Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam serdecznie,
Niestety nie znam się na samochodach zbyt mocno , lecz Rover 75 urzekł mnie swym wyglądem i go sobie sprawiłem. Jestem posiadaczem Rovera 75, 2.0 V6 benzyna , niby ma 150 KM lecz czasami mam wrażenie że brakuje mu mocy, mianowicie nie ma takiego kopa jak Honda Acord 2.2 , która wcześniej jeździłem. Dziwi mnie to, że czasami wciskam pedał gazu na maxa a on powoli się rozpędza. Zauważyłe, że fakt faktem idzie dośc fajnie na 4-5 tys, obrotów ale niżej to po prostu masakra, tylko i wyłącznie 1 i 2 bieg daje kopa później jakoś jest tak dziwnie. Dziwi mnie również to, że jak włącze silnik, to coś nim tak delikatnie szarpie a wskazówka obrotomierza delikatnie dryga, co jest tego przyczyną ? . Czy mógłby mi ktoś pomóc. Chciałbym dbać o ten samochód więc z góry dziękuje za wielką pomoc.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 21:40 ]
dodam jeszcze tylko, że bardzo dziwi mnie spalanie tego auta, nie przejmowałem się tym zimą ale teraz robi się co raz cieplej a ja mi komputer pokazuje spalanie w okolicach 14 litrow , troche duzo, z drugiej strony nie wiem ile mozna wierzyc w ten komputer wiec jesli moglibyscie sie wypowiedziec to bylbym wdzieczny.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 18:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 20:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Właśnie tak jest, do 4tyś obr/min jest ospały, potem jedzie. Nie należy szukać porównania z Hondą...to silnik Japończyk, żwawy i narowisty, ponadto Honda jest lżejsza i przede wszystkim ma oferować coś innego niż R75. Rover 75 to spokój, cisza, bezpieczeństwo(na 100% czujesz się w nim bezpieczniej niż w Hondzie) odpoczynek...pewnie dlatego jest taki wyjątkowy. Honda to dynamizm i energia...daje inną frajdę z jazdy i dzięki temu, jest wyjątkowa na inny sposób. Sam widzisz, całkiem inne auta.
Jeśli chodzi o spalanie to dużo te 14l. Co do szarpania silnika to masa powodów, mogą to być: świece, przewody, cewki zapłonowe, silnik krokowy, nieszczelność kolektora dolotowego, błędy w komputerze, zużyte poduszki silnika i inne. Poszukaj na forum, znajdziesz info na ten temat.
Właśnie tak jest, do 4tyś obr/min jest ospały, potem jedzie. Nie należy szukać porównania z Hondą...to silnik Japończyk, żwawy i narowisty, ponadto Honda jest lżejsza i przede wszystkim ma oferować coś innego niż R75. Rover 75 to spokój, cisza, bezpieczeństwo(na 100% czujesz się w nim bezpieczniej niż w Hondzie) odpoczynek...pewnie dlatego jest taki wyjątkowy. Honda to dynamizm i energia...daje inną frajdę z jazdy i dzięki temu, jest wyjątkowa na inny sposób. Sam widzisz, całkiem inne auta.
Gadasz bzdury, pozamiatałem taką hondę z rolki z palcem w d..... . Z jego objawów widzę ze ma walnięty VIS ten który działa przy 2700 obrotów (wysokie spalanie i brak dynamiki z dołu). Miałem to samo i wiem co mówię naprawiłem oba Visy, bo później ten drugi też mi zdechł i autko jak nowe. Do tego PHJOWI wgrał mi nowy soft do silnika i zaczął bardzo mało palić, w mieście z 10l rzadko wychodzę powyżej. Niestety jak chce takie hondy uczyć jeździć to spalanie dość znacznie odbiega od 10l/100
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
w obu KV6 jakie mamy w domu wyraźnie czuć, że auto rozpędza się od 2tys obr/min, przy około 3000obr/min jest pierwszy kop, powyżej 4000obr/min kolejny, masz uwalony VIS kolego.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie wiem jaki był kierowca, wiem ze honda ma tyle samo koni co Rover 75 ale przy 5600 a 75 ciągnie już od 3000 prawie całą parą i hania niestety ale baty zbiera. Startował do mnie z rolki od 50km/h a odpuścił przy 160km/h będąc za mną o jakieś 1,5 auta cały czas
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Więc utwierdzasz mnie w przekonaniu że mam panięte VIS-y...czy Ktoś z FORUM regeneruje te sliniczki? Zbieram się sam do tego ale wolał bym oddać to w ręce człowieka który już to regenerował.
Sknerko w takim razie gratulacje:) wygranego wyścigu. Pozdrawiam
Pozwolę się podpiąc troche pod temat. Byłem dzisiaj u mechanika żeby sprawdził co z moją skrzynią sie dzieje (Czasami szarpie z 2 na 3). Auto zostawiłem u niego. On pojeździł. Ale mówi że strasznie mam zmuloną 75. Ma porównanie bo jeździł też inną 75 też 2.0 w automacie. Podłączył pod kompa (nie T4)i wyskoczył mu błąd VIS. Problem w tym że mam w domu tester VISów i oba VISy są sprawne... co prawda ostatnio sprawdzałem VIS Balance i klapka nie do końca się domyka(jest przerwa jakiś 1cm) ale tak ogólnie to silniczek działa. Działa też silniczek Power. Ja nie mam porównania czy moje auto jest mulowate czy nie bo odkąd je kupiłem to już takie jest. Jeśli chodzi o spalanie to wg kompa spalanie Pb w mieście wynosi 14l/100km. Wg moich obliczeń spalanie LPG w mieście to 21l/100km
Na bak cos z visami jest nie tak, takie spalanie, to mi nigdy nie wyszło. Moja skrzynia tez szarpała na 2 i 3, ale nie chciałem tego robić i teraz jestem tydzień bez samochodu, bo całkowicie szlak ja trafił. W pewnym momencie tak mocno szarpała na 2 i 3 biegu, aż myślałem, że silnik wyjdzie z pod maski. Koszt około 4 tys. Wiec nie zwlekaj z naprawa, bo zaraz usłyszysz taka samo cenę. Nastaw się ze na pewno zapłacisz 3tys. Tylko ze w tej cenie masz ddemontaż i montaż skrzyni, prace zakładu i części wraz z olejem, gdzie sam olej to około 500zl
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To jeszcze nie cała historia, ale resztę ci opowiem jak juz samochód będzie na chodzie. Najgorsze jest to ze gdzie nie zadzwonię, to muszą mieć samochód, chcą się podpiąć pod kompa i muszą się przejechać. A ja już skrzynie mam na wierzchu. Nie wiem ale coś do dupy fachowców znalazłem
[ Dodano: Sro Cze 05, 2013 17:53 ] xROnx, przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz. Na początek możesz zmienić sterownik i olej. Większości przypadków pomaga, w moim pozwoliło zniwelować szarpania ale nie usunąć całkowicie.
Ważną kwestią jest, że nie pierwszy lepszy sterownik pomoże, czasem trzeba podłączyć ich kilka i jeździć i sprawdzać. U mnie 2 sterownik pomógł. Możesz jeszcze pod T4 wgrać nowe sterowniki od kompa silnikai skrzyni, tez jakiś efekt przynosi.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a czy uszkodzony VIS 1 może mieć wpływ na obroty podczas zmiany biegów, bo mam taką sytuację, że gdy zmieniam biegi w okolicy 3000tys/obr to mi silnik na ok 1sec. lekko podtrzymuje obroty a nawet czasami doda z ok100obr tak jakby silnik miał opóźnioną reakcję na pedał gazu. komp nie wykazał innych błędów niż "zwarcie do masy" i "zawsze otwarty" i chodzi o VIS 1
Ostatnio zmieniony przez domel101 Sro Cze 05, 2013 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum