Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 05:01 [R75] wysokie wolne obroty po przekładce silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Witam!
Walczymy z kolegą z jego 75 (2,5l z gazem i automatem). W aucie padł silnik - został zamontowany silnik z MG ZS180 od Kozika. Osprzęt silnika czyli: kolektory wydechowe, kolektory ssące (dolne aluminiowe i górny plastikowy), sondy lambda, przepustnica itp - słowem wszystko - zostały z jego silnika. Po odpaleniu auto wskoczyło na ok 1500obr/min i nie bardzo chciało spaść niżej, po lekkim dodaniu gazu obroty rosły (np: do 2500 czy 3000obr/min) i nie chciały opaść. Przy przekroczeniu 4000obr/min aż do końca obrotomierza po odjęciu gazu obroty spadały do 1500.
W czasie jazdy wszystko jest ok - auto ma moc, dobrze przyśpiesza. Jednak wystarczy dojechać do świateł i już jest nie fajnie - z racji automatycznej skrzyni biegów trzeba ciągle mocno trzymać hamulec bo auto rwie do przodu
Co sprawdziliśmy i wymieniliśmy (na rzeczy z mojej 75):
-silnik krokowy,
-map sensor,
-obie sondy lambda (nie znaleźliśmy 3 sondy, miejsce po niej jest zaślepione kabli brak),
-rurki odmy,
-kolektor ssący,
-czujnik położenia wału,
-TPS,
-uszczelki kolektora ssącego przy głowicy,
-czujnik temperatury płynu wg testu na zegarach pokazuje właściwą temperaturę
Po tych testach obroty przestały się wieszać, jednak ciągle utrzymują się na poziomie ~1500obr/min.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 05:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Psikałem plakiem i nic... dopiero wd40 z długą rurką wyjaśnił sprawę 3 z 4 wtrysków PB, do których jest dostęp mają przedmuch. Do tego uszczelki kolektorów - te przy głowicy. Psikając na łączenie od góry - od razu motor zaczyna inaczej pracować. Domyślam się, że powodem jest kijowa uszczelka. Oryginalne mają taki silikonowy pasek po obu stronach w okół wszystkich kanałów ssących. Te nowe co kupiliśmy są bez tego Nowe uszczelki zamówione + oringi na wtryski i mam nadzieję temat zostanie załatwiony
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Problem rozwiązany:
-uszczelki kolektorów przy głowicy wymienione na takie z silikonowymi "ścieżkami" wokół kanałów ssących,
-wymienione 5 z 6 wtrysków BENZYNOWYCH!! rozpadały się w rękach... pękały, końcówki wtrysków zostały w kolekotrze ssącym nie wiem czemu tak, ale ich stan był dramatyczny, na pewno miały wpływ na pracę silnika i lewe powietrze. Oringi na nich wyglądały na rozpuszczone/stopnione.
Fura lata
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum