Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
oglądając mojego roverka pod maską zauważyłem że mam lekko wilgotny od dołu wąż który idzie od chłodnicy doładowanego powietrza do góry. tam przy samym dole jak wsadziłem rękę to taki nalot troszkę jakby od oleju+ kurz, inaczej mówiąc syf. postanowiłem zobaczyć co tam jest ale do tego trzeba zdjąć zderzak aby coś tam dostrzec. no cóż pobawiłem sie i oto zdjęcie.DSC00234.JPG nie wygłąda rover zaciekawie.trzeba było jeszcze zdjąć lewy reflektor. moim oczom ukazała się rura, która wchodzi z góry do intercoolera i wyciągnięte uszczelki czytaj oringi które mają to połączenie uszczelnić. one po prostu się wyciągnęły i wyszły na wierzch. jak wiadomo każda turbinka się poci tak więc i tam troszkę było zachlapane, więc wyczyściłem założyłem nowe oringi za kilka złotych i oto rezultat. auto nie łapie lewego powietrza przy dodaniu gazu i przytknięciu ręki w tą okolicę nie czuć zasysania-czyli jest ok. podczas jazdy też okazało się jakby silnik był bardziej elastyczny i lepiej przyśpieszał-być może to tylko złudzenie. naszło mnie jeszcze jedno pytanie co jest dalej w tym gumowym wężu i odkręciłem go od takiego jakby zaworu, który mi się wydaje dzieli ilość powietrza która idzie z intercoolera i wydechu do kolektora ssącego. oto co tam było.DSC00219.JPG DSC00220.JPG tam jest taki zaworek w środku który się otwiera na skutek podciśnienia z kolektora-im więcej gazu tym większe otwarcie. sodomia i gomoria. wyczyściłem i teraz wygłąda to tak;DSC00224.JPG . myślę że warto tam czasami zajrzeć bo podczas eksploatacji podczas procesu spalania ten wszystki syf gdzięś się zbiera i osadza. ciekawy jestem co jest w kolektorze ale to w najbliższej przyszłości jak będę miał chwilę wolnego. teraz mam satysfakcję że mój roverek jest trochę czystszy.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 23:57, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 13:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam. Ja miałęm taką sytuację, iż przy 2 tys. obrotów słycha było szum powietrza dochodzący z chłodnicy powietrza doładowanego. Po obejrzeniu w kanale okazało się, ze oring z rury wchodzącej do chłodnicy powietrza doładowanego jest wysunięty i tam jest przedmuch. Jednak nie ściągałem zderzaka i reflektora jak mój poprzednik. Wystarczyło, iz zdjąłem gumowe orurowanie (przy prawym reflektorze) i w ten sposób doszedłem do rury wchodzącej do chłodnicy p.d. Założyłem nowy oring i sprawa załatwiona - obeszło się bez zdejmowania zderzaka.
potwierdzam, u mnie też dmuchało na łaczeniu intercoolera z rurą, założyłem nowy oring oraz okleiłem wszystko do kupy i jest super, zderzaka, lampy nie ma koniecznosci zdejmować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum