Wysłany: Nie Cze 02, 2013 21:53 [MGF] Miekkie sprzęgło - jak odpowietrzyć?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Kolejny problem. Pedał sprzęgła opadał i jest miękki do połowy. Od połowy, do dechy twardy i działa ok. Czy w MGF jest sprzęgło hydrauliczne? gdzie mogę znaleźć jakieś odpowietrzniki? dodam, że wsteczny potrafi zgrzytać, a wnioskuję , że tarcza jest ok, bo nie ślizga się, nawet przy wyższych obrotach. Liczę na cenne podpowiedzi! Pozdrawiam:)
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 21:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Otwierasz bagażnik z przodu i sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku (taki mały, jakby prosto nad pedałem sprzęgła). W razie potrzeby dolewasz do pełna ( płyn hamulcowy DOT-4).
Musisz odkręcić pokrywę silnika, żeby mieć dostęp do wysprzęglika - na nim jest odpowietrznik - taka mosiężna jakby nakrętka z rurką.
Na tą rurkę zakładasz wężyk a drugi koniec wkładasz do słoiczka albo buteleczki z płynem (najlepiej przezroczystej żeby widzieć czy lecą pęcherzyki powietrza).
Wciskasz sprzęgło do oporu, delikatnie odkręcasz śrubkę odpowietrznika aż zacznie wypływać płyn przez wężyk. Nalepiej jak masz jakiegoś pomocnika bo samemu to troszkę trudno ogarnąć wszystko na raz. Patrzysz czy leci z bąbelkami. Dokręcasz śrubkę. Podnosisz pedał sprzęgła.
I tak wkoło - naciskasz pedał, odkręcasz śrubkę, patrzysz co leci, dokręcasz śrubkę, podnosisz pedał.
Cały czas kontrolujesz też poziom płynu w zbiorniczku.
Jeśli z wężyka leci sam płyn to znaczy,że okład raczej jest OK.
U mnie problem z ciężko wchodzącymi biegami znacząco zmalał po wymianie oleju w skrzyni biegów, dalej jednak wchodzą troszkę ciężkawo - tak na sportowo trochę - nie tak mięciutko jak w dobrej osobówce.
Biegi powinny wchodzić lekko i precyzyjnie. Nie powinno być zgrzytów. Czasem takie objawy świadczą o problemach ze skrzynią. U mnie wrzucanie biegów przebiega bezproblemowo - ani zgrzytów, ani używanie nadmiernej siły. Porównując z np. VW Polo jest tak samo.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Białystok/Warszawa
Wysłany: Czw Maj 01, 2014 15:39
Witam,
możecie podpowiedzieć gdzie dokładnie znaleźć ten odpowietrznik. Zdjąłem pokrywę silnika i nie znalazłem odpowietrznika. Rozumiem że nie powinienem odkręcać tej "prawdziwej" pokrywy silnika.
Edit: Dodałem zdjęcia co by zaznaczyć dokładniej miejsce poszukiwań.
Na drugim zdjęciu pod filtrem powietrza widać wysprzęglik, a na nim odpowietrznik z takim czerwonym plastikowym kapturkiem. zdejmujesz kapturek, zakładasz wężyk i odpowietrzasz.
Mama wyciek na wysprzęgliku, sprzęgło prawie nie działa. Kupić reparaturkę, czy kupić nowy (208 PLN). Może pasuje od innego modelu?
Dzięki za wszelką pomoc.
reperaturka może Cię wyjść taniej, a może za parę dni będziesz i tak kupował. a tak masz spokój na lata...
[ Dodano: Czw Wrz 25, 2014 01:02 ]
ale sprzawdź najpierw, czy to nie sika przewód, albo spod odpowietrznika, bo może wystarczy zagrzebać kluczem, a oszczędzisz sobie i pieniędzy i nerwów.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum