Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] problem z odpaleniem - zapłon ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] problem z odpaleniem - zapłon ?
Autor Wiadomość
nightsnail 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Chorzów



  Wysłany: Czw Lip 03, 2014 07:50   [MGF] problem z odpaleniem - zapłon ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam Kolegów,

Ze skruszoną głową powracam na forum by poprosić o poradę. Wczoraj w Gliwicach, przy prędkości około 30 km/h stanął mój MG, akurat podczas pierwszej "randki" z dziewczyną. Szczęście w nieszczęściu - środek miasta a nie autostrady.

Do rzeczy : w aucie jest prąd, kręci alternator, pompka działa ( śmierdzi benzyną kiedy kręcę ", linka gazu też ok ( choć to nie ma znaczenia przy odpalaniu ?). Więc wychodzi na to że jest to zapłon - ale nie mam pojęcia gdzie szukać, jak szukać i jaki jest najgorszy scenariusz kosztów naprawy ? Sprawdziłem bezpieczniki z przodu, też wszystkie ok.

Pozwoliłem sobie przeszukać kilka stron forum MGF - porady techniczne, ale nie znalazłem podobnego tematu.

Z góry bardzo dziękuję

UPDATE: zwracam honor : jest jeden podobny temat : [MG F] Problem z odpaleniem. Brak napięcia na świecach.

Ktoś może zdradzić linka gdzie najlepiej zaopatrzyć się kopułkę + palec - kolega w wyżej wymienionym poście zamontował of Freelandera - ktoś może potwierdzić że to to:

http://archiwum.allegro.p...3948442103.html

oraz palec:

http://allegro.pl/land-ro...4242137084.html

DZięki i pozdrawiam !
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 03, 2014 07:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
troyanek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 30
Skąd: Przejdź do mapy

MG TF

Wysłany: Czw Lip 03, 2014 16:14   

Zanim poczynisz jakieś zakupy.
1. Czy przy przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon słyszysz że pompka paliwa przez 2-3 sekundy pompuje paliwo?
2. Czy na świecach masz iskrę? Wiem że trochę jest rozbierania żeby dostać się do świec, ale myślę, że przy takiej usterce nie obejdzie się bez rozbierania dachu.

Jeżeli pompka chodzi i jest iskra na świecy. Pisz - coś dalej będziemy radzić.
 
 
nightsnail 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 12:47   

Pompkaa pompuje przed kręceniem, jest iskra, lecz wdl mojego kumpla słaba. Co dalej?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 06, 2014 13:51   

spróbuj podmienić cewkę. Kopułka i palec raczej tak nagle nie przerywa. ewentualnie czujnik położenia wału.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
nightsnail 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pon Lip 07, 2014 08:43   

Czy jest sens podmieniać cewkę , jeżeli jest iskra ? Nawet słaba - ( choć nie wiem czy iskra może być słaba ? ). Podejdzie cewka z jakiegoś 75 czy czeguś innego ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 07, 2014 15:35   

do testów może być i z malucha. szukajka na prawdę nie gryzie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lip 07, 2014 15:54   

a nie zgasł ci na wertepach, wybojach, torowisku?

może po prostu kapotazowka wystrzelila
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
nightsnail 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pon Lip 07, 2014 16:36   

Jeżeli nawet z Malucha podejdzie to tylko na plus ( dzięki za podpowiedź ) , jednak jeżeli jest iskra na każdej świecy, odpuszczę tę część.

kapotazowka - co masz na myśli kolego ? ( szukajka nic nie wskazuje ).

Objaw był taki że jechałem sobie spokojnie 30 km/km na godzinę delikatnie pod górkę, i nagle odcięło paliwo ( przynajmniej tak to wygladało ) - żadnych zgrzytów , szarpnięć, nierównej pracy przed zgaśnięciem.

Elementami za dostarczenie paliwa będzie więc listwa wtryskowa (? ) , oraz bezpośrednio kanały którymi płynie paliwo z baku - zapchany filtr np. W teorii pompa paliwa mimo że słychać ją przed przekręceniem na zapłon, może nie pompować.

Dziękuję za odpowiedzi, temat cały czas otwarty i mam zamiar sobie z nim poradzić.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lip 07, 2014 19:05   

wyłącznik kapotazowy, odcina pompe paliwa, teoretycznie robi to przy uderzeniu, w praktyce bywa roznie, masz go kolo silnika, chyba po lewej stronie ( nie pamiętam już ) kwadratowy guzik gumowy

cos takiego http://allegro.pl/rover-6...4378180682.html
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
troyanek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 30
Skąd: Przejdź do mapy

MG TF

Wysłany: Wto Lip 08, 2014 15:47   

Silnik benzynowy potrzebuję 3 rzeczy żeby pracował.
- iskra
-paliwo
-powietrze

jeżeli jesteś na 100% pewny że to wszystko ląduje w cylindrach to musi palić. Gorzej, lepiej ale zagadać powinien.
 
 
nightsnail 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sro Lip 09, 2014 08:13   

Witam ponownie.

Wczoraj byłem sprawdzić przycisk odcinający pompę paliwa. Był jakby luźny, nie dało się go wcisnąć na stałe. Poprosiłem aby ktoś trzymał go wcisniętego ale nic z tego. Poza tym też go odpiąłem i kupa.

Wdł mnie element ktorego brakuje w cylindrze do benzyna. Więc albo czeka mnie wyjmowanie pompy ze zbiorika, albo coś się zatkało, albo ? Listwa wtryskowa (?)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 09, 2014 09:45   

nightsnail napisał/a:
Wczoraj byłem sprawdzić przycisk odcinający pompę paliwa. Był jakby luźny, nie dało się go wcisnąć na stałe. Poprosiłem aby ktoś trzymał go wcisniętego ale nic z tego. Poza tym też go odpiąłem i kupa.
po odpięciu zewrzyj ze sobą przewody i wtedy sprawdzaj, samo odpięcie powoduje odcięcie pompy paliwa.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
troyanek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 30
Skąd: Przejdź do mapy

MG TF

Wysłany: Czw Lip 10, 2014 07:54   

Odepnij od listwy wtryskowej przewód zasilający w paliwo i włącz zapłon.
Jak zalejesz paliwem pół silnika to można podejrzewać komputer. :)
Z tego co piszesz zaczynam wierzyć że to może być komp, albo jakiś czujnik.
Podpinałeś pod komputer diagnostyczny?

Sąsiad w Peugocie po wymianie pompy miał problem z odpalaniem, bo w przewodzie paliwowym zebrał się jakiś syf i zupełnie zatkał przepływ.
 
 
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Pon Sie 25, 2014 10:35   

spróbuj odpalac silnik z samostartu - jeśli nie rzygnie ogniem z filtra a silnik odpali na chwilę to szukaj przyczyny w układzie paliwowym - ciśnienie paliwa, rozpylanie, zasilanie
 
 
nightsnail 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pon Sie 25, 2014 10:46   

Dziękuję wszystkim bardzo za pomoc. Okazało się że stare kable WN zabiły cewkę. Nie mam pojęcia gdzie mój kumpel widział iskrę. Wpadły też nowe świece i teraz wszystko oki. Następną rzeczą jest sprzęgło - ostatnio pedał mi został w połowie i nie chciał wysprzpęglać / lewarek od biegów się zacinał. Poszperam na zagranicznych forach czy to coś typowego i jak to rozwiązać. Jak nie znajdę, będę męczył Was.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za posty !
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 25, 2014 15:30   

hydraulika. ZTCP, to tam jest dość dziwny układ, ale pompkę i wysprzęglik da się wyciągnąć bez wyciągania silnika i są metalowe, więc najczęściej wystarczy wymienić uszczelki i odpowietrzyć.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Znowu problem z odpaleniem po zimie
fanatyk1 MGF i MG TF 8 Pon Maj 04, 2020 19:48
Malignus
Brak nowych postów [MGF] Problem z odpaleniem na mrozie - dostęp do rozrusznika
Tinuviel MGF i MG TF 2 Pon Sty 27, 2014 15:37
Tinuviel
Brak nowych postów [MG TF] Problem z odpaleniem, wysokie obroty po odpaleniu.
troyanek MGF i MG TF 1 Sob Lut 08, 2014 07:08
Kozik
Brak nowych postów [MG F] Problem z odpaleniem. Brak napięcia na świecach.
fighter MGF i MG TF 4 Pon Lut 13, 2012 16:17
fighter
Brak nowych postów [MGF] problem z elektyka
sterna MGF i MG TF 7 Pią Cze 17, 2011 11:01
Rafal_MG_TF



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink