Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 07:58 [R200] czy felgi w takim rozmiarze beda pasowały do mojego ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
cześć mam pytanie... czy takie felgi będą pasowały do mojego auta???
5,5Jx14 4x100x56,5 ET 49 czytałem specyfikacje na roverkach ale wymiary sa inne.. wiec nie wiem czy to osadzenie i et nie będzie stanowiło problemu?!
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 07:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najważniejszy jest rozstaw śrub. Resztą można manewrować w dość sporym zakresie.
Dla dwusetki najlepsze parametry felg mieszczą się w zakresie:
5-7 J
30-50 ET
14-16" (17-tki wejdą, ale tylko z niskoprofilową oponą, grubsza opona może obcierać o nadkola)
Wobec powyższego na 100% wszystko Ci wejdzie
Na zimę miałem felgi o dokładnie tych samych parametrach, które opisujesz, tyle że 15-tki (BBSy od Volkswagena) Nie miałem im nic do zarzucenia.
no ok ale czy większy czy mniejszy otwór centrujący nie będzie stanowił problemu? bo w 200 jest otw. 56,1 tak.. wiec na chłopski rozum jesli kupie felgi z otworem 56 to już nie wcisnę? bo widzę ze tam niema zakresu ruchu.. jednym słowem ciasno wchodzi no właśnie.. może tak będzie łatwiej.. od jakich aut będą felgi pasowały? bo golfy maja też 4x100 ale et i otwór mniejsze.
[ Dodano: Sro Wrz 17, 2014 09:42 ]
no to teraz sprawa jasna podziękował tylko nadal budzi moje obawy otwór centrujący wiec może byś mógł dopisać do zakresów wyżej cos na temat otw. cent?
Z otworem centrującym nigdy nie miałem problemu, choć manewrowałem felgami na prawo i lewo
Co prawda nigdy felg nie kupowałem, więc w zasadzie nie zwracałem uwagi na parametry - gdyby mi coś nie podeszło, to po prostu zostawiłbym tak jak miałem, bo tylko zmieniałem felgi między autami.
Moje podmianki były między Roverem, Fiatem, Oplem i Seatem.
Z tego co widzę to auta, od których miałem felgi mają następujące otwory centrujące:
Rover: 56,1
Fiat: 58,1
Seat: 57,1
Opel: 56,6
Nie znam się na modyfikacjach związanych z felgami, ale domyślam się, że przy większych różnicach może być konieczność zastosowania pierścieni. Tak czy siak w tym zakresie co opisałem powyżej wszystko mi ładnie podchodzi
W zasadzie już od najmniejszych różnic można zastosować pierścienie - będzie łatwiej ustawić osiowość felgi, bo tak naprawdę nie przenoszą one żadnych obciążeń.
Ja nigdy, mimo rozbieżnych otworów i braku pierścieni nie miałem problemów z biciem kół.
R200 ma 56,1 otwór centrujący a Ty mówisz o felgach, które mają 56,5 więc otwór ma większą średnice o 2mm (w każdą stronę od środka piasty czyli sumarycznie 4mm). Pierścień centrujący załatwi sprawę. Ja wsadzałem do siebie felgę 17`tke 8j z oponą 205`tką i miałem odległość 2mm od zawieszenia więc na szerokość spokojnie swoją wsadzisz .
Pierścień centrujący tak jak napisał Lysack pomoże złapać oś felgi z piastą One kosztują grosze a rozwiązuje to problem
capsoft -> 0,4mm, czyli 0,2 na stronę Czyli mniej więcej tyle, że nawet nie powinno być odczuwalne bicie, bo drobny nalot z rdzy już mógłby spełnić funkcję pierścienia centrującego Podobno robią takie pierścienie na obrabiarkach precyzyjnych, ale jak dla mnie to trochę mija się z celem - przy takich elementach jak felga czy piasta, ten parametr jest na pograniczu tolerancji tych elementów
racja, racja 0,2mm i też racja, znikoma różnica żeby dla szarego użytkownika polskich dróg (nie ujmując nikomu), który nie ma w planach jeździć 190km przez Warszawke ścigając się z białym M3, montować pierścienie Jeśli to by była różnica 10krotnie większa (czyli 2mm) to można by było się pokusić o pierścienie ale tak...szkoda zachodu moim zdaniem
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 10:29
Opisane w poście autora felgi są od Opla. Felgi do Rovera 200 pasują w 100% od Hondy Civic 4x100 5-6J i ET 45. Mniejsze ET - felgi wystają bardziej poza obrys auta. Podane wyżej wymiary dopuszczalne moim zdaniem są przesadzone. Miałem felgi 15 6,5J ET 38 i były na równi z przednimi nadkolami. Z ET 37 i 7J wystają poza obrys samochodu. Od VW 15 6J ET45 są idealne. Felgi od Opla z większym ET należałoby przymierzyć , bo mogą zawadzać o zaciski.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 102 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 12:21
Ja mam 7j et 35 na oponie 195 i nic nie wystaje, felgi są równiutko z nadkolami. Jedyne co to opona obciera o rant tylnego błotnika przy większym obciążeniu
no dokładnie opisałem felgi od opla astry f, bo takie też koła znalazłem na allegro.. to czyli będą pasowały czy nie? bo nie mam możliwości przymierzyć ich
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum