Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Zamula na niskich obrotach i na zimnym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Zamula na niskich obrotach i na zimnym
Autor Wiadomość
Tuner 



Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 16



  Wysłany: Pon Wrz 22, 2014 23:55   [MG ZR 160] Zamula na niskich obrotach i na zimnym
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam. Otóż mam taki problem, który bardzo mnie denerwuję. Z góry mówię że jestem mechanikiem, i nie oczekuję idiotycznych odpowiedzi, tylko odpowiedzi poważnych, ludzi którzy siedzą w ROVERZE / MG bardziej niż ja. Ja się dopiero uczę brytyjskiej myśli technologicznej :)

Otóż tak. Jadąc zimnym samochodem, czasem potrafi zaszarpac... Ale ok, da się wytrzymać. Ale mając ciepły silnik dzieje się tak - jadąc na wysokim biegu na niskich obrotach (do 2tyś), po chwili potrafi zaszaprac i potrafi zamulić. Wcisnę sprzęgło, trochę przegazuję i wszystko wraca do normy i znów jedzie fajnie przez jakiś czas, ale problem porwaca... Jeśli zredukuję bieg, ciągnie w całym zakresie obrotów bez żadnych problemów, moc ma. "CHECK" nie świeci. Auto kupiłem z wyciętym katalizatorem. Jest wstawiona rura odpowiadająca średnicy całego układu, lecz za katalizatorem jest sonda lambda. Kata nie ma, jak już pisałem jest rura. Czy ta oto sonda może podawać błędny odczyt? Jadąc dynamicznie nie ma żadnego problemu. Ale gdy chcę jechać max cicho i max eco pojawia się wyżej wymieniony problem. Co robić? Auto świeżo kupiłem, więc dopiero go poznaję... Jest jeszcze stożkowy filtr powietrza założony. Kable zapłonowe są nowe.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 22, 2014 23:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 23, 2014 21:02   

Tuner napisał/a:
Ale gdy chcę jechać max cicho i max eco pojawia się wyżej wymieniony problem

Max eco? To nie diesel - męczysz silnik na niskich obrotach. Biegi zmieniaj najwcześniej przy 2500rpm. Chcesz ciszy to załóż odpowiedni tłumik.

Odczyt z sondy za katalizatorem (którego nie ma) powinien być oszukany przez odpowiedni rezystor czy tam jakiś chip. Nie do końca wiem co powoduje błędne wskazanie z kata ale na pewno nie przerywanie przy niskich obrotach po dodaniu gazu, bo u mnie jest tak samo :P

Lekkie wzniesienie, 5-ty bieg, obroty do 1800, chcesz rozpędzać a tu jakby chwilowy brak paliwa albo iskry. Od dawna już tak nie jeżdżę i silnik równiej chodzi.
Do dziś nie wiem co jest tego przyczyną - wszystko wydaje się być sprawne.

Szarpać nie powinien na zimnym:
-sprawdź czujnik temperatury
-krokowy
-czujnik położenia przepustnicy
Gdzie co i jak znajdziesz w RAVE
 
 
Tuner 



Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 16



Wysłany: Czw Wrz 25, 2014 13:35   

Podpinałem sobie kompa, wyszła sonda na katem, wypadanie zapłonu (zmieniałem kable skasowałem i już nie wybija), oraz brak zasilania w POWERSTAGE. Co to?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 25, 2014 22:06   

Nawet nie umiem tego przetłumaczyć :/ Objawy zniknęły?

Podpowiesz jakiego programu użyłeś i jakiego kabla?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Tuner 



Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 16



Wysłany: Pią Wrz 26, 2014 22:38   

Niestety nie. Mam znajomego elektronika, i mówił że postara się oszukać sondę. Będziemy się bawić :) W pracy mam Gutmanna, wiec nim się bawię... Trochę to uciążliwe jest :P
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 30, 2014 19:11   

Pisałeś że check nie świeci, a problem z sondą też był - może coś z lampką ktoś wykombinował żeby nie świeciła. może działa w jakimś trybie awaryjnym z pominięciem pewnych czujników, stąd te problemy.
warto sprawdzić jeszcze przeczyścić styki kabli masy z karoserią.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Tuner 



Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 16



Wysłany: Czw Paź 02, 2014 19:02   

Kontrolka jest sprawna :) Jeżdżąc eko, spalanie mam średnio 8,5l, wiec sonda odpada... Oczywiście jeśli wykorzystuję potencjał 160KM, to idzie spalić 12-13 :)
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 19:55   

Witam. Sposób na brak katalizatora, ale nie drugiej sondy : http://forum.jdmstyle.pl/...Corolla-E12-TS)

W moim drugim samochodzie (Mazda626) , objawy były identyczne. Winne były zużyte świece. Po wymianie wszystkie objawy ustąpiły , a i spalanie spadło.
 
 
pawelzr160 



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 20

MG ZR

Wysłany: Sro Paź 08, 2014 22:57   

zobacz na cewki czy przebicia nie ma
 
 
Tuner 



Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 16



Wysłany: Czw Paź 09, 2014 20:38   

Świece nówki DENSO, stare też były całkiem ok, "dyskoteki" pod maską w nocy nie ma... Już mnie to ostro denerwuje! :evil:
 
 
pawelzr160 



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 20

MG ZR

Wysłany: Pią Paź 10, 2014 10:39   

U mnie ten sam problem, tyle, ze mam jeszcze LPG, co pogarsza sytuacje ....
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Paź 13, 2014 13:51   

Brak kata zmienia wskazania 2 sondy, która ma właśnie badać jego stan. Nikt do końca nie wie czy ona ma wpływ na mieszankę, ale prawdopodobnie tak (zubaża ją trochę), czego efektem jest wyższa temperatura spalania i wywalenie uszczelki pod głowicą. Załóż jakiś ogłupiacz (MIL Elimnator)

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 13:51 ]
Co do szarpania na zimnym - u mnie jest tak że zanim się pierwsza sonda zdąży nagrzać, komputer już przełącza się na prace na niej (20sekund za wcześnie) i wtedy lekko poszarpuje (wiem że to wina sondy, bo praca silnika pogarsza się po przełączeniu na sondę, a wyrównuje się po rozpoczęciu jej pracy. Ale na ciepłym zero problemów, może być wina krokowca.
 
 
Pers123 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 17

MG ZR

Wysłany: Sro Paź 15, 2014 02:39   

Swoja droga co do stozka, to lepiej wlozyc fabryczny dolot lub stozek 'zawinac' carbonowa puchą i odprowadzic do zimnego powietrza. Zle zamontoway potrafi spieprzyc.
Jednakze nie ma on wplywu zbytnio na twoj problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 25] Muł na niskich obrotach
wolian Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Cze 08, 2011 16:07
plemaster
Brak nowych postów [R25] Szarpanie na niskich obrotach
Miku Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lut 10, 2023 16:18
Markzo
Brak nowych postów [R200vi 1.8+lpg] Szarpie na niskich obrotach.
Po wymianie uszczelki i rozrządu.
Korczus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Paź 28, 2009 17:06
Korczus
Brak nowych postów [MG ZR 2.0] muł na niskich obrotach przy zmianie z 1 na 2
rafal64j Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Sie 14, 2011 20:43
JacK
Brak nowych postów [R214i 1.4 8v 97r] Dziura na niskich obrotach
i szarpie
ssmoku1981 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Mar 26, 2010 12:18
gorgoroth80



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink