014 09:32   

Znalazłem, blowa ProPerfekt, MBC ProPerfect, i chce jeszcze jakis tani wskaźnik doładowania turbo, i po wypłacie bede kupował i zakładał,
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 29, 2014 09:34   

Yog-Sothoth napisał/a:
Co zrobić z podłączeniem do puchy jeśli bym miał MBC tylko z dwoma wyjściami?

Zaślepić.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Rover 200 tłumnik końcowy
krysrov Tuning mechaniczny 5 Sro Lip 29, 2009 12:20
Toshiro
Brak nowych postów [R75] 2.0 CDT Blow Off
Kasa313 Tuning mechaniczny 7 Sro Kwi 16, 2014 19:57
greg-si
Brak nowych postów Blow Off r45
Kasa313 Tuning mechaniczny 4 Nie Lis 07, 2010 22:09
Pływak
Brak nowych postów Blow off- co o tym myslicie?
DANTE79R Tuning mechaniczny 6 Nie Mar 21, 2010 22:47
DANTE79R
Brak nowych postów [R200 98r 1,4 v8] BLOW-OFF BOV
bula21 Tuning mechaniczny 4 Czw Wrz 06, 2007 11:41
Owsik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink