Wysłany: Wto Lip 26, 2011 20:42 [PN 1,4 MPI] chłodnica oleju silnika w 1,4 - 1,6 - 1,8 16 V
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam wszytkich
Mam do was takie pytanie. Jestem posiadaczem Poloneza z silnikiem rovera i naszła mnie taka mysl z kolegą aby do silnika Rovera dołączyc chlodnice oleju. Nie wiem jakie jest zjawisko w typowych Roverkach ale w PN zauważylem że przy wyższych temperaturach na zewnatrz ten silnk dosyc szybko nabiera temp i sie grzeje z tad ta myśl i pytanie do was:
czy w Roverkach MG innych wystepowały takie chlodniczki oleju w K-series i w jaki sposób dało by się ją zamontować w PN? czy wystepowały jakie misy z których były wyjscią na ową chlodniczke, czy moze z były jakies wyjścia z podpory fitra oleju lub jakieś inne które mi w tej chwili nie przychodza do głowy.
Wielkie dzięki za jakikolwiek odzew
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 26, 2011 20:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Co prawda u mnie jest i wymieniona chłodnica i nowy termostat i auto co prawda sie nie przegrzewa tylko przy temp np powyzej 30'C i jak da sie po pełnych garach przez dłuzszy czas to wiatraki na chlodnicy szaleją non stop.. dlatego myslałem zeby zaoszczedzić troche silnikowi i właśnie zamontować ową chłodniczke i dlatego zainteresowalo mnie czy wystepowały one w Roverkach
Kiedyś też mi przeszło przez myśl żeby coś takiego zastosować, tylko co ten plaster pod filtr oleju a do tych rurek ciecz chłodząca czy jak? bo nie kumam zbyt dobrze.
[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 07:55 ] Pedrogsi, jakbyś wydumał jakieś rozwiązanie to bierz dwa, po drugi się do Ciebie zgłoszę, będziesz miał taniej jak będzie dwóch
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Kiedyś też mi przeszło przez myśl żeby coś takiego zastosować, tylko co ten plaster pod filtr oleju a do tych rurek ciecz chłodząca czy jak? bo nie kumam zbyt dobrze.
do tych rurek to jak dobrze mi sie wydaje to jest wyjście i wejscie do chodnicy oleju przez który idzie obieg - wsumie wydaje sie to dosć prostym rozwiązaniem i łatwym w zamontowaniu.
[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 07:55 ] Pedrogsi, jakbyś wydumał jakieś rozwiązanie to bierz dwa, po drugi się do Ciebie zgłoszę, będziesz miał taniej jak będzie dwóch
no to sądze że juz 3 bo mój kumpel tez by zastosowal w swoim roverku - po za tym sądze że do zamówienia więcej osób mogło by sie naleść wiec i hurtowe zamówienie by poszło
tu jeszcze wystepuje z termostatem - Sandwich plate, with thermostat (each)
co do termostatu zewnętrznego PRT - jest tez dość swietnym dodatkowo rozwiązaniem bo z tego co wmiare szybko wyczytałem ma to spowodować płynnośc temperatury cieszy by uszczelka pod głowicą nie dostawała po du... , kwestia tylko wykminienia jak to zamotować w układzie chłodzenia PN - jeszcze poczytam dokładnie na ten temat i bede zadawał pytanie jesli chodzi o jakieś niejasności dla mnie
mam nadziej ze zamontowanie 1 i 2 rozwiązania nie przedobrzy sprawy...
mam nadziej ze zamontowanie 1 i 2 rozwiązania nie przedobrzy sprawy...
myslę że chłodnica oleju opóźni nieco działanie termostatu
[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 10:25 ]
Koledzy jak z tą chłodnicą oleju? ja wczoraj zamontowałem termostat PRT
jeszcze chłodnica oleju i na spokojnie będę mógł modzić auto
[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 10:28 ]
Pedrogsi napisał/a:
, kwestia tylko wykminienia jak to zamotować w układzie chłodzenia PN - jeszcze poczytam dokładnie na ten temat i bede zadawał pytanie jesli chodzi o jakieś niejasności dla mnie
ja już zamontowałem i jak kupujesz zestaw to jest to banalnie proste, nawet u mnie się wszystko mieści, jakbyś chciał to wpadnij na spota to zobaczysz jak to u mnie wygląda
"ja już zamontowałem i jak kupujesz zestaw to jest to banalnie proste, nawet u mnie się wszystko mieści, jakbyś chciał to wpadnij na spota to zobaczysz jak to u mnie wygląda"
a mogłbyś kolego wyrysować jakis schemat jak to wyglada w roverku taki montaż? nawet na kartce jak wyglada Bez i Z
ja sobie wyrysowałem schemat poldka jak wyglada i jak ewentualnie mozna by wymodzic podlaczenie tego termostatu
troche robie tak namacalnie bo mimo wszytko nei wiem jak wyglada układ chlodzenia w roverku
jakbys narysował schemat porobiłbys fotki to byłbym wdzieczny
Ewentualnie kiedy byłby jakis spot na którgo mozna by zaglądnąć pooblookiwać jak to wyglada realiach
A co do tematu - podstawki mozna spokojnie dostac nawet w polsce jak i na allegro - kwestia tylko adaptera i tu pojawia sie najwiekszy problem gdyz nie wiem jaką wielkość i oznaczenie ma gwint przy fitrze oleju w roverku
na opakowaniu filtra pisze mi 13/16" wie ktoś jaki to jest gwint po normalnemu? bo możliwe ze mozna by dostać adapter bez problemu.
Chłodniczke oleju podłaczasz przewodami do podstawki którą sie montuje do stopy filtra oleju wlasnie!
Czyli po kolei tak:
1 okdrecasz filt oleju
2 montujesz podstawke
podglad z allegro: tu jest z termostatem i taka by mnie wlasnie najbardziej satysfakcjonowala
http://allegro.pl/podstaw...1757370409.html
3 zakrecasz ją adapterem do stopki oleju i zakrecasz filtr oleju
4 2 przewodami z podstawki wyjsciowy /powrotni montujesz do chlodnicy oleju
i wła-la
TYLKO wlasnie tu najwiekszy problem z zastosowaniem adaptera bo nie wiem jaki jest określony gwint do filtra oleju
na opakowaniu jest napisane tylko 13/16" --> nie wiem jaki to gwint 13/16? bo mozna by dopasować adapter
JAk by ktoś znał odpowiedż niech sie wypowie bo bedzie to bardzo pomocne
Z tego co wiem to chłodniczka oleju kosztuje parę groszy ja myślałem że podłącza się to pod węże wodne, wtedy chłodzenie byłoby mniej wydajne ale za to odszedł by problem chłodniczki
[ Dodano: Czw Sie 18, 2011 07:41 ]
chyba że wystarczy parę metrów rurki miedzianej
tak chłodniczke oleju to juz nie problem dorwac! czy nową czy uzywaną, najwiekszym problemem dla mnie jest adapter - a olej chlodzony jest powietrzem z chlodnicy
A to nie ma sie nijak z podłaczeniem pod węze wodne - dlatego ja mysle dodatkowo zainstalować termstat PRT
Mam Poloneza z mocno pomodzonym wolnossącym 16K4F i ostatnio stwierdziłem, że jak się go trochę dłużej pałuje to olej się chyba za bardzo rozrzedza, bo hydro zaczyna klepać dość mocno. Mam wlany świeży 5W30. Zjawisko wystąpiło po przejechaniu około 15km z maksymalnie otwartą przepustnicą, gdzie przez dłuższy czas wskazówka obrotomierza przebywała w prawej części obrotomierza. Mocne klepanie hydro usłyszałem po zjechaniu na stację, gdy chodził na wolnych obrotach.
Pomyślałem, że wypadałoby chyba zainwestować w chłodnicę oleju, coby się aż tak nie grzał i nie robił się rzadki. Bo to też skutkuje pewnie znacznym spadkiem jego ciśnienia - nie wiem, nie założyłem jeszcze zegarów dodatkowych.
Wymyśliłem, że dobra by była chłodnica oleju z jakiegoś automata, często są szerokie i niskie. Miejsca w Polonezie sporo na takie patenty przed chłodnicą cieczy.
Ale pytanie jak to podłączyć, żeby miało sens i spełniało swoje zadanie ?
Akurat tam nie zaglądałem ale zaczęło mnie zastanawiać coś jeszcze...
Czy jeśli dołoże taką podstawkę jak pokazałeś, to będzie stały obieg oleju przez tą chłodnicę ? Nie będzie tak, że chłodnica poprostu napełni się olejem i on będzie tam sobie "stał" ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum