Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Proszę o pomoc w ustaleniu jaki olej wlać do mojego automata.
Wszyscy piszą texaco n402 jedni piszą ze to minerał inni że syntetyk proszę o konkrety.
Wiadomo ,że 9 lat temu była inna technologia jak teraz i napewno można wlać syntetyk.
Jeśli jadę do mechaników nawet specjalistów każdy mówi wymienimy,ale gdy oświadczam,że chcę papier na to że wlali właściwy olej nikt się już nie podejmuje.
Pewnie dlatego że nie są pewni. Leją i niby jest dobrze ,ale nikt nie wie na pewno.
Proszę o pomoc bo szukałem wszędzie i info nie ma.A texaco n 402 to już nie do kupienia np w Niemczech czy w Holandii. Ponieważ często tam jestem i wiem.
Proszę o pomoc w tym temacie bo 6 miesięcy nie mogę się z tym uporać.Jak ktoś już niby wie że to ten olej to mówie proszę pokazać mi listę że to jest do rovera 75 i nie ma dalszej gadki.W info serwisowych pisze że to specjalny produkt podobnie jak np w opel signum, ale opla serwisy jeszcze są a rovera niestety.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 11:26, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lis 02, 2009 23:20
po za tym co napisałem w temacie przytoczonym przez stafa, możesz skorzystać z serwisu Forda, bo mają ten olej do automatów ( Jatco ) w Mondeo i Galaxy.
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 22:45 ]
nervoos napisał/a:
.Jak ktoś już niby wie że to ten olej to mówie proszę pokazać mi listę że to jest do rovera 75 i nie ma dalszej gadki
bo to ma być olej do skrzyni automatycznej Jatco JF 506 E albo 5F31J, 09A, lub JA5A-EL czy JF 403E a nie do Rovera 75. Są to symbole tej samej skrzyni tylko do różnych marek aut. O tym ,żę jest to olej do Jatco 506 E w R 75, pisze na opakowaniu tego oleju :
http://www.tomateam.pl/sk...ial=chemia&c=48
Oczywiście serwisy Land Rovera mają ten olej do Jatco w Freelanderze.
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 22:54 ]
nervoos napisał/a:
Wiadomo ,że 9 lat temu była inna technologia jak teraz i napewno można wlać syntetyk.
ale budowa skrzyni i materiały te same.
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 23:20 ]
nervoos napisał/a:
Pewnie dlatego że nie są pewni. Leją i niby jest dobrze ,ale nikt nie wie na pewno.
widać ,że się nie znają na automatach jak boją się odpowiedzialności.
Po przeanalizowaniu tych materiałów dalej nie jestem pewny.Olej jf 403e jest do skrzyni jf 403 czyli do rover seri 800 a nie do 5 stopniowej 506 jaka jest w 75-ce.
Nie jestem pewny też orginalności tego oleju.
Dzięki za pomoc ale proszę jeszcze o materiały.
Znajomy doszedł do dokumentacji serwisowej i w/g niej to może być texaco n402 i AP4438-LIQUI-MOLY.(nie mogę kupić nigdzie tych olejów)
A kolega co sprzedaje orginalny olej rovera to niby z kąd ma bo nikt już nie produkuje dla rovera ponieważ już nie ma tej firmy.
[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 20:49 ]
Dziwne jest dla mnie również to ,że nie ma wyszczególnione że do 2,0 v 6 też może być tylko1,8 i 2,5l jak srzynie w 2,5 i 2,o to te same skrzynie?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 03, 2009 23:01
nervoos napisał/a:
Po przeanalizowaniu tych materiałów dalej nie jestem pewny.Olej jf 403e jest do skrzyni jf 403 czyli do rover seri 800 a nie do 5 stopniowej 506 jaka jest w 75-ce.
a co napisane jest o przeznaczeniu na stronie sklepu przy tym oleju ?. Przecież to są te same skrzynie Jatco i na naklejce z tyłu opakowania wyrażnie pisze , że to też do JF 506E. Możesz zadzwonić do sklepu do Tomiego ( 0603 121 772)
nervoos napisał/a:
ziwne jest dla mnie również to ,że nie ma wyszczególnione że do 2,0 v 6 też może być tylko1,8 i 2,5l jak srzynie w 2,5 i 2,o to te same skrzynie?
oczywiście ,że te same.
nervoos napisał/a:
A kolega co sprzedaje orginalny olej rovera to niby z kąd ma bo nikt już nie produkuje dla rovera ponieważ już nie ma tej firmy.
a skąd są nowe oryginalne części do R 75 skoro nie ma tej firmy ?.Skrzynie są produkowane do innych marek aut. Olej ma z Anglii. Skrzynie automatyczne Jatco ,takie jak w R 75 są też w takich autach : Land Rover Freelander , Mazda 6MPV, Ford Mondeo i Galaxy 1.9 TDI, VW Jetta, Jaguar x-type, VW Golf i Sharon, Seat Alhambra.W grupie Volkswagena,skrzynia JATCO JF 506 ,fabrycznie zalewane są olejem o nr. kat. G052990A2.Olej ten można kupić w serwisach VW. Jeśli chcesz być pewny tych informacji, to zadzwoń do f-my Autotransmisja w Warszawie ( 0501 222 404 , i (22)720-27-91 ),która od 20 lat serwisuje skrzynie automatyczne, www.autotransmisja.pl
Ja jeżdżę na oleju MG od Tomiego, od dawna. Jeszcze to :
http://ford.sklep.pl/pl,p...omatycznej.html
Dzięki za podpowiedzi ale są to opinie prywatne.Andrzej nie wiem jaka jest twoja wiedza z mechaniki ale jak można powiedzieć ,że są te same skrzynie w fordzie czy vw firma jest ta sama (jatco)ale skrzynie mają inne własności.Wiem że można wlać inny olej to będzie pracować ale jak długo?Pozdrawiam.Zadzwonie na pewno do Tomiego, bo nie mogę uwierzyć, że można posiadać jeszcze olej firmy rover. Coś mi tu pachnie polskim kombinatorstwem.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lis 05, 2009 18:14
nervoos napisał/a:
Dzięki za podpowiedzi ale są to opinie prywatne.Andrzej nie wiem jaka jest twoja wiedza z mechaniki ale jak można powiedzieć ,że są te same skrzynie w fordzie czy vw firma jest ta sama (jatco)ale skrzynie mają inne własnośc
nervoosNie pisałem,że te same skrzynie są w Fordzie czy VW. Nie są to moje prywatne opinie , ale informacje z prasy motoryzacyjnej np. w dziale " porady techniczne-odpowiedzi ekspertów " Auto-Świat" nr 39/2007 , 28/2007, a konkretnie eksperta Jerzego Łokaja z f-my Auto-transmisja do którego Cię kierowałem.Moja wiedza z mechaniki, wynika z mojego wyższego technicznego wykształcenia i ponad 40-letniej praktyki w motoryzacji. Że są to takie skrzynie jak w R75, można powiedzieć na tej samej zasadzie , co np. ,o niektórych silnikach w Peugeotach,Nisanach,Citroenach, Renaultach. Użyte określenie ''takie jak " jest po prostu skrótem myślowym. Wymienione skrzynie aut. Jatco, oczywiści różnią się przełożeniami ,dostosowaniem do odpowiedniego silnika, czy auta innej marki, tak samo jak w R 75 ( inne przełożenia ma do 1.8,inne do 2.0 jeszcze inne do 2.5 czy diesli ) ale olej stosuje się o takich samych wymaganiach, czyli do skrzyń automatycznych JATCO.
DEXRON®-VI ATF OLEJ DO AUTOMATYCZNYCH SKRZYŃ BIEGÓW
POJ. 4 LTR
Wprowadzenie
Olej do automatycznych przekładni DEXRON®-VI Petro-Canada został specjalnie sformułowany, by spełniać wymagania nowych przekładni 6-biegowych, które GM zastosował w nowych modelach swoich aut.
Cechy
• 2 x dłuższa żywotność niż płynów DEXRON-III ATF
• Ulepszone własności produktu zarówno dla nowych i starszych przekładni
• Znakomite utlenianie i ochrona anty-ścieralna
• Mniejszy rozkład cieczy
• Bardziej ekonomiczne zużycie paliwa niż płyny DEXRON-III (H)
Korzyści
• Pozwala na przebieg 400,000 km (250,000mil) przy normalnych warunkach użytkowania
• Obniża ścieranie przekładni podczas zimnych warunków pogodowych
• Większa odporność oleju na ścinanie
• Większe przenoszenie momentu obrotowego niż oleje DEXRON-III (H)
• Dłuższa trwałość komponentów oraz samych przekładni PC DEXRON®-VI ATF
• Został przetestowany i zatwierdzony przez Generel Motors DEXRON-VI, GMN10060
• Przystosowany do pojazdów mających wymagania DEXRON-III “H” i IIE
• Przystosowany do pojazdów mających wymagania DEXRON® ATF
• Dostępny w opakowaniach 1L i 4L, 20L, 205L
Moje pytanie jest takie: Czy olej dextron VI może być stosowany do automatycznych skrzyni biegów w roverach 75?
[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 21:15 ]
Już się dowiedziałem ,że dextron VI może byś stosowany do skrzyń jatco i jest lepszy niż orginał i tańszy.
...Podłączę się gwoli uściślenia tegoż wątku: Jak najbardziej można wlewać dextrona 6 do automatycznych srzyń w Roverze,lecz należy pamiętać,żeby opróżnić najpierw srzynię do zera!!!
Zadnego dolewania i mieszania z olejem pozostałym( ok.4 l),przy zmianie.
Czyli-zalewamy opróżnioną skrzynię nowym olejem (ok.8l).
Pozdrawiam.
Widzę, że konkurencja jest zatarta.
Wcale nie prawda olej dextron VI jest mieszalny z wszystkimi typami olejów syntetycznych o gorszych parametrach oraz olejami które spełniają starsze normy.
Olej dextronVI ma lepsze właściwości niż orginał to po co mamy wlewać gorszy olej?
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Sty 31, 2010 13:36
nie wiem o co ci chodzi , ale te skrzynie nie lubią innych olejów to po pierwsze , po drugie olej musi mieć odopowiednie parametry ponieważ w środku masz elektrykę i nie może przewodzić prąd.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Widzę, że konkurencja jest zatarta.
Wcale nie prawda olej dextron VI jest mieszalny z wszystkimi typami olejów syntetycznych o gorszych parametrach oraz olejami które spełniają starsze normy.
Olej dextronVI ma lepsze właściwości niż orginał to po co mamy wlewać gorszy olej?
...sprawdzałeś to już u siebie? ...zastanawiam się nad zastosowaniem dextron VI ale wolał bym wymienić tylko normalnie 3-4 litry a nie całość ...i zastanawiam się czy nie będzie problemów jeśli chodzi o mieszanie ze starym olejem (puki co moja skrzynia chodzi jak złoto i nie chciał bym jej zaszkodzić)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
a ja wlałem już trzeci raz Omnimatic Midlanda i skrzynia chodzi ok (przejechałem ponad 60kkm). Olej polecił mechanik, który zajmuje się tylko automatami. Wymieniam co 30kkm choć niektórzy mówią że to za często.
Z tą śmiga jak nowa to nie traktuj dosłownie chodzi mi o to, że nie widzę żeby coś było z nią nie tak a jaki olej i jaka wymiana to już nie wiem, spec z Puszczykowa się tym zajmował
Do urzędnik. Omnimatic to dobry olej (opinia skrzyniarzy), jest zalecany jako pełny zamiennik za N402, który wycofano z produkcji. Dobrymi zamiennikami są też Texaco Havoline MV ATF oraz Petro Canada DuraDrive MV ATF. Ja u siebie rok temu zrobiłem taką większą dolewkę od Tomiego, spuszczony olej wcale źle nie wyglądał a skrzynia działa jak przed wymianą. Podzielam tu też wypowiedź nervoos_a, że u nas potrafią wszystko spaprać dlatego w przyszłości przymierzam się do Omnimatic MIDLANDa. Parametrami jest najbardziej zbliżony do oryginału, no i nie jest chrzczony!
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum