Wysłany: Sro Sty 15, 2014 19:43 [R75]Check Engine i pedał gazu nie reaguje
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam! Problem jest następujący rano wsiadłem do samochodu i zapalił się check engine ruszyłem i zauważyłem ze nie mogę dodać gazu, pedał nie reagował więc musiałem jechać na pół sprzęgle i nagle raz zaczął wchodzić na obroty i znowu check. Posprawdzałem przewody itp. Następnie postanowiłem jechać podpiąć się pod komputer i tak zrobiłem ale gdy dojechałem do warsztatu znowu normalnie auto chodziło. Mechanik podłączył samochód do kompa i generalnie było pare błędów które wykasował np Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy i Czujnik ciśnienia paliwa przed rampa paliwowa a także sygnał z magistrali CAN no i Wentylator. Po wykasowaniu błędu ruszyłem od mechanika i ku mojemu zdziwieniu wszystko jak przed usterką można jechać i tak przejeździłem juz 25 km i nic się nie dzieje. Moje pytanie czy ktoś miał coś podobnego a jak nie to czy ktoś wie co to za błędy i czy może sie sytuacja powtórzyć. Jestem troszkę zdenerwowany bo mam jechać w sobote do Zakopanego i nie wiem czy ruszać się moim roverkiem. Proszę o pomoc i z góry dziękuję
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 15, 2014 19:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sty 15, 2014 20:36
odłącz czujnik na listwie paliwowej i sprawdź czy bedzie sie tak zachowywał,miałem kiedyś uszkodzony czujnik ciśnienia na listwie i auto przechodziło w tryb awaryjny,ponoć czasem kostka nie łączy na tym czujniku
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997, mówi o czujniku na listwie CR. To jest czujnik na rurze, od której idzie paliwo do wtryskiwaczy.
http://www.google.de/imgr...ed=0CJMBEK0DMBE
Nasz motor ma system 1-ej generacji Bosch
Na pompie wysokiego ciśnienia jest regulator ciśnienia w listwie CR
Na filtrze paliwa masz również czujnika paliwa ale jest on po stronie niskiego ciśnienia.
Może potencjometr na pedale gazu świruje. Kolega w Skodzie miał podobne objawy i winien był potencjometr
Witam dziś rano po odpaleniu auta zapalił nie się check engine i po około 2 sekundach zgasł. Nie zauważyłem nic niepokojącego, auto jedzie normalnie, ma moc, nie kopci itd. Dodam że około tydzień temu zrobiła mi się mała dziurka na złączu elastycznym tlumika. Czy to może być z tym związane? Po dojechaniu do pracy zgasilem auto, 2 godziny później odpaliłem i wszystko jest dobrze check engine już się nie wyświetliło. .
Trudno wróżyć z samej lampki, najlepiej byłoby się podłączyć pod coś i sprawdzić jakie błędy pokaże. W check engine od dziurki na łączeniu tłumika wątpię.
Z drugiej strony jeśli wszystko działa jak powinno i problem nie wraca to nie ma co panikować. Może był zimny, bardzo wilgotny dzień i jakiś czujnik wolniej zareagował, kto wie.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum