Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] kv6 LPG mignie kontrolka check i szarpie2000obr
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] kv6 LPG mignie kontrolka check i szarpie2000obr
Autor Wiadomość
kobraa1 



Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 20:45   [R75] kv6 LPG mignie kontrolka check i szarpie2000obr
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

witam.
Szukam i szukam i jak narazie nic. Mam problem z roverkiem 2.0 V6 z LPG
walcze juz z tym 3 tygodnie i juz niemem pomysłów.
Czasami mignie mi kontrolka check silnika na około 0,1-0,5 sek i zaszarpie mi silnikiem.
czasami zaraz po tym słyszę przekażnik po lewej stronie obok pedału szprzęgłą
Niema reguły czy zaraz po odpaleniu silnika czy po przejechaniu 20km.
Na poczatku wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu bo nie chciał odpalić. miałem błąd p335
wymieniłem czujnik położenia wału korbowego bo miałem błąd p336 i gasł po jakimś czasie,
Mam interfejs ELM 324 i teraz nie ma żadnego błędu i nie ma zamrożonych ramek a czasami mi szarpie i to przed prędkością 2000bor min. jak cisne wyżej to elegancko się wkręca. Jak puszczam gaz to też czasami mignie kontrolka.
podejrzewam przewody zapłonowe ale czy one mogę w jakiś sposób zakłócić prace silnika i spowodować mignięcie kontrolki?
szarpie zarówno na gazie jak i na benzynie. na benzynie jakby troszke mniej.
Proszę o pomoc bo to denerwuje a już nie mam pomysłów
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 07, 2015 20:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 07, 2015 20:50   

kobraa1 napisał/a:
czasami zaraz po tym słyszę przekaźnik po lewej stronie obok pedału szprzęgła


jedyny przekaźnik który jest na lewo od sprzęgła to EWS
_________________
75 Red Edition
 
 
kobraa1 



Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 21:01   

ten przekażnik to takie szare podełeczko po lewej stronie za uchwytem podnoszenia maski około 15 cm. Dochodzi tam pełno kabelków. Ale ja mam benzyna z gazem.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 21:18   

Jeśli masz ELM to sprawdź:

1) Jakie masz korekty STFT/LTFT podczas jazdy w okolicach tych obciążeń przy których szarpie - sprawdź na benzynie i na gazie.
2) Czy sonda lambda Bank1/1 i Bank2/1 nie zawiesza się w czasie jazdy w okolicach tych obciążeń ( wykres zostaje cały czas na tym samym poziomie zamiast oscylować)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 07, 2015 21:20   

tak to szare pudełeczko ma w środku przekaźnik, to EWS czyli moduł odpowiedzialny za rozkodowanie Twojego immo i puszczenie sygnału na rozrusznik
_________________
75 Red Edition
 
 
kobraa1 



Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 23:02   

Witam. Bardzo dziekuje za szybko odpowiedz.
pojezdzilem troszke i
GAZ
LTFT 1 -26%
LTFT 2 -5
rośnie co kilka sekund w górę
STFT 1 -5 do 3%
STFT 2 -5 do 4%

BENZYNA
LTFT 1 7%
LTFT 2 5%
rośnie co kilka sekund w górę

Lambda
Napięcie 1 czujnika 02 pierwszego Banku od 0,2 do 0,8V
drugiego Banku od 0,2 do 0.8V
2 czujnika pierwszego Banku 0,4 V Cały czas . Nie ma wychyleń na wykresie

Kontrolka migła mi kilka razy ale na wykresach nie było żadnych większych gwałtownych wychyleń
Wszystkie badania na TORQUE na telefonie
Nie wiem czy dobrze to opisałem. Ale z góry bardzo dziekuje i czekam na analize

[ Dodano: Nie Cze 07, 2015 23:02 ]
Napiecie 1 czujnika 02 pierwszego banku 02 08V
Napiecie 1 czujnika 02 drugiego banku 02 08V
Napiecie 2 czujnika 02 pierwszego banku 04V caly czas
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 23:53   

Praca sond ok, skoro oscylują.

Niepokojące są korekty długoterminowe LTFT na banku 1. Jeśli faktycznie masz chwilami -26 to jest to powodem zapalania się check engine i szarpania. Może być tak, że wtryskiwacz gazowy na banku pierwszym leje (nie zamyka się). W czasie jazdy na benzynie też objawy będą występować - wtryskiwacz gazowy będzie puszczać gaz do kolektora w czasie pracy na benzynie i będzie szarpać. Dla pewności zakręć butlę od gazu, odpal auto na gazie dopóki nie przełączy się na benzynę. Potem pojeździj na benzynie i sprawdź czy nie przestało szarpać.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 08, 2015 09:12   

Micros, trochę mnie zaskakujesz bo u mnie w aucie jak wyłączę jazdę na gazie to zamyka się wielozawór butli i nie ma prawa być gazu w przedniej części instalacji, no chyba że piszesz o tym co zostaje w filtrach i to dostaje się do benzyny, ale to raczej ma za niskie ciśnienie żeby otworzyć wtryskiwacz
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 08, 2015 09:49   

sknerko, gwarantuję, że w filtrach i przewodach jest wystarczająca ilość gazu, żeby szarpało na benzynie. Sprawdzone na kilku autach :) Po odcięciu elektrozaworem nadal w listwie jest ciśnienie robocze. A wtryskiwacz jak leje to nawet przy niższym ciśnieniu. Druga sprawa, że w mocniejszych autach czasem wyjmowana jest kulka z elektrozaworu przy montażu w celu zwiększenia wydajności.[/b]
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 10:08   

elektro zawór to chyba nie potrzebuje ciśnienia do otwarcia, tylko impulsu, a jeśli nie domyka to gazik leci
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 08, 2015 15:13   

longer86 napisał/a:
elektro zawór to chyba nie potrzebuje ciśnienia do otwarcia, tylko impulsu, a jeśli nie domyka to gazik leci
No a jak gazik leci to jak długo opróżni filtry, bez jaj...... to jest gaz a przewody i filtry to nie opona w aucie i jak on dostaje się do beny to przez jakąś chwile a po ładnych kilometrach już go dawno w układzie niema tym bardziej jak wtrysk otwarty cały czas.

[ Dodano: Pon Cze 08, 2015 15:13 ]
swoja droga jak u mnie gaz uciekał na nieszczelnym wężu to go czułem w kabinie i jadąc na benie (a tak jeździłem bo jak śmierdziało to bałem się na gazie latać) po 6km już gazu nie czułem i nie było go dawno w układzie. do gazownika miałem wtedy 11km i jak dojeżdżałem do niego to nie było gazu w filtrach
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kobraa1 



Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Cze 08, 2015 18:31   

Na wszelki wypadek zakręcony zawór na butli i po przejściu na gaz pojechałem może 300m
odcięło i przerzuciło na PB.
Szarpie jak szarpało. Może troszkę rzadziej ale i tak często
Pomiary z zakręconym gazem
LTFT1 4 LFT2 14
STFT1 od -5 do7 STFT2 od -7 do 5
Jakieś pomysły?
Nadal czasami mignie a błędów brak
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 08, 2015 23:23   

Sprawdzałeś przewody zapłonowe? Na zapalonym silniku, w ciemnym otoczeniu rozpylasz mgiełkę np. płynem do mycia szyb nad przewodami WN (nie bezpośrednio na przewody tylko nad nimi) - jeśli widać iskry to przewody do wymiany.

Silnik pracuje równo na wolnych obrotach?
 
 
kobraa1 



Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Cze 14, 2015 19:22   

Silnik pracuje ròwno na wolnych obrotach. Nie faluje. Jezdze dalej na zakreconym gaxie i o dziwo zaszarpal mi tylko kilka razy. Przewody i swiece maja dipiero 2 lata ale juz mam zamowione drugie nowe. Jutro zmienie i napisze. Okolo 3 tyg temu sprawdzalem je na poczatku na opòr omimierzem i wlasnie potem wodą ale kropiłem na przewody i nie było przebicia. założe nowe i zobaczymy. A tak przy okazji czasami zapala mi sie kontrolka ok airbag . kostki pod siedzienuami na kròtko zrobione. Zauwazyłem ze nawet jak nie wsiadam na fitel a przekrecam zaplin zapala sie airbag. Kilka razy zapłonem pokręce i np za 4 raxem gasnie i nie zapala sie. Przewody pod siedzieniami sprawdzone, tasma na kierownicy tez. Moze to ma wpływ na silnik- chodzi mi o np elektryke, zapłon? Tak czy inaczej jutro napisze o zmienionych przewodach W
N

[ Dodano: Wto Cze 09, 2015 22:06 ]
Ps. Stacyjka wypsikana WD40, kostki stacyjki tez, skrzynki z bezpiecznikami rowniez

[ Dodano: Nie Cze 14, 2015 19:22 ]
troszke nie odzywalem sie bo testowale,
Wymienione przewody i świece zapłonowe i dalej to samo.
Jak jadę na dowolnym biegu i trzymam go na około 1800-1900 obr to szarpie cały czas jak by miał czkawkę. Jak dam wyższe obroty to nawet niema śladu po usterce.
Tylko i wyłącznie około tych obrotach nawet na trasie do dłuższym odcinku.
Mam podejrzenie termostatu bo wcześniej temperatura płynu chłodzącego bez względu na to czy w mieście czy na trasie wskazówka trzymała sie idealnie w poziomie na środku. Teraz w mieście trzyma się na środku a na trasie od razu spada na 1/4 skali.
Na komp pokł w opcjach 7 pokazuje 67 st C
Jak tylko jadę wolniej od razu rośnie do około 80 i trzyma.
Jest temp w połowie skali a jak włączam klime od razu spada.
Szarpie zarówno na nagrzanym jak i poniżej skali. Ogrzewanie jakieś tam jest ale ciężko mi ocenić bo i tak jest gorąca.
Przymierzam się do wymiany termostatu ale
Czy może on mieć jakikolwiek wpływ na szarpanie???
może układ zapowietrzony??? już go na wszelki wypadek odpowietrzałem i dalej to samo.
Nie mam pomysłów o co w tym może chodzić.
Błędów nadal brak. Odłączyłem jedną cewkę zapłonową i na ELM od razu wyskoczył błąd.
Pomóżcie nie mam pomysłów.
Czy termostat może zakłucać pracę silnika w ten sposób???
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 14, 2015 22:10   

ELM tez odczytuje temperaturę jak by co, ale stawiam na termostat bo temperatura powinna być cały czas powyżej 90st. ewentualnie sprawdź czy przypadkiem nie łapie fałszywego powietrza przy silniczkach VIS najczęściej przy VIS Balance tym z boku. To daje tez podobny objaw
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kobraa1 



Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Cze 15, 2015 05:31   

Ok. Termostat to wymiany.ELM tez pokazuje temp taką jak komp pokl. Mozna kupić saw wkład? Bo na internecie widziałem same obudowy?
Vis sprawdzany. Regenerowane około 2lata temu z diodami. Już je czyścilem z oleju i uszczelka wygląda ok.a co z szarpaniem?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 15, 2015 12:56   

Co do VIS to sprawdzić czy nie łapie nim fałszywego powietrza bo wtedy będzie szarpał. Te z diodami miały taką przypadłość że nie były szczelne. Trzeba jeszcze w VIS balance ogarnąć klapkę (wyjąć) i tak wyczyścić żeby leciuteńko chodziła, bo bywało że nie domykała się i też czasem to powodowało szarpanie. Ostatnio jak czyściłem VIS to ta klapka chodziła tak ciężko że spaliło ścieżkę silniczka i była właśnie taka niedomknięta auto może jakoś nie szarpało drastycznie ale dziwnie zmieniała biegi skrzynia automat.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75]Kontrolka check engine zapala sie na 2 sek i gasnie
dawidd Rover serii 75, MG ZT 30 Nie Gru 30, 2018 12:42
rambo6977
Brak nowych postów [R75] Check Engine (żółta kontrolka, silnik)
baczek Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lip 14, 2013 02:33
baczek
Brak nowych postów [Rover 75] kontrolka abs kontrolka trakcji kontrolka ręczneg
lukasz-89 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Maj 04, 2022 11:06
lukasz-89
Brak nowych postów [R75] Check Engine - KV6
Kazio_75 Rover serii 75, MG ZT 24 Czw Cze 03, 2010 22:50
apples
Brak nowych postów [R 75] check silnika i szarpanie
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 22, 2014 08:13
dzelo23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink