Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] układ zapłonowy na instalacji LPG proszę o pomoc :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] układ zapłonowy na instalacji LPG proszę o pomoc :(
Autor Wiadomość
PREFO86 



Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 14



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 19:58   [R75] układ zapłonowy na instalacji LPG proszę o pomoc :(
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam,

Posiadam roverka 75 1.8L sedan 2000r rok temu założyłem mu instalacje gazowa sekwencyjna firmy "Stag" , po założeniu instalacji zaczęły się problemy "szarpanie na gazie" wiec wymieniłem cały układ zapłonowy tzn. 2 cewki, kable oraz platynowe świece wszystko firmy NGK, "szarpanie przy dodawaniu gazu znikło " wszystko OK, po około 5k przejechanych km szarpanie powróciło... mechanik mówił że to świece... ale jak? platynowe świece po 5k km do wymiany? ok wymieniłem, szarpanie nie znikło... wiec wymieniłem kable , także nie pomogło no i zostały cewki, problem zniknął po wymianie cewek. koszt łaczny 1200zł 2x wszystko nowe... przejechałem znowu 4-5k km i znowu zaczęło mi szarpać na gazie.... porażka co może być nie tak? czy zmienić te cewki na inna firme jak NGK? może BERU ? proszę o poradę bo już nie mam siły z tym zapłonem na gazie w moim rowerku, to już moje 4 auto w Gazie i nigdy nie miałem takich problemów. proszę o pomoc....


Pozdrawiam Michał
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 24, 2014 19:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ricardus 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Grotniki

MG ZT-T

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 20:36   

Ja miałem dokładnie tak samo w Lupo. Niestety u mnie skończyło się zakupem drogich, markowych przewodów. Wymieniałem je dwa razy na jakieś wynalazki i dwa razy było przebicie i szarpanie. Kupiłem Boscha i od trzech lat spokój. Z tego co mówili gazownicy to niestety przy gazie nie ma co oszczędzać. Świece i przewody nie wytrzymują tyle co na benzynie.
 
 
PREFO86 



Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 14



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 20:37   

rozumiem ale mi padaja cewki... czy NGK to aż tak zła firma?
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 20:47   

Posiadam 75 z tym samym silnikiem. Kupiłem świece NGK, bo tu akurat wielkiego wyboru nie było i cewki BERU. Jakieś 2 lata temu zapłaciłem 140zl za sztukę, ale najezdzilem juz ponad 50k na nich i wszystko jest ok. Sprzedawca z wejścia odradzał mi cewki NGK.
 
 
PREFO86 



Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 14



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 21:06   

Dzięki zatem zamawiam cewki BERU :)
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 22:28   

PREFO86, jakie masz wtryski gazu?
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
PREFO86 



Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 14



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 23:17   

jakie są wtryski tego nie wiem ... wiem że cała instalacja jest staga
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 23:22   

No właśnie , a wtryski najważniejsze, ja mam valteki takie czerwone i mam to samo, chodzi na tym bardzo słabo, Sknerko polecał mi magic jety z tego co pamiętam i chyba niedługo takie założe bo na tych to szarpie aż miło, a jak gorąco i postoje na światłach chwile to szarpie jak wściekły, valteki są za wolne do tego silnika, ale to moje dywagacje bo nie wiem jakie wtryski masz.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 23:42   

Ja mam instalacje STAG200, gazownik stwierdził, że nie ma sensu przepłacać i zakładać Stag-a 300 bo to nie jest V6 więc i różnicy nie będzie. Pseudo wtryski mam jakieś niespecjalne, MagicJety podobno nie są najlepszym rozwiązaniem:)
A jeśli na postoju masz problem i zaczyna chodzić jak traktor to nie wiem czy nie ma na to czasami wpływu układ chłodzenia. Ale mogę się mylić.
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 23:51   

wschodni, co znaczy niespecjalne wtryski? konkretnie jakie? Jeśli chodzi o magic jety to polecał mi je Sknerko i mam sto procent pewności ,że wie co mówi bo roverami jeździ nie od dziś, chyba ,że pomyliłem nazwę tych wtrysków, ale wątpie. Mi nie chodzi samochód jak traktor tylko szarpie, a to różnica. Sterownik mam staga 4.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Cze 25, 2014 00:04   

Chyba nie do każdej instalacji się nadają- w sensie nie spełnią swojej funkcji. Tak przynajmniej w mojej jest, bo w porównaniu do innych nie są tanie, a jeśli ich sprawność nie jest adekwatna do ceny to lepiej poszukać czegoś co dobrze współgra z całą instalacją. Instalacja gazowa ma niestety swoje plusy i minusy, a podstawą zadowolenia z samochodu z gazem jest dobry fachowiec:)
 
 
DominikR75 




Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 65

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 25, 2014 00:26   

Witam. Także posiadam r75 1.8 benzyna 120KM i założyłem do niego Gaz Stag 4 i wtryski valtek czerwone i żadnych problemów. Owszem po przejechaniu ok 10 tys. km wymieniłem przewody zaplonowe NGK, Cewki NGK oraz świece platynowo irydowe BOSCH ponieważ zaczeło pzerywać i przy przyspieszaniu jakby tracił na chwile zapłon. Też wymieniałem wszystko po kolei i jak sie okazało wymieniłem na koncu wszystko i nadal zdażały sie pojedyncze "szarpniecia oraz przerywanie". Jak sie okazało silnik łapał lewe powietrze w moim przypadku na łączeniu filtra powietrza z dolnym dolotem powietrza który idzie w zderzak oraz na rurce która idzie pod przepsutnice po założeniu opaski i złożeniu wszystkiego do kupy auto śmiga do dzisiaj bez problemu :)
_________________
Rover - Klasa sama w Sobie
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 25, 2014 06:48   

Cewki NGK u mnie też nie wytrzymały przy gazie długo, niecały rok i mniej niż 10kkm. Wymiana na Beru rozwiązała problem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3430
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Cze 25, 2014 07:40   

valteki to powino nazywa sa sie zaworami gazu, a nie wtryskami gazu :) magic jety sa lepsze, ale lepiej dołożyć 100 i mieć hana i to sa wtryski które gwarantują ze silnik będzie chodził jak na PB
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
PREFO86 



Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 14



Wysłany: Sro Cze 25, 2014 10:12   

sprawdziłem i mam Valteki czerwone dzisiaj zamówiłem cewki BERU, NGK jedne wytrzymały 5k KM a drugi komplet 4k KM porazka tyle kasy wydawac na cewki, BERU zas 150zł za szt. zobaczymy jak będzie się sprawowało na BERU. U mnie szarpie tylko na GAZie przy gwałtownym dodaniu gazu...
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 25, 2014 11:05   

Wywal valteki, "najgorsze" z dobrych -czytaj minimum dla tego silnika to magic jet, lepsze są hana. Ja na Stagu i Magic Jetach zrobiłem już 90tys km i miałem raptem 2 regulacje wolnych obrotów bo sie rozjechały.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Sro Cze 25, 2014 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sebkra 



Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Iwaniska



Wysłany: Sro Cze 25, 2014 11:15   

Ustaw sobie przerwę 0,8 mm na elektrodach, odciążysz cewki na gazie jest potrzebne wyższe napięcie do przeskoku iskry. Mam 1.8 turbo, staga, cewki beru, 30 tys na świecach NGK i jeździ bez problemu.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 25, 2014 11:24   

sebkra dobrze gada. ja mam w tej chwili świece Champion ale one fabrycznie maja 0,85 a wcześniej miałem NGK i szczelinę 0,9 , oczywiście platyna to podstawa :mrgreen:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Czw Cze 26, 2014 14:09   

Nie do wtrysków bym się tutaj czepiał, bo zdaje sie ze ten silnik ma system wtrysku sekwencyjny, więc czasy wtrysków nie sa wcale jakoś bardzo krótkie. Valteki powinny spokojnie dawać radę do normalnej jazdy. Bardziej bym sie tutaj przyczepił do montażu całej instalacji i do ustawień. Wrzuć fotki spod maski , tego ja są zamontowane wtryski i wkrętki w kolektorze to będzie można powiedzieć coś więcej.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 26, 2014 16:04   

zacekpl przejrzyj forum i potem pisz valteki są za wolne do tych silników, koniec kropka. Dają rade ale jazda na tym to proszenie się o kłopoty z silnikiem.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pomoc w diagnozę, układ chłodzenia
wschodni Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Wrz 27, 2014 22:58
wschodni
Brak nowych postów [R75] - Diagnostyka proszę o pomoc
Franki100 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Lip 20, 2016 23:25
longer86
Brak nowych postów [R75] Przedmuchy - proszę o pomoc.
keda Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Lip 24, 2013 23:00
keda
Brak nowych postów [R75] Prosze o pomoc z chlodzeniem
pokerspecter Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lis 27, 2010 23:34
pokerspecter
Brak nowych postów [R75] Nie odpali po zgaszeniu proszę o pomoc
Pingu180 Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Lis 20, 2009 01:36
Pingu180



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink