Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] silnik 2.0 V6 zgasł nie chce zapalić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] silnik 2.0 V6 zgasł nie chce zapalić
Autor Wiadomość
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



  Wysłany: Sob Sty 05, 2013 10:33   [R75] silnik 2.0 V6 zgasł nie chce zapalić
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam

Wczoraj szwagrowi podczas wjazdu na miejsce parkingowe zgasł silnik, i nie daje się uruchomić. Zadzwonił do mnie i pyta co to może być. A ja na to - może paliwa zabrakło? :razz: Rzeczywiście, świeciła się już rezerwa, więc zatankowaliśmy do karnistra 5 litrów benzyny, wlaliśmy do baku, ale auto dalej uparcie nie chce zapalić. Pompkę niby słychać. Pomyślałem że może immo w kluczyku się zepsuł, ale drugim kluczykiem też nie zapala. Było już ciemno, więc za dużo nie zdziałaliśmy, ale jeszcze na koniec sprawdziliśmy wyłącznik bezpieczeństwa koło bezpieczników. I teraz pytanie: co jest? Są jakieś typowe miejsca które należy sprawdzić? Jeszcze dotankujemy z 10 litrów żeby nie było wątpliwości że za mało paliwa, mam zamiar przejrzeć bezpieczniki w komorze silnika, ale jak to nie pomorze to na co zwrócić uwagę? Dzięki z góry za pomoc, w sumie auto dopiero kupione w sylwestra, jeszcze nie zarejestrowane itp a już taki numer... :???:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 05, 2013 10:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 11:53   

mariusz_technik napisał/a:
ale jak to nie pomorze to na co zwrócić uwagę?
sprawdzić czy jest ciśnienie (niebieski zaworek )paliwa w przewodzie przy listwie (koletor paliwa) , zresetować sterownik silnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 12:59   

Oki, zaworek jest widoczny po otwarciu maski, czy trzeba zdjąć osłonę silnika? Co do zresetowania sterownika, wystarczy odpiąć aku na kilka minut? Nie znam się na roverach, bardziej w fordach siedzę... Jak odpowietrzyć w razie czego, kręcić rozrusznikiem i naciskać zaworek? A może plakiem w dolot? :P
 
 
etm 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 29
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 13:51   

Mi też kiedyś podobnie zgasł prz podognej ilości paliwa. Problemem może być to ze jak było mało paliwa mógł zassać wodę. Ja rozwiązałem temat dolewając do benzyny denaturatu. Potem kilkanascie razy pompowanie paliwa, kilka kręceń i słabo bo słabo ale silnik wystartował. Potem już było wszystko ok
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 14:17   

mariusz_technik napisał/a:
wystarczy odpiąć aku na kilka minut?
na dobre kilkanaście minut do pół godziny ,kluczyki w kieszeni , wszystko w aucie wyłączone , szyby domknięte i drzwi zamknięte (ale nie na kluczyk czy też pilotem). Zaworek nacisnąć czy jest ciśnienie paliwa.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 15:26   

Ok, problem rozwiązany, silnik zapalił po dolaniu jeszcze prawie 10 litrów paliwa. Widać te 5 litrów wczorajsze to było za mało dla smoka pompy. Dzięki za pomoc ;-)
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 15:28   

masz nauczkę, żeby nie jeździć zbyt długo na rezerwie :)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 19:38   

no nie ja tylko szwagier, bo to jego wynalazek haha :P

[ Dodano: Sob Sty 05, 2013 19:38 ]
No i radość była zbyt wczesna, bo znowu były kłopoty z odpaleniem. naciskając na zawór przy listwie paliwo niby tryska, choć wydaje się trochę spienione. Jak już odpalił w końcu, to pojechaliśmy na Orlen po pół litra denaturatu - i żeby nie było wszystko wlaliśmy do baku :razz: Następnie auto przegoniłem na dystansie 15 kilometrów. Auto później gasiłem i odpalałem bez problemu. Potem szwagier pojechał gdzieś, a jak wrócił i zgasił auto to już nie może go zapalić :roll: Nie wiem, chyba w poniedziałek pojedziemy gdzieś się podpiąć, może pokaże się jakiś błąd? Może trzeba by manometrem sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej...Albo to elektronika, widać że silnik był myty czymś agresywnym, może gdzieś się ciecz dostała do jakiegoś czujnika czy co?
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 20:18   

mariusz_technik, zapytaj się poprzedniego właściciela bo sprzedając pewnie wiedział dobrze że jest z tym problem
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 20:59   

Nie ma szans, auto jest z komisu - sprowadzone z niemiec, zresztą bez problemu 4 dni jeździłem, dopiero od wczoraj się coś sypnęło
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 11:03   

mariusz_technik, po kupnie auta, jak wiesz, trzeba parę rzeczy zrobić żeby jeździć bez niespodzianek , tym bardziej jak nic o aucie nie wiadomo.W przypadku R75 , to nie parę rzeczy ale dużo, na poczatek świece ,filtry,olej,płyn chłodniczy ,rozrząd, VIS-y, tzw. odma, czyszczenie dolotu z czujnikami , podpiąć do testera.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 06, 2013 11:14   

może kończy się czujnik położenia wałka rozrządu. Ja miałem tak tydzień po kupnie samochodu, tylko że mi na ciepłym nie odpalał. ja bym mimo to wtyczkę czujnika potraktował kontaktem :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 06, 2013 11:38   

sprawdź czy od przednich cewek nie wypięły się przewody dochodzące
i wychodzące z cewek. Ja tak miałem, jedna wtyczka dochodząca do
cewki się wypinała i ciężko zapalał. Jak się zagrzał to było dobrze, jak
ostygł znowu kręcił i kręcił. Po dopięciu cewki już ponad 2 jest ok.
_________________
Mistrz Mistrz Mistrz
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 22:47   

Straszna rzecz się stała. I mój 75 przestał żyć. Podobnie jak w temacie.
Zrobiłem 100km. Zgasiłem, po trzech dniach wsiadam i już nie odpalił. Kręci rozrusznik bez żadnego problemu. Komputer nie pokazuje błędów ani ELM327.

Jak paliłem tego trzeciego dnia to za którąś próbą odpalenia załapał tak na 2 sekundy.
Dzisiaj, 4 dnia, pierwsze kręcenie, drugi nic, trzecie załapał i chodził przez jakieś 7 sekund ale tak jakby na kilku cylindrach bo obroty skakały od 0 do 1000 no i silnik kulał. Minęły dwie godziny, zachodzę, odpalił po prostu pięknie, ładnie obroty, lecz znowu 7 sekund pochodził jakby nic i nagle obroty 0 - 1000 kuleje i zgasł i już nie odpalił.

Jutro sprawdzę ten zaworek niebieski zobaczę czy psiknie paliwo. Pompka w baku niby chodzi przy przekręceniu kluczyka ale nie wiem czy przypadkiem nie za cicho, bo nie pamiętam jak było kiedyś.
Zauważyłem, że gumowe kolanko między filtrem paliwa a przepustnicą jest całe w kropelkach wody, ale biorę to jako po prostu zbieg okoliczności bo coś się pewnie skropliło. Dziś nie mogłem zamknąć raz samochodu z guzika na kluczyka tylko poprzez przekręcenia, ale raz tylko się zdarzyło więc też raczej zbieg okoliczności.
Może komputer w podszybiu zalany ale czytałem że przy tym mrugają kontrolki i elektryka szwankuje, u mnie nic z tych rzeczy. A odpływy przedmuchiwałem od dołu tydzień temu. Bo wymieniałem płyn chłodniczy.
Dodam, że samochód stoi pochyło, pół na krawężniku, pół na ulicy, z przechyłem na stronę lewą. Paliwa mam 1/4 zbiornika.

Liczę na jakąkolwiek pomoc bo stoję w Lublinie pod blokiem i nie wiele mogę zdziałać i i tak pewnie zostanie holowanie na warsztat ale nie chciałbym.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 23:06   

Alex_Tom napisał/a:
Liczę na jakąkolwiek pomoc
najłatwiej dolać paliwa , zbiornik jest 2 komorowy a pompa może kończyć żywot.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Pon Sty 07, 2013 12:39   

Ja zaczynam podejrzewać czujnik wałka rozrządu, bo jak tak pomyślę to też w sumie na ciepłym czasami nie zapalał ostatnio, a na drugi dzień z rana normalnie zimny odpala. Brat zamówił kabel jak przyjdzie to się podepnie auto pod laptopa i zobaczymy co wyjdzie. Są oryginalne czujniki wałka rozrządu, żeby kupić i wpiąć? Czy trzeba coś dopasowywać z bmw czy innego landrowera i jakieś kable sztukować - coś tam już czytałem w tym temacie :roll:
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 07, 2013 13:03   

wszyscy mówią, żeby nie kupować zamiennika ani używki, jedynie oryginalny od Land rovera
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Pon Sty 07, 2013 14:01   

A ja poprosiłbym o lokalizacje tego zaworka niebieskiego od paliwa o którym mówił SeniorA, jakby ktoś miał zdjęcie silnika i zaznaczone..
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 07, 2013 15:04   

Alex_Tom napisał/a:
zaworka niebieskiego
to jest niebieski kapturek na zaworku.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Pon Sty 07, 2013 16:11   

Alex_Tom, jak otworzysz maskę, to po prawej stronie silnika patrz (między silnikiem a obudową filtra) , to jest takie zakończenie rurki metalowej z plastikowym kapturkiem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [R75] Instrukcja obsługi po polsku - jak ktoś chce zapraszam
Kris Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Wrz 14, 2007 09:09
Kris
Brak nowych postów [R75] Nie chce zapalić
jestem tymczasowo w Gdansku...
plombos Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Lip 08, 2009 22:37
witgut
Brak nowych postów [R75] Nie chce zapalić na gorącym silniku
deko77 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Paź 10, 2009 18:12
ordowik1_o2.pl
Brak nowych postów [R75] Wymiana uszczelki pod glowica nie chce zapalic
kaneda Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Sty 20, 2017 16:34
flapjck1
Brak nowych postów [R75] Zgasł i nie chce odpalić
Barciu Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Kwi 02, 2010 22:05
Barciu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink