Wysłany: Pią Lip 18, 2014 08:04 [r75] do czego jest gumka w pompce sprzegla
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Mam takie pytanie - do czego służy gumka w zbiorniczku pompy sprzęgła? Czy jej usuniecie może jakoś negatywnie wpłynąć na prace sprzęgła? Mam pompkę tazu wysprzeglik AP, nigdzie wycieku nie widać a co jakis czas muszę dolewać plynu. Wywaliłem ten kondonik i zalałem płynem 3/4, dałem uszczelka z jakiegoś oringa żeby plyn mi sie nie wylewał przejechałem 50 km. Na razie wszystko gra. Jesli ktos wie do czego jest ta gumka w zbiorniczku to będę wdzięczny za uświadomienie mnie
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pią Lip 18, 2014 08:39
Ma 3 funkcje.
Uszczelka między korkiem a zbiornikiem
Zabezpiecza przed uciekaniem płynu przez otwór odpowietrzający
Zabezpiecza przed zapowietrzeniem układu od strony pompki
W oryginalnych pompkach z zaworkiem zwrotnym płyn potrafił "buzować" przy wciskaniu pedału sprzęgła i odkręconym zbiorniczku, . Ja zmieniłem pompkę na TAZU która ma inną konstrukcję. W niej nie ma tego objawu, ta gumka nie jest tak potrzebna, ja swoją na próbę wyciągnąłem, nic złego się nie dzieje, płyn nie wylatuje mimo braku tej gumki pod nakrętką.
Jak się intensywnie manewruje na półsprzęgle to może płyn gotować lub podwyższyć się poziom i wyleci przez otworek odpowietrzający w nakrętce. gumka jest konieczna.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ja tez uważam ze w tazu nie jest konieczna i puki co jeżdżę bez niej. Mam zalane 3/4 zbiorniczka wiec przy manewrach na pewno sie nie wyleje bo jest płynu za mało, a i powietrza nie zaciągnie bo jest na to płynu za dużo. Z gumka pojemność zbiorniczka jest bardzo mala ciągle muszę dolewać płyn, teraz pewnie tez będę musiał, ale na pewno rzadziej.
Ja pisze o Tazu bo tez mam i sprawdzałem czy płyn gotuje i ta niestety jest. Gumka jest niezbędna.
[ Dodano: Pią Lip 18, 2014 12:25 ]
płynu w układzie nie ma prawa ubywać. jak ubywa to często na złączu pompka przewód (tazu)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
wiem ze nie powinno ubywać, ale ubywa a wszędzie na łączeniach jest sucho, pod skrzynia tez chyba ze po prostu nie wypływa na zewnątrz. Ale ściągać skrzyni mi się nie chce żeby tylko to sprawdzić. Od wczoraj zrobiłem ze 100km i min 1 mm płynu ubyło. Jutro zrobię długa trasę to zobaczę jeszcze czy gdzieś on wypłynie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum